PDA

צפה בגרסא המלאה : עירוב מטרות


xZiPeR
20-06-07, 23:13
שלום לכולם, קודם כל אני אתן מעט פרטים על עצמי - שמי אור, בקרוב (עוד כחודש וחצי) אחגוג את יום הולדתי השישה עשר (עולה לי"א). גובה: בערך 1.8 מ'. משקל: בערך 73. אחוז שומן אני מעריך בכ-11%, אבל זוהי הערכה בלבד, אם תבקשו אעלה תמונות שיעזרו לכם להבין את מבנה הגוף שלי בדיוק.
אוקיי, עכשיו אני אסביר מה השאלה שלי בדיוק, אבל לפי זה אני רוצה להתנצל על החפירה שעומדת להיות כאן, בבקשה לקראו הכל ותעזרו לי להבין ולהחליט מה לעשות.

אז ככה, לאחרונה החלטתי להתחיל להתאמן ברצינות ולנסות להגיע למספר מטרות תוך שנה-שנתיים (עד הצבא), אבל הבעיה העיקרית שלי זה שיש לי מספר מטרות, שיכולות אפילו להיות מנוגדות אחת לשנייה. להלן מטרותי העיקריות:
פיתוח גוף (Bb)
מן הסתם שאם באתי לפורום הזה אז המטרה העיקרית שלי היא פיתוח גוף. את פיתוח הגוף אני רוצה בגלל מספר מיני-מטרות: שיפור מראה (וביחד עם זה בטחון עצמי וכו'), שיפור הכח הכללי והסיבולת של השרירים. שלא תבינו לא נכון, אני ממש לא שחיף או שמן, גם ככה אני נחשב לאחד מהשריריים בבית הספר =] פשוט אני רוצה להתחיל לעבוד באופן רציני יותר. השאיפה שלי היא מצד אחד לא להיות דוגמן-כוסית מעפן, אבל מצד שאני אני רוצה לשמור על פרופורציות ולא להראות גורילה כמו רוני קולמן וכו'. אנשים שאני כן אוהב את המראה שלהם הם ג'ון סיינה או אפילו ארנולד שוורצנגר (מלבד הבטן שלו שיש לו שם וואחד ואקום).
בשביל מטרה זו אני רוצה להתחיל מFBW ולהתקדם לאחר מכן לחלוקות למניהן (AB, ABC...) ואולי לנסות גם תוכניות מתקדמות למניהן (HST וכו').
אני ממש לא מפחד מעלייה במשקל, אני רוצה לפחות עד לאביב הבא לעלות במסה בהרבה (כמה אני יכול לעלות מקסימום לדעתכם? יש לי גנטיקה מצויינת..) ואז אולי להתחיל בחיטוב.

שיפור סיבולת לב ריאה
לא צריך להסביר יותר מדי פה. בכללי אני רוצה לשפר את הריאות שלי שקצת דפוקות (אמא שלי עישנה עוד לפני שהיא ילדה אותי :P) ולהשתפר לקראת הצבא ובכללי להיות מסוגל לרוץ ריצות ארוכות מבלי לעצור (10 ק"מ+) ולשפר את המהירות שלי.
בכללי זה נראה סותר את המטרה הראשונה, אבל המטרה שלי מהפעילות האירובית הזו היא לא ירידה במשקל, אלא פשוט שיפור הסיבולת לב ראיה, ולכן אני רוצה לדעת אם בכל זאת המטרות מתנגשות.
בכדי לשפר את הסיבולת הנ"ל אני שוקל להרשם לקבוצת כושר קרבי כלשהי או אולי סתם להתחיל לרוץ כשלוש פעמים בשבוע (סוגים שונים - אינטרוולים, מתמשכת קבועה, מתגברת ..).

שיפור הניתור והקפיצה
אני רוצה לשפר את הניתור וגובה הקפיצה שלי. לא - אני לא כדורסלן ולא שואף להיות אחד כזה, פשוט אני רוצה לשפר את הקפיצה למטרות שונות שיכולות לעזור לי בחיים.
בכדי לעשות זאת חשבתי על תוכנית הנקראת Air Alert למי שמכיר. הבעייה שלי איתה זה שהסידור שלה הוא לפעמים 3 אימונים בשבוע עם מרווח של יום ביניהם, ולפעמים 3 אימונים ברצף יום אחרי יום, דבר שעלות לא ממש להתאים לתוכנית לפיתוח הגוף או הסיבולת לב ריאה...
גם פה אני לא חושב שמלבד הבעיה של לוחות הזמנים תהיה בעיה למרות שלמעשה זה סוג של פעילות אירובית ובנוסף - בסרטון עצמו על הAA אמרו שאין בעיה לשלב את התוכנית עם עבודה במכון כושר או עבודה אירובית. שוב, אשמח לדעתכם.
כמו כן, רציתי לשאול האם בכל זאת אצטרך לשלב תרגילים לרגליים בעבודה במכון הכושר. הרי אני אעבוד עליהן מספיק בAA ובריצות, ובכללי - אין לי רצון בכלל ששרירי הרגליים יהיו מנופחים יותר מדי, רק שיהיו יעילים. בכל מקרה - חשבתי שכן לשלב תרגיל אחד או שניים לרגליים - סקוואט (או מכרע) וכפיפות רגליים (התרגיל הומלץ בAir Alert למי שרוצה לשפר ספרינטים)..

שוב, אני מצטער על החפירה, פשוט חשובה לי חוות דעת מקצועית (יחסית) לפני שאתחיל בעבודה האינטנסיבית.
חשוב לי לדעת בדיוק מה דעתכם על דרך השילוב שבחרתי בין המטרות או אם יש לכם רעיונות טובים יותר לשילוב בניהן.

בתודה רבה מראה,
אור.

עוז20
20-06-07, 23:47
אם תתחיל לערבב מטרות התוצאות שלך גם יתערבבו...בהצלחה!

sandman
21-06-07, 00:31
אם תתחיל לערבב מטרות התוצאות שלך גם יתערבבו...בהצלחה!

למה בדיוק התכוונת בטענה שלך?
שאם ישלב מספר פעילויות ספורט עם מטרות שונות הוא יזכה לראות תוצאות טובות בכל מה שהוא עוסק, או שהוא לא יצליח להגיע לתוצאות מספקות כפי שהוא תכנן?

יiסי
21-06-07, 00:35
טוב תשמע אין לי ממש מה להגיד לך, 10 ק"מ נחשב כושר טוב ואפשר לשמור/להשיג מטרה זאת גם בעליה במסה לפי דעתי , זה לא מטורף , זה לא שאתה רוצה להיות בטריאתלון או משהו כזה.. מטרה סבירה.. עם מאזן קלורי חיובי ו2 ריצות כאלה בשבוע ועוד קלוריות בימי הריצות (תפריט בקיצור) לא מאמין שתהיה שום בעיה.

toxicity
21-06-07, 00:37
טוב תשמע אין לי ממש מה להגיד לך, 10 ק"מ נחשב כושר טוב ואפשר לשמור/להשיג מטרה זאת גם בעליה במסה לפי דעתי , זה לא מטורף , זה לא שאתה רוצה להיות בטריאתלון או משהו כזה.. מטרה סבירה.. עם מאזן קלורי חיובי ו2 ריצות כאלה בשבוע ועוד קלוריות בימי הריצות (תפריט בקיצור) לא מאמין שתהיה שום בעיה.
בוא למסן יא שמן:basketball:

CatDog
21-06-07, 00:49
לדעתי אין שום בעיה בעירוב המטרות שכתבת... זה לא בשמיים כמו לעלות במאסה ולהוריד שומן כמו שכולם חולמים לעשות ...
מבחינת הניטורים האלה שאמרת - בסך הכל בעלייה במאסה אתה משפר את הכוח ברגליים.. לפי דעתי תחרוש על הסקוואטים ועל ה Aa הזה שאין לי מושג מזה אומר .. אני לא רואה שום דרך שאתה יכול לפגוע בעלייה במאסה שלך
וגם שיפור סיבולת לב ריאה- האירובי לא הזיק לאפחד כל עוד תשמור על התפריט ותוסיף פחמימות ליום של הריצה .. אם אתה בנאדם אם תיאבון בריא לא תהיה לך בעיה .. למרות שזה ידרוש ממך השקעה והרבה

Leo
21-06-07, 01:10
עד הרמות של ה"אליטה" בקפיצה או ריצות סיבולת
אכן ניתן לערבב מטרות


אבל בגלל הדרישה המוגברת להתאוששות זה יגיע לאט יותר.

xZiPeR
21-06-07, 03:30
לפני הכל - תודה רבה לכולם על התגובות :)

ממש אין לי רצון להשתתף בתריאטלון, להשתתף בתחרויות לקפיצה לגובה ואני אפילו לא משחק כדורסל או משתתף בספורט כלשהו שהמטרות האלה חשובות לו במיוחד.
אז לפי מה שהבנתי מכם - אין שום בעייה בשילוב המטרות הנ"ל פשוט אני צריך לשמור על תפריט נכון (עם דגש של להוסיף פחמימות בימים של הריצות) ושאני אתפתח קצת פחות מהר, הבנתי נכון ?
ואיך בדיוק לסדר את זה? לעשות את האימון האנארובי, לקחת חלבון ותוספת פחמימות (פשוטות אני משער) ומיד לאחר מכן לצאת לריצות וכו' ?

xZiPeR
22-06-07, 16:36
Upצ'י :)

ice13
22-06-07, 16:38
אימון פליאומטרי לשיפור ניתור...

xZiPeR
23-06-07, 20:13
חיפשתי בגוגל "אימון פליאומטרי" ומצאתי שהaa הזה הוא בעצם סוג של אימון פליאומטרי, אבל לא הבנתי למה כתבת את התגובה הזו :s לא שאלתי איך אני יכול לשפר את הניתור אלא אם הערבוב שעשיתי עם הכל הוא בסדר + כמה שאלות על הדרך..

shay
23-06-07, 21:16
עדייף להתמקד במשהו אחד