PDA

צפה בגרסא המלאה : שתי שאלות...


gman
22-01-07, 00:59
דבר ראשון, האם יכול להגרם נזק אם לא מאמנים את הרגליים? (הכוונה להשאיר רגליים מחוץ לתכנית האימונים).

דבר שני, לפי מה שאני יודע אימונים לא פוגעים בגדילה בגיל ההתבגרות, אבל בכל זאת יש מתקנים שלא מומלצים לשימוש לאנשים מתחת לגיל 18. (מכונות ללחיצת רגליים,למשל.)
השאלה שלי היא,האם יש עוד דברים שלא מומלצים? למשל תרגילים לטרפזים?

compex
22-01-07, 09:50
שלום gman.
האם יכול להגרם נזק אם לא מאמנים את הרגליים?
התשובה היא לא. יחד עם זאת, אני חושב שאם אתה מתאמן, צריך לאמן את כל קבוצות השרירים. חוסר איזון יכול להגרם במידה ואתה מאמן את פלג הגוף העליון שלך בצורה מוגזמת ביחס לרגליים ולזה יש כמה סיבות:
1. כשאתה מעלה במסת הגוף בפלג הגוף העליון, רצוי שיהיו רגליים חזקות לסחוב את אותו המשקל.
2. להזניח את הרגליים זה לא יפה... הן נעלבות.

גדילה ואימונים:
הגיל המתאים ביותר להתחיל להתאמן במתקני כושר ומכשירים הוא 6. האם לילד בן 6 ניתן להרים משקולות כמו למבוגרים? התשובה כמבן היא לא. לכל גיל יש את הפעילות המתאימה. גם לגיל ההתבגרות.
ההמלצה היא שאם המתבגר לא סיים עדיין את תהליך הגדילה של השלד, העצמות ועמוד השדרה, לא להתאמן במכשירים שעשויים לפגוע ביכולת העצמות להגיע לאורכן המירבי. איזה גיל הוא הגבול? זה כבר משתנה מאחד לשני, בדר כלל מדברים על גיל 16-17 אבל זה יכול להתאחר אצל בנים ולהקדים אצל בנות.
אין שום מניעה בינתיים להתאמן במגוון רחב של מכשירים ומתקנים, לעשות פעילות אירובית מגוונת ולהנות מפעילות גופנית, רק מומלץ לשלאול רופא ספורט ממה כדאי להמנע.

אריאל

ohadhost
22-01-07, 15:02
אחי בן כמה אתה ?
באמת זה חשוב איזה תרגילים וא מכשירים כדי להימנע בגיל 14 אפילו פחות ?

gman
22-01-07, 16:43
תודה קומפקס, אבל השאלה שלי היא האם תרגילים לאימון טרפזים ספציפית יכולים לגרום לבעיות בהתפתחות העצם? (תרגילים שבהם מחזיקים משקולות בידיים ומושכים את הכתפיים)

ואני בן 16, חגגתי יומולדת רק לפני חודש.