PDA

צפה בגרסא המלאה : צריך עזרה...!!


אהודד
19-04-09, 20:19
שלום לכולם,
אני מתאמן כבר תקופה [ללא מאמן בגלל הצבא], אני מאוד מרוצה מהמסת שריר שלי וכרגע אני רוצה לעבור לתקופת 'חיטוב', אך אין לי מאמן מוסמך שיבנה לי תפריט ותוכנית אימונים אז אני צריך את העזרה של ה'שרירנים' פה חח..

אז ככה- כרגע אני עומד על 14% שומן, המטרה 8-10%.

יש כמה טיפים מכל המתאמנים פה שבתקופת החיטוב? (השאלה העיקרית- איך אתם בעצם עוברים ממסה לחיטוב?)
מהו הדבר העיקרי שצריך להתמקד בו? (מלבד אירובי ותזונה).

בקשר לתזונה- חשבתי על ירידה בפחמימות ובשומנים והגברת החלבון.
בקשר לאימונים- 210 דקות ריצה בשבוע.

מה דעתכם? יש עצות לעזור לי להגיע לחיטוב המולל או שאני על דרך המלך?

תודה מראש לכולם! :)

אהודד
20-04-09, 10:03
מישהו....??

אדיר_כ
20-04-09, 10:05
יש מאמרים לחיטוב מושלם אחי.. חפש באתר.

Supernimer
20-04-09, 10:21
מאוד בכלליות - השיטה של להגביר חלבון ולהוריד פחממות ושומנים ככלל היא גישה נכונה ויעילה. עדיין מומלץ להיוועץ באיש מקצוע בצורה יותר מפורטת כדי לדעת כמה ומה להוריד בדיוק. אבל הכיוון שלך נכון ובריא.

אני לא יודע איך התאמנת בתקופת המסה ולכן קצת קשה לתת לך עצות קונקרטיות לתוכנית אימון. 210 דק' ריצה בשבוע זה אמור להיות טוב - בהנחה שאתה לא רץ את זה כבר היום (צבא?).
במידה ואתה כן רץ הרבה כבר תקופה - ייתכן מצב שבו הגוף שלך "הסתגל" לעומס כזה בריצה ולכן הדופק שלך לא יעלה כמו אצל אדם רגיל, שזה לכשעצמו טוב - זה מעיד שאתה בכושר אירובי מצוין, רק שזה קצת פחות יעיל לשריפת קלוריות.
במקרה כזה - או העלה את הזמן/מהירות, או שתעשה אימוני אינטרוואלים פעם-פעמיים בשבוע, או שתרוץ במסלולים משתנים (דשא, עליה וירידה בגבעות, חול, כביש וכו') או שתבצע פעילות אירובית שהגוף שלך לא מכיר (לדוגמא מכשירי קרוסטריינר/סטפרים בחדרי כושר, מכשירי חתירה, שחיה, וכו'). בקיצור תגוון. יכול לעזור.

כמו כן לא להזניח את אימוני הכח. מה שכן פחות מומלץ לרדת מתחת ל-8-10 חזרות בסט בתקופת החיטוב משום שאתה אמור להיות במאזן קלורי שלילי. במצב של 1-7 חזרות בתקופת חיטוב העומס ופירוק-השריר באימון גבוה יותר מבתקופת מסה, שבה הוא "מתודלק" כל הזמן באוכל.
בנוסף תוכל להעלות קצת את הדופק באימוני כח ע"י צמצום זמני מנוחה ו/או שימוש בסופר-סטים. זה לא מה שיכריע אם תתחטב או לא (האירובי והתזונה כן), אבל זה יכול לעזור קצת ולגוון את האימון.

אהודד
20-04-09, 11:01
יש מאמרים לחיטוב מושלם אחי.. חפש באתר.


אז זה ושחיפתי ולא מצאתי..
אתה יכול להביא לי קישור אחי?


---
supernimer - תודה רבה עזרת מאוד!

king l8
20-04-09, 15:20
אז זה ושחיפתי ולא מצאתי..
אתה יכול להביא לי קישור אחי?


---
supernimer - תודה רבה עזרת מאוד!

http://www.israelbody.com/showthread.php?t=54

תהנה אחי