PDA

צפה בגרסא המלאה : פרוייקט "גאמא"


bode
07-11-07, 19:51
מה דעתכם על הפרוייקט? מישהו פה עשה מבחני מיון ?
פרטים נוספים יתקבלו בברכה.

P-a-n-1-c
07-11-07, 20:02
קח אבא'לה, קרדיט לתפוז


פרויקט גאמא (כמה קורסים שונים בחיל המודיעין)
כולל כמה קורסים שונים ומסלול אחד שבו מגעים לתפקיד בלי קורס ועוברים "הכשרות" במקום.
אני אתמקד בקורס המקביל לקורס ממר"מ שרובכם תתאימו אליו וכך שתוכלו להשוות בין התנאים של חיל תקשוב ותאים של חיל המודעין.
למי מיועד?
מועמדי לשירות בטחון (מלש"בים) בעלי ידע קודם במחשבים (טכ"מ זה מספיק!). מיועד לכל אוכלוסיית מתגייסים, ז"א גם אם יש לכם פורפיל 97 אתם יכולים להתקבל (פרופיל לא משחק תפקיד, אלא רק מקצועיות שלכם). לחמ"ן יש עדיפות על חיל התקשוב ולכן אם הם ירצו אותכם ואתם תרצו לבוא אליהם ולא לתקשוב - הם ידאגו לסדר את זה ככה.. לכן אני ממליץ להתמיין ל2 המסלולים במקביל ורק בסוף להחליט לאן הולכים (במידה ותתקבלו לשניהם). מבחן קבלה של ממר"מ הוא בדיחה, 10 תוכניות קצרות באבמבלר, כתבתם כאלה עם שקולניק לא פעם ולא פעמיים, תאמינו לי :) בשביל להתקבל לגאמא צריך לדעת קצת מעבר, אבל אני מאמין שתצליחו!
איך התנאים?
קורס על חשבון הפז"מ (בזמן שאתה לומד בקורס נחשב לך שאתה משרת בצה"ל, ז"א "השעון דופק"), משך הקורס כ-3 חודשים אם אני לא טועה.
מה לומדים?
לומדים כל מה שצריך בעולם מערכות מידע (טכנות IT), שזה אומר תכנות GUI (MFC, C#), פרסור נתונים (XML, XSD, XSLT וכו'), עבודה מול DATABASE (ADO.NET, Oracle( וכו' . בסוף אתם יוצאים מהקורס תותחי על בתחום מערכות מידע, התחום המבוקש כרגע בשוק... חבר'יה שמתשחרירים מקבלים 20,000 ש"ח מזכורת מינימום (יש כשאלה שתוחים עם בטחון עצמי ולכן מקבלים על השנה הראשונה ישר 25,000 ש"ח :) ).
כמה זה עולה לי?
זה עולה לכן רק שנה אחת של קבע לצבא שבו נכון לעכשיו מקביל מזכורת מינימום (כ 3,800 ש"ח). ז"א מסלול של 4 שנות שירות בצה"ל, ב-3 שנים הראשונות מזכורת רגילה של צ'ובניק בגובה 350 ש"ח, בקבע מזכורת מינימום בשוק (גלובאלי) של משהו כמו 3,800 ש"ח.
לאן מגיעים?
שירות בבסיס פתוח, מובטח להגיע לחיל המודיעין, ליחידה מובחרת שלה (לא אציין את שמה כאן) ובכל השיבוצים אשכרה אתם מתכנתים ולא משכחיק בקקי של EXCEL או ACCESS כמו חלק מהממ"רמניקים.
למידע נוסף, ראו אתר חמ"ן - http://www1.idf.il/aman/Site/spotting/spotting.asp?fld_id=40010&pageno=7 (http://www1.idf.il/aman/Site/spotting/spotting.asp?fld_id=40010&pageno=7) וכמובן אותו פורום מתגייסים בתפו"ז.
עתודה אקדמאית
מי שלמד בעתודה רגילה (או פרויקט עתידים, לא כזה משנה) מדעי המחשב, מתמטיקה ומדעי המחשב, הנדסת תוכנה וכו' מגיע לצבא בתור תוכניתן כמו ממרמניק... הוא עושה קורס תיכנות מזורז ומקבל אותו סימול מקצוע, רק שהוא לא חייבל עשות כל מיני מבחנים במאצע השירות שממרמיניםק עושים על מנת להראות שהם מתקדמים ברמה מקצועית בשירות שלהם (אחר כך בקבע זה מוסיף כסף וזה נחשב כחלקי תואר במכללה).
למה זה לא טוב?
למדתם 3 או 4 שנים באוניברסיטה, כשהייתם ילדים , חרשתם בב"ס על בגרויות, חרשתם לפסיכומטרי, ואז עוד המשכתם ללמוד ... חרשת באוניברסיטה, הייתם שם הכי קטנים ו"לא קשורים" ובסוף הגעתם לצבא... מה עכשיו? יש לכם תואר ראשון אבל אתם לא באמת יודעים לתכנת (אני רואה את זה אצל עתודאים שיש לנו ... רוב צוותי פיתוח כוללים אוכלוסיה מכל הסוגים ולכן קל לי מאוד להשוות ביניהם). לוקח כחצי שנה ללמד עתודאי לתכנת כמו שצריך, אחרי שנה אם יש לו באמת שכל והוא באמת אוהב מחשבים ולא סתם למד כי "זה טוב לעתיד, זה הרבה כסף" הוא נהיה טוב בזה אבל .... הוא שנה עשה קקי בצבא אחרי ש3/4 שנים חרש באוניברסיטה על תרגילים תאורטיים במתמטיקה שלא עוזרים לו בפיתוח אלא רק במחקר (שבו הוא לא עוסק בצה"ל!!!!) ועכשיו הוא גם חתום 3 שנים קבע שבהם הוא מקבל חרא של מזכורת... ממסניק בזמן הזה כבר מזמן התשחרר ומקבל 20-25,000 ש"ח ... נכון, אין לו תואר, אבל יש לו המון ידע ונסיון בתכנות מערכות מידע ויש לו עבודה מובטחת... תוך כדי השירות ממסניק עשה תואר באוניברסיטה פתוחה וכמה שנים אחרי שהשתחרר המשיך אותו במקביל לעבודה וכבר סיים אותו ... בזמן הזה עתודאי עדיין בצבא עובד ימים ולילות ומקבל גרושים ...
וכן, לא כל העתודאים מגעים לחמ"ן וחלקם נהייים אנשים SYSTEM משום מה ועוד כל מיני שיבוצים מוזרים שלא כל כך מתאימים לבנאדם עם תואר ראשון במדעי המחשב!
למה זה טוב?
אחרי שאתם מסיימים 3 שנים של לימודים באוניברסיטה ו6 שנים בצה"ל אתם יוצאים עם תואר ראשון + המון ידע ונסיון ... אבל כל זה אחרי 9 שנים קשות (אם לא 10)... תחשבו על זה טוב לפני שאתם הולכים לעשות את זה!

bode
07-11-07, 20:35
תודה אחי

EyalHa
07-11-07, 20:55
אם אפשר להידחף לפוסט שלך..
אותה שאלה לגבי תלפיות ופסגות (לפי מה שהבנתי פסגות זה אלק')

Mikeo
07-11-07, 21:49
חבר שלי שמה, זה מעניין אבל רק אם אתה חנון מחשבים גמור.
בכל מקרה, הוא כזה והוא נהנה שמה

dror
07-11-07, 22:02
ומה אם פרוייקט סיגמה מישהוא שמע ???

idan1523
08-11-07, 00:50
בקשר לגאמא היתי במבחנים כול מי שלומד מחשבים בצבא יקבל את המבחנים בשביל לעבור אותם אתה צריך רמת ידע יחסית גבוהה יותר בתחום מסוים(אתה עושה איזה 15 מבחנים באותו יום) ממה שראיתי ודיברתי עם אנשים יש שמה חברה עם תארים (כיתות י"א) , כאלה עם 15 יחידות על ממוצע 100 וכדומה בקיצר אם אתה לא משהו במחשבים חבל לך לבזבז יום שלם

EyalHa
08-11-07, 12:19
אממ כעיקרון במחשבים אני פחות טוב.. (יודע לתכנת אבל הכיוון זה יותר אלקטרוניקה כי יש לי 10 יחידות אלקטרוניקה ו5 פיזיקה..) איזה מסלול מתאים? לדעתכם..

Php1
15-05-09, 02:58
חבר שלי שמה, זה מעניין אבל רק אם אתה חנון מחשבים גמור.
בכל מקרה, הוא כזה והוא נהנה שמה


מיקו אני רוצה גם להתקבל לתלפיות ואני עושה 10 יחידות במחשבים בבית הספר , תוכל לברר לי פרטים עם חבר שלך , אני אמור לשלוח להם מכתב בקשה ? אם תוכל לברר לי עם חבר שלך אני ישמח.
אם תצטרך ליצור איתי קשר אני ישאיר לך פלאפון.

TheRock
15-05-09, 10:38
טמבלללל מה ההקפצה הזאאתת

Tony Montana
15-05-09, 10:43
מיקו אני רוצה גם להתקבל לתלפיות ואני עושה 10 יחידות במחשבים בבית הספר , תוכל לברר לי פרטים עם חבר שלך , אני אמור לשלוח להם מכתב בקשה ? אם תוכל לברר לי עם חבר שלך אני ישמח.
אם תצטרך ליצור איתי קשר אני ישאיר לך פלאפון.

עברו שנתיים, כנראה שאותו חבר השתחרר. :tongue:

gilsXM
15-05-09, 12:39
עברו שנתיים, כנראה שאותו חבר השתחרר. :tongue:

איזה השתחרר הוא תקוע שם איזה 9 שנים
ותמחקו תפוסט