PDA

צפה בגרסא המלאה : מה קודם למה? אירובי או אנאירובי ולמה?


Rinatush
05-10-08, 23:55
שלום וערב טוב לכולם!!

כבר שנים שאני מתאמנת במכון כושר ותמיד קודם כל ביצעתי את הפעילות האירובית (30-45 דקות)
ורק לאחר מכן את הפעילות האנאירובית ( כ-40-50 דקות) בעצימות בינונית.

לאחרונה נתקלתי בהערות שעדיף להתחיל קודם כל עם הפעילות האנאירובית ורק לאחר מכן לגשת לפעילות האירובית..

שאלתי היא מה באמת ההבדל , החשיבות וההשפעות השונות של השינוי בסדר הפעולות שפירטתי להל"ן? כל אחד ששאלתי אותו לאחרונה ענה לי תשובה אחרת..

תודה ושיהיה שבוע טוב ונעים..

- Idan -
06-10-08, 00:26
תלוי במטרה של המתאמן. אם המטרה העיקרית שלו זה הגדלת מסת השריר, אז כדאי לעשות קודם את האנאירובי. אם המטרה העיקרית היא שיפור סיבולת לב ריאה, אז קודם האירובי. אבל יש מקרים חריגים כמו: אם מדובר בבחורה שכמו 99% מהבחורות מתאמנת כאילו היא הגיעה לספא (כלומר עושה 60 כפיפות מרפקים עם משקולת ורודה במשקל 0.00000001 קילו) אז גם אם המטרה שלה הוא לחזק את השרירים בעיקר ולהגדיל את המסה שלהם, היא יכולה להתחיל קודם עם האירובי אם היא רוצה כי במקרה שלה זה לא ישנה כלום, העצימות שרוב הבחורות עובדות עם משקולות היא כל כך אפסית שהיא משתווה לעצימות של הליכה בקניון. :)

Rinatush
06-10-08, 00:40
המטרה שלי בעקרון היא הגדלת מסת שריר והמשקלים שאני עובדת איתם הם לא כל כך סבירים לבחורה שסתם באה להתאמן.. לחיצת חזה- 30 ק"ג (עם מוט כמובן ללא שיפוע)
סקווט- 40 ק"ג
דדליפט- 40 ק"ג
לחיצת כתפיים עם משקוליות- 7 ק"ג כל יד
כפיפת מרפקים עם משקוליות 6-7 ק"ג כל יד
פשוט לאחרונה חליתי די קשה ועכשיו אני מרגישה שיותר קשה לי באימונים, יותר חולשה.. ולכן חשבתי אולי כדאי באמת להתחיל עם האימונים האנאירובים שהם יותר חשובים ומשמעותיים לי ולתת את כל הכוח בהם ורק בסוף כשאני עייפה לתת מה שנשאר לאימונים האירוביים (בשביל היתרון..) האם אני צודקת? או שמא עדיף כבר להתחיל עם האימונים האירוביים (שהם גם טובים לפיתוח כושר גופני וגם טובים כחימום) ואח"כ לאחר שהגוף "התעורר" והוציא אדרנלין להמשיך עם האנאירובי? מה מומלץ?

- Idan -
06-10-08, 00:48
אה מצוין, אז אם ככה את מהחבר'ה הטובים. :)

כן את צודקת, לאור מה שכתבת - תעבדי קודם אנאירובי כל עוד מאגרי האנרגיה שלך מלאים (פחות או יותר) ואת האירובי תשמרי לאח"כ. גם אין צורך אגב לעשות אירובי בתור חימום לאנאירובי, זה דיי חסר תועלת. חימום למשקולות צריך להיעשות ע"י המשקולות עצמן במשקלים קלים יותר.

Rinatush
06-10-08, 00:51
תודה רבה.. עזרתה לי מאוד..
שיהיה המשך שבוע טוב..

!Demon!
06-10-08, 15:10
אם את רוצה לעלות מסת שריר אל תשכחי לאכול טוב ונכון