PDA

צפה בגרסא המלאה : פוסט חדש שלי - סקוואט המדריך המלא – חלק שני


moo
07-02-14, 07:50
סקוואט המדריך המלא – חלק שני
חלק 2 מתוך 5

במאמר הקודם על הסקוואט רשמת את הטענות והטענות שכנגד כאבי ברכיים בסקוואט. במאמר הנוכחי אדבר על הטענות שסקוואט מזיק לגב. כשצופים בתחרות פאוורליפטינג או אפילו סתם במתאמן שמרים כבד במכון יהיו התחלששויות בין המתאמנים. חלקם יגידו איזה חזק. ואחרים יגידו שזה מזיק לגב, לברכיים ועוד. שבגיל 50 המתאמן יסבול מכאבים. הדבר האירוני שכנראה בגיל 50 רוב האוכלוסיה תסבול מכאבים כאלו ואחרים בברכיים ובגב.

דווקא אותו מתאמן שלא מפריז באימונים ומתקדם בצורה ליניארית (פיצויי יסף), שדואג להתאוששות מליאה מאימון לאימון. ושיודע לא לקפוץ מעל הפופיק ולשמור על האגו מחוץ לחדר הכושר. ובהתאם לכך בוחר משקלי עבודה חכמים דווקא יזכה לגוף בריא. לא יסבול מכאבי גב, ברכיים, פרקים ודילול בצפיפות עצם. אותו אחד לא ישבור אגן בגיל 70 שיחליק במקלחת.

http://cs10848.vkontakte.ru/u10724260/145589624/y_71a0bec2.jpg
בעוד ביצוע לא נכון של סקוואט עלול לגרום לפציעות, כך גם כל תרגיל אחר בחדר הכושר. ביצוע לא נכון של לחיצת חזה עלול לגרום לדלקות כרוניות במסובבי הכתף. לחיצת חזה משקל רב עובר מעל הראש וכלוב בית החזה (שמכיל את כל האיברים החיוניים כמו הלב, ריאות ועוד איברים פנמיים). נפילה של מוט על בית החזה עלולה להגמר בפציעה חמורה ואף במוות. אך לעולם לא תראו מתאמן שמוריד מתוכנית האימונים שלו לחיצת חזה. אם תעמדו בחדר כושר ותראו מתאמן שרק נכנס לחדר הכושר תראו שהוא ישר נגש לספת לחיצת החזה. כמעט ולא ראיתי מתאמנים שנגשים לסקוואט ראק/כלוב מלבד מתאמנים בודדים שגם הם מתאמנים שלי. מלבד לחיצות חזה המון אנשים נפצעים במרפק (טניס וגולף elbow) עדיין לא תראה אותם מוותרים על תרגילי ידיים.

להמשך קריאה בלינק
http://rancohenpt.wordpress.com/2014/02/07/סקוואט-המדריך-המלא-חלק-שני/