PDA

צפה בגרסא המלאה : סיימתי סייקל של Hst ויש לי שאלות...


Efi eLi
08-04-07, 13:18
טוב יש לי מס' שאלות אשמח אם תענו לי...
1.מה שמוזר זה שעכשיו אני מתאמן בבית, אבל לפני כן התאמנתי במכון ובתקופה שהתאמנתי במכון הגוף שלי גדל אבל רגליים לא רגלו בכלל...אפילו לא מילימטר...הייתי בטוח שהגנטיקה שלי ברגליים על הפנים אבל ממש על הפנים משום שהייתי מתאמן חודשיםם ולא היה בהם שום שינוי ושאר הגוף כן גדל....ועכשיו עברתי לבית ולאחר הסייקל של Hst הרגליים שלי גדלו סוף סוף ב2 ס"מ אבל שאר הגוף לא כל כך גדל...זה מוזר!
2.יצא לי לקרוא בפורום הזה על מישהו שאמר שהוא חוזר על הבלוק הראשון בשלושת הבלוקים האחרים בשביל לשמר היפרטרופיה סרקומפלזמית...כדאי לי?? מה יענטו לפני כל תרגיל עושים סט של 12-15 חזרות במשקלים שעולים מאימון לאימון??? או עם אותו משקל?? או שלא משנה?? צריך לפני כל תרגיל???
3.יש סיבה שבגללה לא גדלתי הרבה במהלך הסייקל??? כי זה מוזר ציפיתי לגדול הרבה יותר.
4.אני יכול בסייקל הבא נניח להחליף לחיצת כתפיים בחתירה בעמידה ולהוריד את הרמת כתפיים לאוזן?? כי בחתירה בעמידה הטרפזים עובדים...אפשרי??
5.אני אמנם לא מתמצא כל כך בשמות של הסקוואטים אבל אשמח אם תסבירו לי איך עושים סקוואט כשמחזיקים את המוט עם ידיים מוצלבות לגוף וגם כשמחזיקים את המוט כמו בקלין??? ואיך קוראים לכל אחד מהם...
אמממ...זהו לבנתיים...אשמח אם תגיבו לי לפחות על השאלות הראשונות הן יותר חשובות לי...תודה מראש וחג שמח!

- Idan -
08-04-07, 14:09
קודם כל, מה סיפור של המליון סימני שאלה שאתה שם בסוף? אחד לא מספיק?

בקשר ל- HST, מה מבחינת משקלי עבודה? הצלחת להתקדם במשקלים?
אם התקדמת במשקלים אבל לא עלית במסה, אז כנראה לא אכלת מספיק קלוריות.

הסקוואטים שאתה מדבר עליהם נקראים Front Squat. זה עם האחיזה בסגנון אחיזה של קלין, זה פרונט סקוואט אולימפי, השני זה סקוואט שבאדיבילדרים מעדיפים להשתמש בו. אין בינהם שום הבדל מבחינת עבודה על הרגליים, אותה גברת בשינוי הדרת, רק שבפרונט סקוואט האולימפי, אתה צריך מעט גמישות באמות אחרת הן יכאבו לך במהלך התרגיל.

לגבי איך לבצע אותם, תוכל למצוא מידע כאן (http://www.t-nation.com/findArticle.do?article=182squat2), כאן (http://www.stumptuous.com/cms/displayarticle.php?aid=123), כאן (http://www.exrx.net/WeightExercises/OlympicLifts/FrontSquat.html) וכאן (http://www.bsu.edu/webapps2/strengthlab/exdetails.asp?exid=2).

Efi eLi
08-04-07, 15:47
וואי תודה עידן אתה תמיד הראשון שעונה לי לשאלות...כל הכבוד...
אשמח לתשובות גם לשאלות האחרות...

- Idan -
08-04-07, 19:10
1. גם כשהתאמנת במכון עבדת עם Hst?
אם לא, אז כנראה שהתוכנית היא זאת שאחראית לשינוי בפרופורציות הגדילה.

2. זכור לי שקראתי משהו כזה, אם אני לא טועה זאת היתה הודעה של המשתמש "הזברה".
דעה אישית שלי, תלך לפי התוכנית המקורית, אבל אני אומר את זה רק בגלל שאני לא מכיר כל כך טוב את התוכנית. אף פעם גם לא ניסיתי אותה.

3. על זה כבר עניתי בהודעה הקודמת.

4. אפשרי, אבל יש עם 2 בעיות:
- חתירה בעמידה לא מגרה באופן משמעותי את הטרפזים מאחר והעומס הוא קטן מאוד ביחד למשקל שאתה יכול לעשות עם הרמת שכמות.
- חתירה בעמידה הוא תרגיל עם פוטנציאל פציעה (בכתף) יחסית גבוה לתרגילים אחרים.
בוא נגיד ככה. עוד לא נתקלתי באנשים שנפצעו כתוצאה מהתרגיל הזה, אבל תיאורטית זה נכון.

בשורה התחתונה, תעשה מה שנוח לך.

5. גם על זה עניתי בהודעה הקודמת.

לא ענית לי על השאלה (שאם אני אדע את התשובה עליה, אני אוכל לענות באופן יותר מדויק על השאלה הראשונה). הצלחת לעלות במשקלי העבודה במהלך התוכנית?

Efi eLi
09-04-07, 20:30
אה נכון אוקיי אז אני יענה לך תראה...בשרירים מסויימים התקדמתי ממש מהר שאפילו לא הספקתי בסוף הבלוק להגיע לכשל ובחלק לא עד כדי כך...אבל בבלוק האחרון היתה התחזקות קצת יותר דראסטית בכל התרגילים...
אגב, מה לדעתך יותר טוב לעשות?? האק סקוואט או פרונט סקוואט אולימפי?? יש הבדל בשרירים שנכנסים לעבודה ובמשקלים שאפשר להרים?

הזברה
09-04-07, 20:53
טוב אפי עוד יומיים יש לי מבחן ענקי ועד אז אני עסוק רצח ,קח את זה בחשבון אם אתה רוצה עוד טיפים.

בעיקרון עידן ענה כאן כמעט על הכל, רק שאני מעדיף להשאיר את אחד הסטים בתוכנית ב15 (אפשר גם לחשב Rm12 ולעשות) ולחזור על הסייקל הראשון של עלייה וירידהב במשקלים כמה פעמים עד הסוף, זאת אופצייה ששווה לנסות לדעתי.

בקשר לרגליים, הניחוש שלי הוא שהיית באימון יתר או משהו כזה ועכשיו הם קפצו לך בגלל שהורדת עומס, למרות שכנראה לא אכלת כמו שצריך. יכול להיות גם שהן מגיבות יותר טוב למספר חזרות גבוהה. בקשר לזה שאתה לא עולה במסה בשאר, זאת כנראה תזונה, תאכל הרבה יותר ,הגוף לא יכול לעלות במסה על ריק. לדעתי אתה יכול אם אתה רוצה להוסיף עוד אימון של 15 כדי למצוא במדויק את משקלי הכשל לשלב הבא ,זה אולי מייגע אבל זה לא יהרוג אף אחד.

Efi eLi
10-04-07, 17:11
וואלה תודה על התשובות בנאדם...בבקשה שמישהו פה יסביר לי מה ההבדל בשרירים שעובדים בין פרונט סקוואט אולימפי להאק סקוואט ואיזה עדיף לעשות...אני בדילמה...תודה...

Efi eLi
10-04-07, 21:43
אפ! לא יתכן שיהיו 190 צפיות ללא שום תגובה...

- Idan -
10-04-07, 22:12
סה"כ אותם שרירים עובדים.

Efi eLi
10-04-07, 22:15
וואלה...תודה...