צפיה בהודעה בודדת
ישן 30-05-07, 23:28   #388
OMRI-TURBO
מנהל ראשי
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 10,766
ברירת מחדל

ציטוט:
אתה באמת חושב שזה מה שהמורה שלי לימד אותי בשיעורי אזרחות? ממש לא. זו למידה עצמית.
אתה נשמע פשוט קצת כמו "תוכי" של משרד החינוך בכל הדיונים שלנו.

ציטוט:
אני יודע מהו קומוניזם, והוא נחשב בדר"כ כשמאל, אבל בארץ המצב קצת שונה מבמדינות אחרות.
לא, קומוניזם תמיד נמצא בשמאל, ולא בשמאל המתון, במשאל הקיצוני, הוא נמצא הכי שמאלה שיכול להיות בסרגל הפוליטי.

ציטוט:
הדיעות הפוליטיות בארץ מתבססות ברובן המכריע על הסכסוך בין הערבים ליהודים.
נכון, וקומוניזם מאמין בשוויון מוחלט בין בני אדם ללא אפליה של דת,גזע,לאום ולכן הקומוניסטים בארץ נמצאים בשמאל הקיצוני.

ציטוט:
נכון שאדם עם דיעות ימניות בארץ יהיה גם בעל דיעות פשיסטיות, ונכון שלרוב אדם קומוניסט יהיה גם שמאלני בארץ.
אדם קומוניסט חייב להיות שמאלני גם מבחינת התיאוריות הכלכליות של הקומוניזם וגם התיאוריות החברתיות של הקומוניזם.

ציטוט:
אבל בקומוניזם אין התעסות בסכסוך בין עמים, ולא מדובר על שוויון בין שני עמים כמו כאן. השוויון החברתי בקומוניזם שונה ממה שהשמאל רוצה עבור הערבים.
לא, זה אותו שוויון בדיוק, אנחנו מדברים כאן על שוויון בתוך המערכת הישראלית אנחנו לא מדברים כאן על הבעיה של ישראל עם מדינות אחרות, אלא על ערבי ישראל. הקומוניזם בישראל ובכל העולם מאמין בשוויון מוחלט בין בני אדם, הוא אפילו שולל לגמרי את הדת כיוון שהוא רוצה ליצור מציאות שוויונית לגמרי, ללא לאום מסורת ודת, כיוון שרק אז כל אותם פרמטרים שמפרידים אוכלוסיות לא יהיו קיימות.


ציטוט:
ד"א, אתה רואה למה אתה "מאשים" אותי בזה שאני מקובע בחומר של שיעורי אזרחות? כי אני לא מסכים איתך! אז מה לעשות שאני לא חושב כמוך על דמוקרטיה? מה לעשות שאתה לוקח את הדמוקרטיה ומחפש להראות בה את כל הפגמים שלה, גם כאשר אתה לא מבין לגמרי את המהות של הדמוקרטיה
מה שאני עושה זה משתמש בשכל שלי ובידע שיש לי ושרכשתי מקורסים מקצועיים שעוסקים בסוגי המשטרים וספציפית בפוליטקה והמשטר בארץ, ומטיל ספק בכל השטיפת מוח שמערכת החינוך עושה לכם. המטרה של מערכת החינוך זה לשמור על הלגיטימציה שיש לשלטון ולחנך אנשים למערכת מסויימת, אין כאן אובייקטיביות כמו שיש במערכת ההשכלה הגבוהה, ששם מה לעשות "חותכים את החרא" (אם מתרגמים את הביטוי מאנגלית לעברית).
אני לא מבין את המהות של הדמוקרטיה? כן אוקיי, סתם קיבלתי 96 בקורס הבסיס שעשיתי במדע המדינה - דמוקרטיות ודיקטטורות,רעיונות הקשרים ומשטרים.

ציטוט:
.אין כזה דבר דמוקרטיה מוחלטת,
יש, הדמוקרטיה האתונאית וגם הדמוקרטיה הרדיקלית של "רוסו" (המהפכה הצרפתית).

ציטוט:
אתה אומר לי שפלורליזם וחופש הביטוי חשובים בדמוקרטיה? נכון, אבל יש ערכים חשובים יותר כמו ביטחון הציבור, ואם כמה זכויות צריכות להיפגע, אז יפגעו בהן. זה לא שולל את הדמוקרטיה ולא סותר אותה.
כאן מגיע הקטע שההבנה שלך לקוייה. פלורליזם וחופש הביטוי, מבחינת הערכים של הדמוקרטיה הליברלית הם החשובים ביותר, לא ניתן בשום אופן לפגוע בערכים אלו. המציאות שלנו היא אינה דמוקרטיה ליברלית נטו, היא שילוב של מדינה יהודית עם מאפיינים צבאיים(חברה המקדשת צבא) ומדינה דמוקרטית, לכן לא ניתן לטעון שישראל הינה דמוקרטיה ליברלית מערבית כמו מדינות אחרות.
__________________
סינטרקס
סיינטרקס
OMRI-TURBO מנותק   הגב עם ציטוט