PDA

צפה בגרסא המלאה : [מאמר]למה החורף שווה לעליה במשקל-ואיך להערים עליו


benwin21
29-11-07, 16:10
השקעתי הרבה זמן בכדי לתרגם את המאמר הז תהנו.
----------------------------------------------------------------
למה החורף שווה לעליה במשקל- ואיך להערים על התופעה- תרגום חופשי עלידי בן בן שלום
http://www.:):):):):):):):):):):):):):):):):)/fun/images/2007/jenlee2.jpg

הקדמה:
ישנה בעיה של עליה במשקל בתקופת החגים והחורף.ואנשים צריכים להבין את זה. הנה לכם סטיסטיקה: אנשים בדרך כלל עולים ב 7-12 פאונדים בזמן החגים ובדרך כלל ההחלטה שלהם לגרום לשינוי בעצמם בזמן השנה מחזיקה מעמד רק שבועיים. המשקל הזה עולה רק בתקופת ראש השנה(האמריקאי).
בכדי שמישהו יוכל לצמצם את העליה במשקל אפילו באופן מינימלי חובה עליו להבין מדוע אנו מעמיסים עלינו את המשקל הזה מלכתחילה. עלינו להבין את כל הסיבות שבגללן אנו מעמיסים על עצמנו את המשקל הזה בתקופה הזו של השנה ואיך אנו יכולים לפתור את הבעיה המזיקה הזאת. במאמר זה אנו נביט מקרוב על כל ההיבטים שלוקחים חלק בדבר

מזג אוויר קר ותרומתו לעליה במשקל

שמעתם אין ספור פעמים(או שאולי לא) באחד ממזמורי חג המולד העתיקים: "מזג האוויר בחוץ מאיים!"
כפי שכולנו יודעים לפעמים הרבה יותר נוח זה להיות בתוך הבית מאשר להתמודד עם מזג האוויר הקר שבחוץ.
כמעט ומאלצים אותנו לנוע פחות בימי החורף האלו, ובגלל זה נעשית המלאכה של שריפת הקלוריות הנוספות ליותר קשה. בנוסף לזה מזג האוויר מאלץ אותנו להתלבש בבגדים יותר מאסיבים אשר מאפשרים לנו להחביא "אזורים בעייתיים"- כמו שאומר הפתגם העתיק: "מחוץ לטווח הראיה מחוץ לקו המחשבה".

אם בגדינו אינם מאלצים אותנו לקחת את העלייה במשקל ברצינות, עלינו לשנות את הגישה לקראת השינוי של לא לעלות במשקל. אני זוכר סיפור נהדר על ארנולד שוורצנגר, אומרים שהוא היה הולך בכוונה עם חולצה גזורה, וחושף את איזור שרירי הבטן. הוא נעזר בטכניקה שלו בכדי להזכיר לעצמו כל הזמן לאכול אוכל נכון ותמיד להפוך את האימון לעדיפות עליונה.

השתמשו באסטרטגיה זו גם: פעם בשבוע לבשו את בגדי הים שלכם ותנו מבט חודרני בעצמכם.
תשתמשו בכלי זה בכדי לקחת מבט אישי בשביל ה"מלאי" של בעיות שיש בגופכם, ועל מה אתם צריכים לעבוד. לא משנה מה מזג האוויר שבחוץ, תהיו בטוחים לעשות אימון, גם אם הוא נעשה בהדרכת דיוידי או תוכנית כושר, או שתרימו משקולות ב"מכון כושר הביתי שלכם"

תופעת האספקט הפיזיולוגי אשר מושפע ממזג האוויר מוכרת גם היא. במשך אלפי שנים, כאשר הטמפרטורה ירדה, זה מפעיל ישר את אינסטינקט ההישרדות. אשר גורם לנו לאכול יותר. זה טריק של המוח לשטות בנו.
כאשר קר, אנו רוצים לאכול בגלל מנגנון ההישרדות שלנו אשר מוטבע בדי אן אי שלנו. אנו יכולים להילחם בזה על ידי שימוש ביומן אכילה, אשר אומר לנו לאכול כל 2-3 שעות,ונשתמש בזה כדי שנוכל לשלוט על חלק מהתופעות.
עוד טיפ שימושי הוא: לאכול כאשר אנחנו נמצאים ברמה 4-5 בסולם של מ-1 עד 10 בדרגת הרעבות שלנו. זה ישמור על התאווה שלנו לאכול הרבה כל פעם, בגלל שאם אנחנו לא כל כך מלאים או רעבים, התאווה שלנו לאוכל עקב מזג האוויר תקטן.

במחקר אחד היו 10 אנשים בחדר קר מהרגיל ועוד עשרה בחדר בטמפרטורה נעימה. בשני המקומות האנשים הואכלו על ידי אותם מאכלים בארוחת הצהריים. המחקר הראה שהאנשים בחדר הקר יותר אכלו יותר מאלו שבחדר השני. זה מדגים את זה שמזג אוויר קר גורם לאנשים לאכול יותר.
על ידי הבנת התופעה ותכנון הארוחות מראש, תהיה לכם שליטה רבה יותר על הרגלי האכילה שלכם בחורף הקר. עוד פיתרון שונה הוא לשתות תה צמחים עם לימון סחוט כדי לשמור שטמפרטורת הגוף שלכם תהיה חמה.

אוכל הוא הרבה פעמים המוקד של היפגשות בזמן החגים

בואו נודה בזה, כשהחגים מגיעים האוכל הוא לפעמים מוקד המשיכה העיקרי של רוב המפגשים החברתיים. מסיבות, מפגשים עם חברים, וארוחות משפחתיות, כולן בעלי שפע של אוכל לא בריא. בנוסף הרבה אנשים מרגישים את הצורך לאכול מאוכל זה בכדי להשתלב במסיבה. ישנם גם מפגשים חברתיים שזה ייחשב לגסות רוח לא לאכול מהאוכל. נוכל להילחם בזה על ידי זה שנוודא שאנו אוכלים לפניהם; אם לא נגיע למפגשים בבטן ריקה זה יקצץ את הדחף לאכול דברים משמינים ו"פינוקים" בעלי הרבה קלוריות.

במקום להתמקד על האוכל במסיבה תנסו להתחבר אל חברים שלכם והתחילו לפתח שיחה. התמקדות בהתכנסות עדיפה מאשר התמקדות על האוכל. אם אתם באמת רוצים להתכבד, זכרו את הכלל החשוב ביותר בחגים: "כל דבר במידה המתאימה לו".


תקופת החגים היא תקופה לחוצה

גם עם כל המאורעות השמחים, תקופת החגים היא תקופה לחוצה מאוד. לכולנו יש הרבה דברים לעשות וכל כך מעט זמן לעשותם. כולנו כפופים ללחץ, כך שאכילה רגשית מרגיעה את העצבים שלנו. לפעמים אנו נעשים מבולבלים וזה גורם לרגשות שלנו לגרום לנו לאכול גם אם אנו לא רעבים(אכילה רגשית), לכן העלאת הקילוגרמים היא מאכילה טיפשית זו.
בכדי לדכא דבר זה, נסו "לקבוע תקופת טיהור" שבה תוכלו ללכת ופשוט "לנשום" לפחות ל-10 דקות. דבר זה יוריד את דרגת המתח הנפשי שלנו ויעזור לנו לא לפנות לאוכל כאשר אנו מתוחים.



http://www.:):):):):):):):):):):):):):):):):)/fun/images/2007/jenlee1_bsm.jpg
האימונים שלך הם דבר טוב להורדת הלחץ

אימוניך הינם גם דבר אשר עוזר לפרוק מתחים. ודא שאתה מתייחס לאימוניך כפגישה עסקית חשובה שאסור לך לאחר אליה, או לבטל אותה, או "להודיע שאתה חולה", דבר זה יזיק לך.
בזמן החגים, זה אולי יראה לך קל לשכוח להתאמן עוד סיומם אך השתדל להחזיק מעמד! וודא התיכננת את אימוניך מראש בכדי שהם יקרו. הליכה למכון בתקופת החגים תגרום לך להרגיש פחות מתוח ויותר מאוזן, וזה יגרום לתקופת החגים להיות הרבה יותר מהנה.



עודף תכנון בלוח השנה
העצה שלי לאלו שלא מצליחים למצוא זמן לאימון היא: "תחזירו את עצמכם לרשימת המטלות שלכם!" כן -זה נכון אין הרבה זמן פנוי בתקופת החגים כל הזמן מתרוצצים, קונים מתנות, מטיילים בקיצור עסוקים כך שאין זמן להתאמן.
אנו יכולים להשתמש בתירוץ שאין לנו זמן להתאמן, אך אם באמת נרצה תמיד נוכל למצוא זמן פנוי. שנו את המחשב מ-"אני חייב להתאמן" ל-"אני מגיע לאימון". וגופך כבר ייכנס לפעולה! הסתכל קדימה אל אימונך כפתרון המושלם לזה שאין לך זמן עם עצמך. זה חשוב כמו לעשות כל דבר אחר שברשימה.
כפי שראיתם, ישנה בעיה עם העלייה במשקל בחורף. השתמשו בקווים מנחים אלו ותמצאו את עצמכם נהנים מתקופת חגים בצורה מתונה יותר ובריאה יותר.


"התיידדו" שוב עם כוסות המדידה והתאמנו בהקצבה.

אם יהיה חוק אחד! בתקופת החגים, החוק צריך להיות:"כל דבר בפרופורציה". אם יש לכם תשוקה לפאי הדלעת המפורסם של דודתכם סו(כתבה אנגלית במקור), אז קחו חתיכה קטנה ותנצרו אותה, דמיינו כאילו כל נגיסה היא האחרונה שלכם.


http://www.:):):):):):):):):):):):):):):):):)/fun/images/2007/jenlee1_a.jpg
עשו כל ביס לדבר נפלא

אני לא כאן כדי להרוס לכם את כל הכיף שבחגים, אבל אם אתם רוצים לשמר את הפיסיקה שלכם אתם חייבים לעבוד חכם, לא קשה יותר. אל תהיו כמו "הגרביל שרץ בתוך הגלל המסתובב", לא תגיעו לשום מקום מהר אם תאכלו לא בפרופורציות וישר תרוצו למכון כושר. זכרו מה באמת נכון: 20% אימונים קשים ו80% תזונה נכונה. אם תזכרו את זה, לא תלכו ותהרסו לעצמכם את כל התכנון האכילה שלכם על ידי אכילת יתר בזמן החגים.

http://www.:):):):):):):):):):):):):):):):):)/fun/images/2007/jenlee1b.jpg
Author, Jennifer Lee.


תהיה שף חכם

למדו איך להסיק מסקנות ותהיו בטוחים לשנות את כל המתכונים שלכם ותעיפו את כל המרכיבים הלא הכרחיים וקצצו בקלוריות ובשומנים שלהם. אני אוהב לקחת את המתכונים האיטלקיים הישנים של אמי, ולשנות אותם כך שיתנו יותר חלבונים ושיהיו יותר בריאים. גם אתם יכולים לעשות את אותו דבר עם המתכונים שלכם. במקום לקצר או לשמן אתם יכולים להשתמש ברוטב תפוחים כאשר אתם אופים. הוציאו את כל המלח כאשר הוא לא נדרש, וכאשר אתם משתמשים בביצים, הוציאו את החלמון. כל כך פשוט להיות שף חכם יותר.


אל תשאף לשלמות, תהיה עקבי:

על ידי סילוק הגישה של "הכל או כלום" מבחינה מנטאלית אתם מתקדמים לכיוון אורך חיים של כושר גופני, תוכל להשיג את מטרותיך ולשמר אותם. עקב התמקדות על לא להיות מושלם, אבל להיות עקבי .
אם אתה לא יכול ללכת למכון לפחות לשעה וחצי שלמות אז לך לחצי שעה. לפחות תוכל להספיק לעשות בטן ואירובי. וגופך יודה לך.

השאר פעיל

נכון, תקופת החגים היא מסביב לבלות זמן עם המשפחה וחברים ולא לנעול את עצמך בחדר כושר.
בגלל זה תזכור לשמור על תזוזה כל היום ולשמור לע ראש פתוח על דרכים שונות שבהם תוכל להתאמן בזמן שאתה עם משפחתך.
אחרי ארוחת ערב, צא להליכה חפוזה כדי לקבל מחזור דם וחמצן טריים לכל התאים שבגופך, או למחרת התעמל מול הטלוויזיה, את זה אתה יכול לעשות בזמן שמשפחתך וחבריך מתארגנים ליום. נצל כל דקה שיש לך על ידי ניצול כל רגע פנוי שיש לך להרים זוג דאמבלים ולעושת כמה סטים איתם. אתה תיעשה אנרגטי ותרגיש הרבה יותר טוב.."
והכי חשוב, אל תרים ידיים!. כושר גופני הוא לא מאורע של פעם אחת ואז שוכחים ממנו. הרמת משקולות, התעמלות וכושר גופני הם מסע של הנאה. עשה את התהליך למהנה. אם תעשה זאת רוב הסיכויים שתוכל להתמיד בזה כמה שיותר. זכור גם לך יכול להיות תקופת חגים וחורף מהנים בלי לעלות במשקל

-Alex-
29-11-07, 16:14
תודה !!!

xZiPeR
29-11-07, 16:59
קבל מוניטין חללי הישר ממאדים =]

israel2290
29-11-07, 17:09
אהבתי קראתי כל מילה...תודה אחי

bad boy
29-11-07, 17:16
איזה כוסית

YONI
29-11-07, 17:43
דווקא את הכתבה הזאת קראתי ב Bb

///Efi///
29-11-07, 18:02
איזה כוסית

איזה כוסית ואיזה נעליים, אין החזה לא בפרופורציה לכתף, הכתף לא בפרופורציה לטרפזים, הטריספס שלה חלש, הבטן מגעילה. על תמונות טובות קאטלר עומד לי יותר!

ובן, קבל ח"ח על ההשקעה, קראתי כל מילה ומילה! אלפי מוניטים דימיוניים יבואו אליך בחלום

ThaiB0X
29-11-07, 18:14
וואלה אני מבסוט אם זה אומר שאני הולך לגדול בחורף :)

benwin21
29-11-07, 19:54
לקח לי 3 שעות לתרגם ורק 7 תגובות? זה ממש מבאס :)

danny007
29-11-07, 20:23
אחלה כתבה אחי תודה זה עשה אותי ממש אופטימי אני תקוע כבר מלא זמן על אותו משקל בגלל חוסר תאבון:)

xLaes
29-11-07, 20:28
אחלה דבר,יעזור.
במיוחד לקראת חנוכה..

trx--->sus
29-11-07, 20:33
כל הכבוד על ההקשעה תודה

Shady's_Soldier
29-11-07, 21:20
תודה רבה על ההשקעה אחי, אחלה כתבה ועוד יותר אחלה תרגום.
קבל מוניטין דמיוני :)

benwin21
29-11-07, 21:40
תודה רבה

מנהלים אם בא לכם אתם יכולים לפרסם באתר לא נראה לי למישהו יהיה איכפת

israel2290
29-11-07, 22:14
אח שלי שוב אניי מוניטיןןן בsms משולש שיחקת אותה תודה על ההשקעה

Logout
29-11-07, 22:15
Wow איזה השקעה!
תודה רבה אחי!!!!!! תותח אתה!!
תמשיך ככה ותקבל ניהול בXd

Natanz
29-11-07, 22:17
מצטרף לכולם איזה השקעה, "הבעיה" היחידה היא שאין חגים אצלנו בחורף אז הכול ממשיך כרגיל ואפשר לעלות כמו שצריך בלי פחד
יאללה למטבח!

אור
29-11-07, 22:18
רפרנס?
הייתי רוצה לקבל עוד מידע על ה"מחקר" שהעמיד 10 אנשים בחדר קר ו10 בחדר פחות קר (בלי השוואה בין הרגלי האכילה של האנשים, משקלם, המצב שבו הם נמצאים, מידת הרעב שלהם וכו')

מאמר נחמד, מאיפה תרגמת אותו? הוא דיי חובבני לטעמי אבל כל הכבוד.

אור
29-11-07, 22:18
Wow איזה השקעה!
תודה רבה אחי!!!!!! תותח אתה!!
תמשיך ככה ותקבל ניהול בXd

עוד פעם אחת תזכיר את הפורום הזה ותושעה לצמיתות.

benwin21
29-11-07, 23:59
תרגמתי מ-bb.com כמובן
http://www.:):):):):):):):):):):):):):):):):)/fun/jenlee2.htm

maya
30-11-07, 04:02
תודה :flowers: