PDA

צפה בגרסא המלאה : מומלץ להגביל את הצריכה של הסיבים התוזנאתיים?


Big Bang
15-07-08, 21:28
עד כמה מומלץ להגביל את הצריכה של הסיבים התוזנאתיים, אם בכלל?

idoshaq
15-07-08, 22:52
לסיבים התזונתיים יש חשיבות רבה מבחינת הפעילות המטבולית והפיזיולוגית של הגוף. כאמור, הם תת-קבוצה של פחמימות המתאפיינת במבנה של שרשראות ארוכות של חד סוכרים שביניהם יש קשרים כימיים שמערכת העיכול לא יודעת לפרק. בשל מבנה השרשרת הבלתי ניתנת לפירוק, הסיבים התזונתיים לא נספגים בגוף והם אף מאטים את ספיגת המזון השוהה במערכת העיכול באותו הזמן. לתופעה זו יש השפעה בריאותית ניכרת על גופנו:

הפחתת הספיגה של שומן וכולסטרול בגוף - האטת הספיגה במערכת העיכול נובעת מהמחסום המכני שיוצרים הסיבים במערכת העיכול ומקשים על התקרבות האנזימים לפירוק אבות המזון האחרים הניתנים לפירוק ולספיגה בדופן המעי. בדרך זו מפחיתה דיאטה עשירה בסיבים תזונתיים את ספיגת השומן מהמזון ב- 30%! בנוסף לכך חלק מהסיבים התזונתיים (המסיסים) מסוגלים לקשור אליהם כולסטרול ובעת יציאתם מהגוף בסוף העיכול, יוצא החוצה גם כולסטרול. בכך מסייעים הסיבים התזונתיים בהפחתת כמות הכולסטרול הנספג בגוף ובהורדת ריכוזו בכלי הדם.

איזון רמות הגלוקוז בדם - בשל אותו מחסום מכני גם חדירת הגלוקוז מן המעי לדם מתארכת. בדרך זו מאטים הסיבים התזונתיים את העלייה בריכוז הגלוקוז בדם ואף מונעים מצבים של קפיצות חדות בריכוזו בדם. הדבר מסייע לגוף לאזן את רמות הסוכר במיוחד במצבי סכרת.

שריפת קלוריות ותחושת שובע ארוכה יותר- בגלל שהקיבה מנסה להשקיע הרבה מאמצים בפירוק הסיבים עולנ תנועתה ותנועתיות המעי. כך גם ההשקעה האנרגטית בעיכול המזון עולה (dit) והזמן הסופי בו יספגו אבות המזון אל זרם הדם יהיה ארוך יותר. דבר זה יגרום לתחושת שובע ארוכה יותר לאחר הארוחה ועשוי לסייע בדיכוי הצורך שלנו במתוקים.

עצירות - גם לנושא העצירות מהווים הסיבים התזונתיים פתרון בריא. הם מסייעים בחיזוק שריר מערכת העיכול, מקלים על הגוף ביציאות ומאפשרים פעילות מעיים תקינה.

מומלץ לשלב 30-40 גרם סיבים תזונתיים מדי יום (על כל 1000 קלוריות שבתפריט התזונה) על מנת לאפשר פעילות מעיים תקינה, להאט את קצב ספיגת הפחמימות לזרם הדם, להוריד את רמות השומנים והכולסטרול בדם ויש אפילו שמדברים על סיוע במניעת התפתחות גידולים סרטניים במערכת העיכול. חשוב מאד לזכור להקפיד על שתייה מרובה במהלך כל היום ובמיוחד בסמוך לצריכת הסיבים התזונתיים על מנת למנוע מצבים של עצירות. הסיבים לא מומלצים לאנשים הסובלים מדלקות או מחלות במערכת העיכול או במצבים של חשש לחסימת מעי.

m0she
15-07-08, 23:30
מומלץ לאכול 25-30 גרם סיבים ביום. עודף סיבים יכול לגרום לבעיות בספיגת ויטמינים ומינרלים מסויימים, כך שלא מומלץ להגזים.

liftt
15-07-08, 23:43
וואלה משה כל כך קצת?

רק בבוקר מה 3-4 כוסות ברנפלקס אני מקבל כמעט כפול מזה.. כדאי לרדת מזה?

Big Bang
16-07-08, 14:54
אם אני אוכל מעל ל100 גרם סיבים תזונתאיים ביום, מה ההשלכות של זה? (אני רציני)

toxicity
16-07-08, 14:57
2 המגיבים שמעליי קיבלו תשובה כבר.. אתם יכולים לעשות קצת חושבים ולנתח את התשובה שלו..