PDA

צפה בגרסא המלאה : חוסר איזון בין שרירים


hag
22-11-11, 17:51
שמעתי שאם שרירי הבטן יותר חזקים משמעותית משרירי הגב התחתון, ושרירי החזה חזקים משמעותית משרירי הגב העליון, זה דופק את היציבה.
במקרה כזה צריך להתאמן איזה תקופה רק על שרירי הגב, עד שחלה התאזנות והיציבה משתפרת, ורק אז מומלץ להמשיך להתאמן על כל השרירים.

אם משהו יכול לאשר/להפריך, לפרט וכו'...אני אשמח לשמוע קצת הסברים...

תודה מראש.

nadavmoore
22-11-11, 19:29
למה שאנחנו נאשר\נפריך לך את זה, מי ששמעת את זה ממנו שיביא לך מאמר שהשטות הזאת נכונה. חוצמזה שהמצב הזה נשמע קצת מופרך ולא הגיוני אגב אין גב עליון וגב תחתון יש זוקפי גו ולטיסימוס דורסי (רחב גבי)
בדר"כ שרירי הבטן+זוקפי הגו משמים כחגורה מייצבת אחת וללטיסימוס דורסי אין בכלל אחיזה משמעותית בעמוד השדרה אלא לשרירים פנימיים יותר אז זה נשמע לי קצת מופרך ואידיוטי

hag
22-11-11, 23:35
בבקשה, אדוני המתלהם שמדבר בתקופנות ובזלזול, לא הייתי צריך אפילו לטרוח לחפש מאמר, הכל כתוב בויקיפדיה:
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%91%D7%94

ואם אין לך כוח לחפש בכל הערך, אני אצטט משם:
"איזון שרירי - השרירים או קבוצות השרירים של מפרקי הגוף, פועלים לכיוונים שונים אך בצורה מתואמת (קבוצות שרירים אנטגוניסטיות). חוסר איזון תפקודי בפעולת קבוצות השרירים האנטגוניסטיות יפגע ביציבה."

nadavmoore
23-11-11, 01:36
ע"פ התיאוריה הזאת כל אדם שההאמסטרינג שלו חלש מהקוואדס שלו אמור לפול מהרגליים כי הם שרירים אנטגוניסטים אגב, רוב האנשים בעולם כאלו.

מה שהבאת זה לא מאמר, זה ויקיפדיה... אני גם יכול לכתוב שם ערך על יציבה

בכל מקרה הלטיסימוס דורסי והפקטורליס הם לא שרירים שקשורים ליציבה של הגוף , חגורת הבטן,גו אולי כן אבל עדיין, אני לא חושב שיש מקרה כזה שיש לך שריר בטן חזקים ממש והזוקפים חלשים כי שרירי הקור עובדים כמעט בכל תרגיל ובכל מאמץ גופני שרירי ככה שהם מתחזקים אוטומטית ובתיאום.

בכל מקרה לשאלתך תמיד כדאי לעבוד על כל השרירים בגוף ובגלל המקרים האלו עדיף לעשות תוכניות מתחילים כמו ss שם כל הגוף מתחזק ולא רק שרירים ספציפיים