PDA

צפה בגרסא המלאה : הייתי שמח לקבל הסבר ..


סתמישהו
21-08-10, 20:13
שלום לכולם,
תראו, אני בטוח שאני לא הבנאדם היחידי שחושב על חשב על זה, ואולי יש פה עוד אנשים שהיו שמחים לקבל על זה תשובה (אלו שלא יודעים כמובן), לגבי הנפח שמקבלים בזמן האימון, כאשר עובדים עם משקולות (בעיקר אלו שמתאמנים לעלייה במאסה), ובערך כשעה, שעתיים לאחר האימון הכל יורד וחוזר לכמו שהיה קודם (ללא הנפח).
תמיד רציתי לדעת אז איך בעצם היד גדלה מאימון לאימון ונשארת במצב "כמו בזמן האימון", או יותר נכון מתי היא תגדל ותשאר ככה קבוע .. (מקווה שאתם מבינים אותי).
בכל אופן, אני אישית לא מצליח לראות על עצמי שאני גדל, ועולה במאסה לאט לאט, אבל אחרים באים ואומרים לי תמיד, "בואנה איך גדלת", "פשש התנפחת" וכו' ..
מישהו יכול להסביר לי איך כל התלהיך הזה מתבצע ?! ומתי באמת היד גדלה ונשארת גדולה כמו בזמן האימון, ואיך בעצם הכל מתבצע באופן הדרגתי ..
אני יודע שיש פה הרבה שקשור לאכול, לשינה ולאימונים אבל בכל זאת ...

תודה לעונים ולעוזרים.
שבוע טוב לכולם.

pala
21-08-10, 20:38
הגדילה של הילד שלך לאחר אימון היא תוצאה של הדם שמוזרם לשרירים בזמן\אחרי אימון, זה למה היד שלך מתנפחת
לגבי הגדילה של השריר, השריר גדל בזמן מנוחה (עם התנאים ההכרחיים), אפשר להשוואת את הרעיון של גדילת השריר כמו גדילה של הגוף מבחינת הגובהה, מבחינים בגדילה של הגובהה רק לאחר תקופה.
לגבי העובדה שאנשים אומרים לך שגדלת ואתה לא רואה שינוי = או שהם סתם מזבלים ויודעים שאתה מתאמן, או שאתה פשוט מסתכל על המראה הרבה ומתרגל למראה שלך כל הזמן (לא שמים לב לשינוי בכמה שבועות)

Godfather
21-08-10, 20:41
אני מניח שההתנפחות בזמן האימון נובעת מהזרמת דם לשרירים שקורה במהלך האימון. לאחר האימון השריר לא זקוק לאספקת חומרים כמו במהלך האימון ולכן זה יורד בהדרגה לאחר מכן וכמות הדם שנמצאת בשריר יורדת (זה בערך, אל תתפוס אותי במילה).

אם אומרים לך שגדלת ואתה לא רואה את זה, אז אני מניח שאתה פשוט מסתכל על עצמך יותר מדי ובגלל שלא מגיעים למסת שריר תוך יומיים, אתה לא שם לב לשינוי. זה כמו שלא ראית דודה במשך 7 שנים ואז היא רואה אותך ואומרת "סתמישהו! איך גדלת!" אבל אתה לא שמת לב שממש גדלת.

subzero1122
21-08-10, 20:46
אתה בפורום הזה מ2005 ואתה שואל את השאלה המפגרת הזאת?

hypertrophy
21-08-10, 20:48
זה מה שנקרא:

http://il.youtube.com/watch?v=dKbtSvBGICI

Fatboy
21-08-10, 22:02
החצי ס"מ גדילה שאתה רואה על היד בזמן האימון זה "פאמפ", תוצר לוואי של זרימת דם מוגברת שחלקו נקלע בשרירים, וחוזר למחזור הדם אחרי זמן קצר שאתה מפסיק את האימון.
זה לא קשור בשום צורה להיפרטרפיה (גדילה מאסת שריר).

בקשר לאיך ומתי השריר גודל, תסתכל על זה כמטאפורה של בית;

שלב 1: רעידת אדמה > נזק לבית (אימון)
שלב 2: מתקנים את הנזקים הקיימים בבית (התאוששות) עם חומרי בניין (אוכל)
שלב 3: מוסיפים יסודות יותר חזקים כדי שיהיה פחות נזק לבית בפעם הבאה שיש רעידת אדמה (היפרטרפיה/התחזקות)

עכשיו אם אתה לא מספק מספיק חומרי בניין (אוכל) בין רעידות האדמה, הבית אף פעם לא יהיה יותר חזק, ויכול אפילו להיות יותר חלש מפגיעה חוזרת.

WEST $ SIDE
21-08-10, 22:14
^^
ללא ספק המטאפורות הכי מרשימות שראיתי , ברכותי ידידי .

Fatboy
21-08-10, 22:48
תודה

לקחתי את זה ממאמר שקראתי מזמן
הייתי נותן קרדיט אם הייתי זוכר מאיפה

סתמישהו
22-08-10, 04:04
אהבתי,
ותודה רבה לכולם אנשים.
עכשיו הבנתי ..
לילה טוב, ושבוע טוב לכולנו.