PDA

צפה בגרסא המלאה : הרכבתי תפריט.. תנו דעתכם!


מתחילן
24-05-07, 22:20
שלום אנשים!
קראתי הרבה, למדתי המון, עשיתי הרבה חשבון ובניתי לי תפריט. אני רוצה לשים אותו פה, עם הסבר למה בחרתי כל דבר, ושמישהו שמבין יגיד לי מה הוא חושב... תודה!

הערה: זה אינו פוסט של כמה אני צריך לאכול או קקה כזה. זה כבר תפריט מוכן ובנוי, עם הסברים של ההיגיון כמו שהבנתי אותו מקריאת מאמרים, ואני רק צריך שתגידו לי אם זה בסדר. אז שוב.. תודה! :)

בן 27, גובה 185 משקל 75 +-. מתחיל להתאמן ברצינות. מקווה שגם אמשיך

לפי נוסחת האריס-בנדיקט, יצא לי שאני צריך 3380 קלוריות.
לפי מחשבון התזונה הגדול של אולימפוס, יצא לי תפריט של 3680. קצת הרבה מידי, אבל אני לא יודע ממה עוד להוריד!
היחסים שלי יצאו 15% שומן, 42% חלבון, 43% פחמימות.
זה לא הכי אידאלי, אני יודע. אני אמור לעלות קצת בשומן ולהוריד קצת פחמימות. רק שאין לי מושג איך ואיפה, ככה שאם למישהו יש רעיון אני אשמח לשמוע.

הקיצר, לתפריט:
א' בוקר:
ההיגיון שהבנתי - חלבון איכותי וכמה שיותר טהור, שייספג במשך זמן-מה (לא מייד כדי לא להקפיץ אינסולין). לשם כך: אבקת חלבון - כף וחצי, על ספל חלב (ספיגה איטית), עם שיבולת שועל ועם שמן זית/פשתן (2 כפיות). זה גם יהייה המקור שלי לEFA - במהלך היום אני מתכוון לצרוך כ-60מ"ל מהשמנים האלה. השמן שבארוחת הבוקר יאט את הספיגה, שתהייה אחידה.

א' לפני אימון:
ההיגיון שהבנתי - אספקת ח"א לשריר, שיוכל להשתמש בהן במהלך האימון כולו. לשם כך - ספיגה איטית: כף הגשה של אבקת חלבון, ספל חלב, כפית שמן. בנוסף - תפוח (פחמימה א"ג נמוך - ספיגה איטית יותר).

א' אחרי אימון: ההיגיון: אספקת "חומרי בניין" לשריר שיוכל להתפתח ולהיבנות לאחר אימון עצים. דרושה ספיגה מיידית כדי לנצל את חלון ההזדמנויות. 2 כפות הגשה של אבקת חלבון על מים, כ-60 גרם של דקסטרוז ושל מלטודקסטרין (סה"כ משניהם 60 גרם).
בנוסף, אני מעוניין להשתמש בתוספי תזונה על-מנת לזרז את התהליך (למה לא בעצם??)
אז בשייק של אחרי אימון אני גם שם כפית קריאטין (ברור מה זה עושה) וכפית גלוטמין (למה לי לפרק שריר בשביל לשמור על מערכת החיסון, אם אפשר פשוט להוסיף לאבקה ולשמור על השריר!), והכול עם כדור של מולטיוויטמין. לגבי הקריאטין - אני יודע שיש לו תקופת העמסה של חמישה ימים, שצריך לקחת כפית 4 פעמים ביום, כדי להרוות את השריר בקריאטין שיהייה זמין לו באימונים.

א' צהריים: שעה אחרי השייק. ההיגיון - להמשיך ולספק לגוף נוטריינים לבניית שריר. 150 גר' סטייק פרגית, 150גר' אורז לבן (בכוונה לבן - א"ג גבוה יחסית, תורם לספיגה מהירה יותר!)

א' ערב: שעה וחצי מארוחת צהריים. הסיבה: כ - 3-4 שעות לאחר האימון הגוף עדיין "ממשיך לספוג כל מה שמביאים לו" על-מנת להשלים חוסרים שהלכו לאיבוד באימון (כמו ריקון מאגרי גליקוגן) ועל מנת לתקן את קרעי השריר. אז כדאי לאכול כמה שיותר בזמן הזה כדי לספק לגוף נוטריינטים בוני שריר כשהוא צריך אותם הכי הרבה. בנוסף, הארוחה הקודמת הקפיצה לי את האינסולין, ועכשיו מגיעה "הנפילה"... צריכה זריזה של הארוחה הזאת תחזיר את המצב לקדמותו. צריך א"ג נמוך יחסית, עיכול וספיגה איטיים, ע"מ שרמת האינסולין תרד בהדרגה ולא בבת אחת, וככה העייפות תתבטל...
150 גר' סטק פרגית (או שאולי אחליף את זה ל150 גר' קציצות מבשר בקר טחון דל שומן, כדי לגוון במקורות החלבון שלי. הבנתי שזה מקור חלבון מצויין לבניית שריר, כל עוד לא צורכים את החלקים השומניים. הקציצות כמובן מטוגנות ללא טיפת שמן! :king: ). עם הבשר אני אוכל 150 גר' בטטות אפויות בתנור (עם שמן וקצח.. יוצא סוף!). כאן אני גם מכניס את הירקות: סלט גדול מאיזה 4 סוגים. השמן אני שם בבטטות וגם קצת בסלט כמובן :)

א' לילה - לפני השינה: ספיגה כמה שיותר איטית, לשמור על מצב אנאבולי כמה שיותר זמן. חביתה מ-2 ביצים וירקות (בצל, עגבניה), גביע קוטג' חצי אחוז, עוד מנה של קוואקר כמו בבוקר, ושמן (כאמור - זית או פשתן). בנוסף לזה, גם כדור גלוקוזאמין (בעברי הקרוב כבר יצא לי להיפצע, ואני יודע שזה בגלל שהרמתי משקלים מטורפים בלי לעשות חימום, אבל בכל זאת אתם יודעים - הנכווה ברותחין נזהר בפושרין).

ואז לישון ל פ ח ו ת 8 שעות.
בנוסף - 2-3 ליטר מים ביום (חשוב במיוחד עם הקריאטין).

כמה שאלות: מה עם לחם מחיטה מלאה? בכלל אין לי לחם פה, ולא מצאתי לאן לדחוף אותו. וכנ"ל לא מקורות פחמימה מצוינים אחרים, כגון פסטה מחיטה מלאה שאני מאוד אוהב, או אורז מלא.
דבר נוסף: גם-כן, לא הצלחתי למצוא מקום לדחוף פסטרמה דלת שומן, שזה גם מאוד חשוב ומאוד טעים! (תנסו פסטרמה עוף בדבש של טיב טעם.. מדהים!!)

דבר אחרון: בימי שישי, כשאני יוצא, חשבתי לקחת לי תחליף ארוחה איתי ליציאה, ואז פשוט לצאת שניה לאוטו, לשתות בשלוק ולחזור.. וככה כל שעתיים וחצי ככה, עד שחוזרים הביתה. בכלל, כל הארוחות מתוזמנות להיות כל שעתיים-שלוש. בהזדמנות זו אני גם מצהיר שאני מפסיק לשתות ולעשן במסיבות שלי. זה לא עושה טוב לפיתוח גוף ולא עושה טוב לבריאות בכלל.

אז זהו אנשים, תנו דעה כנה - כמו שאתם רואים הושקעה פה מצידי עבודה, אז תעשו טובה ותהיו רציניים ובלי תגובות טיפשיות של ילדים בני 4. מי שלא יודע שלא יענה וזהו. ומי שיודע - שייתן טיפ!! :)


המתחילן.

Agoraphobic
24-05-07, 23:12
אחח.. זה היה ארוך.. שמח שסיימתי לקרוא..

כל מה שאני אגיד יהיה מיותר..

לפי דעתי קראת הרבה מאמרים והשכלת..
התפריט נראה טוב מאוד במיוחד לפי הנתונים שציינת בהתחלה..
בהצלחה

THE_JUGGERNAUT
24-05-07, 23:15
אני מצטער אבל התעצלתי לקרוא את הכל, יהיה נחמד אם תוכל לרכז הכל בצורה יותר מסודרת וקצרה..

דבר אחד שכן ראיתי ואני יכול להגיד לך זה: אל תסמוך על המחשבון של אולימפוס!




ברוך הבא ובהצלחה!:jockey:

יiסי
24-05-07, 23:51
אני מצטער אבל התעצלתי לקרוא את הכל, יהיה נחמד אם תוכל לרכז הכל בצורה יותר מסודרת וקצרה..

דבר אחד שכן ראיתי ואני יכול להגיד לך זה: אל תסמוך על המחשבון של אולימפוס!




ברוך הבא ובהצלחה!:jockey:


למה????????.

מתחילן
25-05-07, 00:31
למה????

את כל התפריט שלי בניתי עליו!!

וחוץ מזה אנשים, מתנצל שבאמת יצא ארוך, אבל כאמור רשמתי גם את ההיגיון שמאחורי הבחירות שלי, כדי שתתקנו אותי אם טעיתי. אני מנסה לבוא רציני, ואני אשמח ליחס זהה

ThaiB0X
25-05-07, 00:40
אני לא גאון בתזונה, אבל דבר אחד אני יכול להגיד לך, כל הכבוד שהספקת לעשן ולשתות !!!!
אמנם לעולם לא התחלתי עם זה, אבל אני גם יודע כמה זה קשה להפסיק עם זה מחברים שלי :)

Moshe
25-05-07, 01:50
קראתי הכל לעומת כל העצלנים פה כמה דברים לנפץ לך , א"ג הינו חרתא רק לפני ואחרי אימון הוא חשוב כל שאר הזמנים אין לו שום אפקט ...
נ.ב הקטע עם האורז לבן + פרגית 150 גרם , סתם בשביל הקטע הא"ג לא משנה בשיט אבל הא"ג מתאזן כי לפרגית יש א"ג "נמוך יחסית" ...
בכל מקרה הייתי ממליץ לאוכל אורז בסמטי/מלא(חום)
עוד דבר , אתה לא חייב לאכול כל שעתיים - שלוש זה מיתוס אם אתה יכול לדחוף את כל היום שלך ב3-4 ארוחות אדרבה.
עוד דבר נוסף (כמו בסידרה המצויירת הזו בג'קי צ'אן עם הסבא הסיני נוסטלגיות..) , אתה פשוט חי כמקור חלבון עיקרי שלך שזה אבקת חלבון , במקום האבקת חלבון בלפני האימון אפשר לאכול פסטרמה או כל דבר אחר שתחפץ בו עם לחם מלא לדוגמה וכמה כפיות טחינה...
בקשר ל"ספיגה איטית לפני אימון" , זה לא משנה , משנה המאזן החנקתי של החלבון במשך כל אותו היום לא משנה כמה לפני וכמה אחרי (כמובן שכדאי לצרוך חלבון לאחר אימון גם כן אלב הפחמימה שלאחר האימון הרבה יותר חשובה ודומיננטית).
ובקיצור קראת הרבה מאמרים שאינם מעודכנים תנסה לקרוא את השירשורים הנעוצים פה בפורום אולי תתחדש במחקרים חדשים ולא מאמרים שטפי מוח מynet ושאר האוסנת הראלים המוזרים :) ,
שיהיה בהצלחה ואל תכנס לזה כאובססיביות כי זה מה שנראה שאתה הולך לעשות , חבל ימאס לך מהר מאוד הייתי באותה סירה..


עריכה: אין טעם בהעמסות קריאטין זה לא יעיל סתם מבזבז את האבקה לא חבל על הכסף? , כנ"ל גלוטמין לפני אימון מיותר לגמרי יש באבקת חלבון

שריר
25-05-07, 09:31
קראתי הכל- עשית עבודת מחקר יחסית טובה..חח
אתה אוכל פעמיים ביום סטייק פרגית כאשר פעם אחת עם אורז ופעם שנייה עם בטטות אז במקום אחת מהפעמים תכניס פסטרמה דלת שומן- בערך 6 פרוסות ולחם מחיטה מלאה...
כמו כן אני מסכים עם משה שרשם שאתה ניכנס לזה בקיצוניות מידי...
אם אתה אוהב לשתות קצת במסיבות אז פעם בשבוע לא תהרוג אותך- גבר תהנה מהחיים אל תגזים!
ולצאת ממסיבה כדי לשתות אבקה באוטו? חבל על המהירות שאתה נכנס לזה כי ככה מהר גם תצא מזה...
זאת דעתי לפחות לאחר שקראתי הכל
אם תרצה תיקח ואם תרצה תזרוק
בהצלחה בכל מקרה!

מתחילן
25-05-07, 11:39
פסטרמה ולחם נראה לי שאני אשלב בימים שאני לא מתאמן. חשוב לי לצרוך דווקא את האבקה לפני האימון, כי אני רוצה ארוחה שלא תהייה כבדה ותיתקע לי בקיבה, מה שיקרה אם אני אוכל לחם
אורז מלא - נשמע לי הגיוני. גם יותר טעים! :)
קריאטין - קראתי שיש לו השפעות מוכחות על עלייה במשקל!

זהו:)
תודה למגיבים!

DropDead
25-05-07, 12:04
פסטרמה ולחם נראה לי שאני אשלב בימים שאני לא מתאמן. חשוב לי לצרוך דווקא את האבקה לפני האימון, כי אני רוצה ארוחה שלא תהייה כבדה ותיתקע לי בקיבה, מה שיקרה אם אני אוכל לחם
אורז מלא - נשמע לי הגיוני. גם יותר טעים! :)
קריאטין - קראתי שיש לו השפעות מוכחות על עלייה במשקל!

זהו:)
תודה למגיבים!

אתה יכול לפני לאכול יוגורט עם פרי תאמין לי זה לא מכביד ..

מתחילן
26-05-07, 18:26
אתה יכול לפני לאכול יוגורט עם פרי תאמין לי זה לא מכביד ..

יוגורט עם פרי נשמע לי טוב

תודה

THE_JUGGERNAUT
26-05-07, 18:47
למה????

את כל התפריט שלי בניתי עליו!!



יש שם מלא טעויות למיטב זכרוני....