PDA

צפה בגרסא המלאה : כמה שאלות להבהיר כמה נושאים


amitosh911
22-03-13, 17:07
קודם כל אני חדש פה, החלטתי שכדאי להצטרף לפורום הזה כי זה רק יכול להוסיף לידע שלי ולייעל את העבודה שלי, אני בן 19וחצי התאמנתי שנתיים לפני הגיוס בצורה די חובבנית, ועכשיו שנה וחצי לאחר הגיוס התפנה לי זמן לחזור להתאמן ועכשיו נכנסתי לזה הארד קור במיוחד בעניין התזונה.
יש לי כמה שאלות בנושאים שלא ברורים לי:
1.קראתי את המאמרים פה בנעוץ ובגדול הבנתי שזה די פשוט; בשביל לעלות במסת שריר צריך בגדול מאזן קלורי חיובי ובשביל להוריד בשומן יש להיות במאזן קלורי שלילי, ולהתנפח ולהתחטב הם שני דברים מנוגדים זה לזה ואי אפשר לעשות את שניהם בעת ובעונה אחת, עכשיו אני בטוח שכמה מכם מכירים את הבודי בילדר המפורסם מbodybuilding.com - כריס גת'ין, שבתוכנית השינוי שלו תוך 12 שבועות מדגיש שהתוכנית באה גם לבנות מסת שריר וגם להוריד אחוז שומן בעת ובעונה אחת, הוא לא אומר בעניין התזונה כלום על מאזן קלורי ולא נוגע בעניין בכלל- השאלה שלי האם מצב כזה הוא כן הגיוני ואם כן באיזה מאזן קלורי אפשר להגיע לתוצאות כאלה?

2.במקרה בו המתאמן מתאמן משקולות ביום יום וגם אירובי, אוכל 2.5 גרם חלבון לכל ק"ג שלו וממעיט מאוד בשומנים ופחמימות אך בכל זאת מגיע למאזן קלורי מאופס או חיובי ממש במעט - למה האימונים האלו יובילו?

3.במקרה ואני מרוצה מהנפח של רוב האיזורים בגוף שלי מלבד איזור או שניים- האם זה הגיוני להתאמן ולצרוך ביום יום מאזן קלורי שלילי ורק בימים שמתאמנים על האזורים שלהם רוצים להעלות מסת שריר לצרוך מאזן קלורי חיובי? רצף כזה הוא הגיוני?

השאלות שלי עלולות להיראות קצת ברורות מאליו לחלק מהאנשים אך חיפשתי תשובות להם בנעוץ ולא מצאתי,
אשמח אם התזונאים או החבר'ה היותר רציניים ומבינים פה יענו לי, ובענייניות. תודה מראש.

MrT
22-03-13, 20:22
1. לא מכיר את הבודיבילדר הזה ולא את התוכנית שלו אבל כמו שציינת על פי הספרות אי אפשר להעלות מסר שריר ולהוריד באחוז השומן בעת ובעונה אחת. אולי הוא התכוון ״למסה נקייה״ (יש כאלו שמאמינים בזה ויש כאלו שלא, נעזוב את זה כרגע) אבל באופן עקרוני המושג אומר עליה במסת השריר עם כמה שפחות עליה באחוזי השומן (עליה באחוזי השומן בכל אופן תהיה). אפשרות שניה היא שיכול להיות שהוא התכוון לשימוש בחומרים אסורים.
2. לא כל כך הבנתי את המטרה שלך אבל בצורה מאוד שטחית, מאזן קלורי חיובי קטן יוביל לעליה במסת שריר, עלייה מאוד איטית (בתנאי כמובן שאתה מתאמן כמו שצריך ולא רק אוכל), כמובן שבאופן עקרוני אף אחד לא יכול להגיד לך מה בדיוק יהיה, הגנטיקה שלנו שונה זה מזו ולכן ייתכן והתוצאה תהיה שונה. בנוסף, אני אני לא רואה סיבה להמעיט בשומנים (הכוונה לשומנים ממקור טוב כמו שמן זית ואבוקדו ולא שומן מג׳אנק).
3. לא רואה שום היגיון בזה, אתה לא מרוצה מאזור מסויים - שים עליו דגש, אין צורך להכניס את כל הגוף למאזן שלילי בגלל אזור אחד או שתיים, שים דגש.
בהצלחה אחי!

מדריך חדר כושר (בית ספר למאמנים-וינגיט)

amitosh911
22-03-13, 22:01
קודם כל תודה רבה הבהרת לי כמה דברים קריטיים.
בנוסף אני רוצה לשאול, במקרה ומתאמן נמצא בתוכנית ניפוח, ומגיע למאזן קלורי חיובי בשתי צורות הבאות:
1.הצורה הראשונה : הצורה המומלצת הכוונה ליחס פחמימות:חלבונים:שומנים כמו שמומלץ במדריך פה לעליית המסה (לא זוכר בדיוק אבל משהו כמו 45:40:15)
2.הצורה השנייה : צורך כמות ניכרת של חלבונים וממעיט מאוד בפחמימות ובשומנים אך עדיין צורך כמות שלהם.

(דגש: בשני המקרים המתאמן מגיע לאותו מאזן קלורי חיובי של בין 400-600 תלוי במשקל שלו)

מה יהיה הבדלים בעליית מסת השריר? ובאופן כללי בהתפתחות המתאמן?
תודה מראש.

MrT
23-03-13, 10:03
אף אחד לא יוכל לומר לך בצורה מדוייקת מה יהיו ההבדלים בין שני הצורות. כמו שאמרתי זה תלוי בהרבה מאוד גורמים שמשתנים בין אדם לאדם. למרות שייש מחקרים ומאמרים העולם הזה עדין לא מתמטי, אחד ועוד אחד לא תמיד שווה שתיים, זה לא אומר בהכרח שאם תעשה ככה וככה תקבל בהכרח תוצאה כזאת או אחרת. בקשר לצורות שציינת, הצורה הראשונה באופן עקרוני היא הצורה המקובלת (יש עוד כמה יחסים שלא ציינת), לגבי השיטה השניה, אני לא רואה הגיון לעשות אותה, מסה צריכה להיות מבוססת על פחמימות ולא על חלבונים (כמובן שצריך לאכול כמות מסויימת של חלבונים, אבל אם המסה שלך תהיה מבוססת על חלבונים אתה יכול בכיף להגיע לערכים מאוד גבוהים ל-1 קילו גוף וזה מיותר), סתם לידע כללי שתדע שככל שאתה תצרוך כמות גבוהה יותר של חלבונים כך יהיה יותר עומס על הכליות, בגלל זה חשוב שתרבה לשתות מים, זה יעזור לכליות להתמודד עם העומס הזה. לגבי השומנים שציינת, שומנים חשובים הן בתקופת החיטוב והן בתקופת המסה, תצרוך את הכמות שצריך ואל תמעיט בהן, הן חשובות!

מדריך חדר כושר (בית ספר למאמנים-וינגיט)