PDA

צפה בגרסא המלאה : -עצות לשינה טוב יותר ועמוקה יותר האשכול הרשמי!!


MagneZium
16-02-08, 14:04
טוב אני לא צריך להגיד לכם שחלק מפיתוח גוף זה שינה טובה יום יום של לפחות 8 שעות יש לנו פה פורומים שעוסקים בתזונה אימונים וכו.. אבל שום דבר על שינה שזה אחד המרכיבים החשובים בפיתוח גוף:sbb4:
באשכול זה תביאו מאמרים ומחקרים שעוסקים שינה
עצות וטיפים לשינה טובה יותר כול הקשור לתחום ..
להפציץ חברה!
:character63:

tomerA
16-02-08, 14:15
אם כבר שינה.
אז יש קשר בין כמות העייפות שלי במהלך היום לגדילת שריר (בהנחה שאני ישן מספיק בלילה והעייפות היא לא בגלל חוסר בשינה)

Yoshi-Moto
16-02-08, 14:31
מה שמצאתי מחיפוש בגוגל, נדמע מופלץ, לא מאמין שזה יכול לעזור כ"כ הרבה.

אתה יכול לשפר את שנתך בלילה אם תגרוב זוג גרביים
חמות לפני שתיכנס למיטתך. זרימת דם טובה שמווסתת
את חום הגוף קשורה ליכולת הגוף להירדם היטב. כאשר
הרגליים קרות היכולת הזו נפגעת. אם אין זה נוח לגרוב
גרביים לפני השינה אפשר לכרוך את כפות הרגליים סביב
בקבוק חם. תופתע עד כמה מהר תירדם. אפשרות נוספת
היא עשיית מקלחת חמה או אמבטיה חמה אך ורק לכפות הרגליים ממש לפני הכניסה למיטה.


עריכה:
http://www.nfc.co.il/Archive/001-D-114891-00.html?tag=14-51-37
עוד אחד

hasman90
16-02-08, 14:46
עשר עצות לשינה טובה יותר:



1. זמן מיטה - אין להשאר זמן רב במיטה. יש להגביל את הזמן בו מבלים במיטה אך ורק לשינה כדי למנוע למידה של "אל-שינה". יש לצאת מהמיטה אם מתעוררים ולחזור אליה רק כאשר מוכנים לישון.
2. אין לכפות שינה בכוח - ככל שמתאמצים יותר להירדם, כן רמת העוררות גוברת והשינה מתרחקת. דורות של בני אדם שסבלו מאל-שינה ספרו כבשים, במטרה שלא לחשוב על השינה. אם קיימת נטיה להירדם מול הטלוויזיה ומתקשים להירדם במיטה, כדאי להיכנס למיטה לצפות בטלוויזיה, ולהתקין שעון שיכבה את הטלוויזיה כחצי שעה לאחר מכן.
3. יש לסלק שעון חדר השינה - תקתוק השעון ובוהק הספרות הזורחות בחדר השינה, עלול להרחיק שינה גם מבני אדם שלא סובלים מנדודי שינה, כל שכן מאדם המתקשה להירדם.
4. פעילות גופנית - אחת הטעויות הנפוצות בקרב בני-אדם הסובלים מאל-שינה, היא ביצוע פעילות פיזית מאומצת ממש לפני השינה. יש לזכור! פעילות גופנית מגבירה את רמת הערנות, לכן, יש להימנע ממנה בשעות הערב המאוחרות. כמובן שישנה תועלת בפעילות גופנית סדירה, אך היא חייבת להתבצע לפחות שעתיים לפני מועד השינה.
5. יש להימנע מקפה, ניקוטין ואלכוהול לפני השינה. לא פעם פגשתי בני-אדם שטענו: "עלי קפה כלל לא משפיע, להיפך בלי קפה אני לא יכול להירדם". צר לי לאכזב את כל המכורים לקפה, אך קפה בדומה לניקוטין, הינו חומר מעורר הגורם ליקיצות משינה. הסיבה שאלה הרגילים לשתות קפה אינם חשים בהשפעתו המיידית היא, שלא הקפאין מעורר, אלא תוצרי הפירוק שלו. לכן קפה מתחיל להשפיע על השינה רק כעבור שעה. גם באשר לשימוש באלכוהול שמעתי בני-אדם הטוענים, שאין בו כל הפרעה לשינה, ואפילו חמור מכך. רבים סיפרו לי כי הם משתמשים בו כטיפול בנדודי שינה. ואומנם לאלכוהול ישנה השפעה מרדימה, ולכן אדם השותה לפני השינה כוסית קוניאק או וודקה, חש מנומנם ונכון לשינה. אך לאחר שהאלכוהול התפרק בגוף, לתוצרי הפירוק שלו יש השפעה מעוררת. לכן בני-אדם רבים המשתמשים באלכוהול כדי להירדם, מוצאים עצמם ערים באמצע הלילה, מבלי יכולת להירדם שנית. מאחר שאלכוהול גם מדכא את פעילותו של מרכז הנשימה במוח, קיימת סכנה ממשית שאלכוהול יחמיר את מצבם של בני-אדם הסובלים מדום נשימה בשינה.
6. יש להקפיד ללכת לישון ולהקיץ בשעות קבועות . ישנה חשיבות רבה לסדירותם של שעות השינה ושעות היקיצה. בני-אדם רבים לא יתקשו להירדם אפילו אם ייכנסו למיטה בשעה שונה מדי יום. אצל בני-אדם הסובלים מנדודי שינה, אי-סדירות בשעות השינה ובשעות היקיצה שלהם, עלולה להחמיר את הפרעות השינה. דוגמה לכך היא "אל השינה של מוצאי שבת". בני-אדם מתלוננים עליה גם אם אין הם סובלים מאל-שינה כרונית. בני-אדם המתלוננים על קשיי הירדמות במוצאי שבת מבלים במסיבות ליל שישי עד השעות הקטנות של הלילה. לכן בשבת הם ישנים עד שעות הצהריים המאוחרות, ומתקשים להירדם במוצאי שבת. כמובן כתוצאה מכך היקיצה ביום א' לקראת שבוע עבודה חדש, כרוכה בקשיים ובמאמצים רבים.
7. יש להקפיד שלא לאכול ארוחה כבדה לפני השינה . מומלץ לאכול פחמימות וחלבונים, אך לא שוקולד או כמויות גדולות של סוכרים. כמו כן אין לשתות כמות גדולה של נוזלים לפני השינה. אם אתה מקיץ בלילה, אין לרוץ למקרר - זה עלול להפוך להרגל!
8. לא כדאי לישון במשך היום . אם כי אין כל רע ב"שלף שטונדה" או ב"סייסטה". בני-אדם הסובלים מאל-שינה עלולים בגלל המותרות של שנת אחה"צ, לסבול מקשיי שינה חמורים מאלה בלילה.
9. שמירה על עירנות רצופה ביום מגבירה את הצורך בשינה בלילה,