PDA

צפה בגרסא המלאה : Starting Strength - רשמים ראשונים


man123
09-10-12, 17:53
שלום,

לפני שבוע התחלתי להתאמן בתכנית SS (אחרי כשלוש שנים ללא אימונים), ולצערי צצו מספר בעיות.

1. אני משתמש במוט רגיל (לא אולימפי) ובביצוע הסקווט כף היד מייצבת את המוט בצורה לא טובה - שורש כף היד מאונך לכף היד. קראתי בעבר שמצב כזה עלול להיות מסוכן, אבל לצערי אורך המוט ומבנה הגוף שלי לא מאפשרים את התנוחה הנדרשת, אלא רק קרוב אליה. באילו משקלים להתחיל לדאוג?

2. בביצוע חתירה איני מצליח למקם את הגב מקביל לרצפה אלא רק "כמעט", לא משנה כמה ניסיתי. ראיתי בסרטונים ביוטיוב שעוד מתאמנים עושים כך. מה דעתכם?

3. עד כמה יהיה נורא להחליף את הסקווט בתרגיל הבא?:
exrx.net/Lists/ExList/HipsWt.html
זאת מפני שאין לי סטנד גבוה לסקווט ובמשקלים גבוהים מאוד קשה (ואף מסוכן) להתחיל כל סט בתרגיל. יש לציין שאין לי אפשרות להחליף את הציוד שברשותי.

4. האם אפשר לתמרן בעניין החימום לפני התרגילים? כלומר, במקום להתחמם עם 4 סטים במשקלים שונים ומספר חזרות שונה, להתחמם עם 4 סטים זהים במשקל בינוני? ראשית, החלפת המשקולות המהירה קצת מתישה ולא תמיד מתאפשרת (וידוע לכול כמה לא כדאי להיות מותשים בזמן אימון), ושנית - אני מרגיש שהחימום במשקלים הגבוהים יותר מונע ממני ביצוע חלק של הסטים במשקל העבודה. למשל, את הסקווט באימון הראשון עשיתי בקלות יתרה (בלי חימום) ומאוד קרץ לי לעשות עוד סטים וחזרות, ובאימון השני עם חימום (ועם תוספת 10 קילו) בקושי הצלחתי לסיים כל סט. ואני מזכיר שמדובר במשקלי התחלה קלים מאוד...

תודה רבה והמשך שבוע נעים :-)