PDA

צפה בגרסא המלאה : רדיקליים חופשיים-מה למה ואיך?כאן התשובה


kobi_af
21-03-07, 20:43
שלום

כתבתי(kobi_af) לכם מאמר על ROS (רדיקלים חופשיים) לכל המעוניינים.

ROS הנם בלי מולקלות בעלות מטען אלקטרוני לא יציב כלומר חסר לו אלקטרון אחד במעגל החיצון.
מצב זה הוא תוצאה של תגובה בין מרכיבי המזון וחמצן.הופעת ROS בעיקר מתרחשת בתוך גופיפי המיטוכנדריה בתהליך יצירת המולקולה ATP.ה ROS נצמדים לחומרים יציבים כגון אנזימים ,מולקלות של סוכרים,חלבונים ושומנים בכל רקמות הגוף,ומטרתם לגזול מהם את האלקטרון שחסר להם.המולקולה של החלבון או כל חומר אחר הופכת ללא יציבה וגם היא הולכת לחפש לה את האלקטרון החסר.תהליך זה משבש את פעילות הרקמות ועלול לשנות את מבנה ה DNA בגנים.
גורמים אשר גורמים יצירת כמובת מוגברת של ROS : מזונות המכילים בעיקר פחמימות ושומן,תוצרים של שומן חשוף לחום גבוה בעת בישול,פעילות גופנית מוגברת,חשיפה לגורמים סביבתיים כמו קרינה אולטרה סגולה,דחק,והשמש.(נספר כי כ-80 אחוזים מתהליך הזדקנות העור נגרמים בעטיה של קרינת השמש ואילו רק ל-20 האחוזים הנותרים יש אכן זיקה לגילנו הביולוגי.)
בגוף מעורבים תהליכים אשר מנטרלים את ההשפעה הרעה של ros לרקמות על ידי אנזימים שונים ויטמינים(C,E ) או מינרלים כמו סלניום.
האנזימים והויטמינים מנטרל בערך 98% מה -ROS אולם שתי האחוז נשארו ועלולים לפגוע במרכיבים חיוניים בתא.לכן הגוף צריך לחדש את האנזימים ,חלבונים שנפגעו כתוצאה מהשפעת ROS .עם הגיל עולה כמות ros וקשה יותר לנטרל את השפעתה ההרסנית.בטבע ישנם חומרים חזקים אשר יכולים לנטרל את ההשפעה של ros על גופינו כמו : פוליפלוונואידים,פנולים וליגינין.
מחקרים הראו ששימוש בחומרים אנטי אוקסטידנטים כתוספי מזון הורידה משמעותית את הנזק שגורמים ROS .

עד אז מקווה שתבחרו את הדרך שלכם לנטרול ההשפעות של ros ומקווה שהבנתם את הכתוב כאן.

:book:

VoRteX
21-03-07, 21:04
תודה רבה... זה הדבר הראשון שהכימיה בו אשכרה עניינה אותי... אהבתי, השכלתי. תודה.

Leo
21-03-07, 21:12
רדיקלים חופשיים זה מין מפגינים של "שלום עכשיו" שלא עצרו אותם בגוף שלך והם גורמים לסרטן להתפשט בכך שהם לא נלחמים בו.

תקח מספיק ויטמין C\e ותשתה תה ירוק ותשכח מהעסק.

אליאב
21-03-07, 21:12
כל הכבוד על ההשקעה, אגב היה פעם איזה נושא שיחה של כמה ח'ברה אחד מהם טען שאחרי פעילות גופנית במכון כושר מומלץ להיות 10-15 דקות על ההליכון, הפעילות הזאת גורמת לך לשחרר את הרידיקאליים החופשיים - אני לא הבנתי על מה הוא מדבר ממש - כאילו מה הקשר. אבל הבחור מבין עניין.