PDA

צפה בגרסא המלאה : כאבי גב כללי


josef16
25-03-08, 17:15
שלום רב.

אני בן 16 מפראג.

אני שחקן כדורגל באחת הקבוצות המקומיות כאן.

כלפני 3 חודשים התחלתי לשמוע קליקים חזקים מעל שריר הירך ברגל.

באירופה אין קופת חולים ביום ראשון וזה גם לא היה קריטי מבחינתי אבל התעקשתי ללכת לרופא.

הכרתי לפני זה לא מזמן איזה אורטופד רוסי שנמצא באזור אבל שעובד שחור בפראג.

הלכתי אליו ופתאום הוא אומר לי שיש לי 3 פריצות דיסקים בגב והוא עשה לי טיפול ולקח ממני סכום כמו 200 שקל. אבל לא האמנתי לו כי לא כאב לי כלום, חוץ מזה שעדיין היה לי קליקים ברגל,האורטופד גם שבר אותי נפשית כי הוא אמר לי שמעולם אני לא יוכל לשחק כדורגל רציני בקבוצה..נכנסתי לדיכאון עצום.

לאחר יומיים הרגשתי כאבים בעמוד השדרה.. הלכתי לביה"ח עשו לי צילום ואמרו שאין לי כלום עשו לי זריקה , אמרו לי שהגב שלי היה תפוס בצורה רצינית ותנוח שלוש ימים,אבל מה שאמר לי האורטופד בכלל לא נכון ,כנראה שהוא רמאי שרוצה לעשות ממך לקוח קבוע שלו.אבל הכאבים המשיכו הופנתי לכירורגיה ושם בדקו אותי וגם אמרו שאין לי כלום,הוא הסביר לי שהכאבים שיש לי כאבי גדילה וגם שלא החזקתי את הגב בצורה נאותה. הוא הסביר לי שהכאבים יעברו לי תוך חודש. עבר חודש,פחות כואב אבל עדין כואב.
הכירורגיה שלח אותי לתוכנית שיקום שבמהלכו אני יעשה מתיחות לישור הגב,זה היה לפני שבועיים.
אני כבר בתוכנית שיקום שבועיים.זה שעושה איתי את התרגילים אמר לי שאני יכול להיתאמן רגיל בחדר כושר שחיה ובטח לשחק כדורגל ולא להתייחס לכאבים. אבל הכאבים די מגבילים אותי בתנועה. אני כבר שבוע וחצי הולך לחדר כושר והכאבים דווקא לא כל כך מפריעים לי .אני עדיין יכול להיתאמן? אפילו אם זה כואב? מה אתם חושבים?

alfi
26-03-08, 14:11
אחד המאפיינים של דלקת חריפה היא העובדה שאין כאב בזמן האימון עצמו אך בסיומו ובתקופה שלאחר מכן ישנה עלייה חדה ברמת הכאב כאשר השיא מתרחש בשינה ובבוקר שלמחרת.אם אתה מרגיש צורך בכל זאת כן להתאמן רצוי להתאמן בעצימות נמוכה ולהמנע מפעולות של כפיפה וסיבוב של הגו אשר יחריפו את הכאבים ויביאו אותך שוב לנקודה א'.
זכור!בפציעות חריפות טראומתיות דרך הטיפול הטובה ביותר הינה המנוחה.אימון הוא אופציה כל עוד הוא נעשה באופן מבוקר ומתוכנן כך שתוכל להמנע עד כמה שניתן מתנועות פתאומיות.

Avi
29-03-08, 19:47
אם זה כאבי גדילה אז באמת אתה יכול לעשות ספורט כרגיל אלא עם כן הכאב מונע ממך את זה. תדאג לחזק וגם למתוח את השרירים שלך + תזונה נכונה שתאפשר לשרירים שלך להתחזק ביחד עם תוכנית אימונים נכונה. אתה יכול לפרסם את התפריט שלך ואת תוכנית האימונים שלך בפורומים פה. וכשאתה עובד על זוקפי הגב על תאמץ אותם יותר מידי כדי לא להפעיל לחץ גדול מידי על החוליות.