PDA

צפה בגרסא המלאה : "אילת היא שטח מצרי ולא ישראלי"


n0x
20-12-06, 12:19
"אילת היא שטח מצרי ולא ישראלי"
ארגון משפטי מצרי טוען לבעלות מצרית על העיר אילת, והנושא כבר הועלה בפרלמנט. "הוכח שטאבה מצרית, ויוכח שגם אילת"


ארגון משפטי מצרי הכולל מומחים למשפט בינלאומי ומומחים מתחום הגיאוגרפיה, טוען כי למצרים (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%EE%F6%F8%E9%ED) הזכות החוקית, המשפטית וההיסטורית לדרוש את השליטה על העיר אילת (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E0%E9%EC%FA). ברשת אלערביה דווח, כי העיר שבערבית מכונה גם היום אום רשרש (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E0%E5%ED%20%F8%F9%F8%F9), "נכבשה על ידי ישראל בשנת 1949".
הארגון המצרי, שנוסד לפני 15 שנה ונקרא "החזית העממית המצרית לשחרור אום אלרשרש", שם לו למטרה להעלות את דעת הקהל הציבורית בנושא. ראשי הארגון הביאו אתמול את הנושא לדיון בפרלמנט, אך נתקלו בהתנגדות. היועץ המשפטי של משרד החוץ עבד אלעזיז אלנצר אמר, כי "בהתאם להסכמי השלום עם ישראל, אילת היא שטח פלסטיני ולא מצרי". בארגון הביעו כעס על דבריו של אלנצר והודיעו כי ימשיכו במאבקם.

יום לאחר הכשלון בפרלמנט כבר יצאו ראשי הארגון בהודעה רשמית, כי בקרוב תתקיים במצרים פסגה בנושא, "בה ייבדקו כל המסמכים הקיימים, ותתקבל החלטה סופית לגבי מהי עמדת מצרים בנושא הבעלות על העיר אילת". בהודעה שפרסם הארגון נכתב, כי המזכיר הכללי של הפסגה יהיה חבר הפרלמנט טלעת סאדאת, אחיינו של הנשיא המנוח אנואר סאדאת (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E0%F0%E5%E0%F8%20%F1%E0%E3%E0%FA).

בנוסף הודיעו בארגון כי מסמך מפורט בנושא כבר הועבר לאוסמה אלבאז, היועץ הפוליטי של הנשיא חוסני מובארכ (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E7%E5%F1%F0%E9%20%EE%E5%E1%E0%F8%EB). במכתבם נטען, כי בעבר התעקשה ישראל שהעיר טאבה (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E8%E0%E1%E4) שייכת לה ורק לאחר מאבק משפטי ארוך הוכח שטאבה היא שטח מצרי. "הוכח משפטית שטאבה היא מצרית, וכעת עלינו לנקוט באותו המאבק על מנת להוכיח שגם אילת היא שטח מצרי", לשון המכתב.

בארגון הודיעו כי העיר אילת שמשה בעבר מקום בו חנו עולי הרגל המצרים בדרכם למכה (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%EE%EB%E4), וכי אום רשרש הייתה מאוכלסת במוסלמים ממוצא מצרי, מרוקאי ולובי, ולא בהתיישבות יהודית.בנוסף הודיעו בארגון כי מסמך מפורט בנושא כבר הועבר לאוסמה אלבאז, היועץ הפוליטי של הנשיא חוסני מובארכ (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E7%E5%F1%F0%E9%20%EE%E5%E1%E0%F8%EB). במכתבם נטען, כי בעבר התעקשה ישראל שהעיר טאבה (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%E8%E0%E1%E4) שייכת לה ורק לאחר מאבק משפטי ארוך הוכח שטאבה היא שטח מצרי. "הוכח משפטית שטאבה היא מצרית, וכעת עלינו לנקוט באותו המאבק על מנת להוכיח שגם אילת היא שטח מצרי", לשון המכתב.

בארגון הודיעו כי העיר אילת שמשה בעבר מקום בו חנו עולי הרגל המצרים בדרכם למכה (http://search.walla.co.il/?e=hew&q=%EE%EB%E4), וכי אום רשרש הייתה מאוכלסת במוסלמים ממוצא מצרי, מרוקאי ולובי, ולא בהתיישבות יהודית.

מקור: http://news.walla.co.il/?w=//1027193
-------------------------
עכשיו גם מצרים עושים בעיות, גם הם רוצים שטח...אני מקווה שזה לא יוביל בסופו של דבר למלחמה חדשה בין ישראל לסוריה>לבנון>מצרים.

shahaflol
20-12-06, 13:42
יופי, אז נגיד וזה שטח מצרי. מצרים הכריזה עלינו מלחמה, כבשנו אותו ואת סיני - השטח שלנו, ושיגידו תודה שהחזרנו להם את סיני.

Night_Wolf
20-12-06, 13:47
יופי, אז נגיד וזה שטח מצרי. מצרים הכריזה עלינו מלחמה, כבשנו אותו ואת סיני - השטח שלנו, ושיגידו תודה שהחזרנו להם את סיני.


חחחחחחחח בידיוק

n0x
20-12-06, 14:42
אתם צודקים ב100%.. אני בטוח זה בגלל לחץ של סוריה\אירן

NIRAN
20-12-06, 14:58
כל הערבים תופסים תחת בגלל המלחמה האחרונה, אני אומר לכם תהיה עוד מלחמה רצינית בקרוב!