אשכול: יש אלוהים?
צפיה בהודעה בודדת
ישן 18-01-08, 22:13   #345
הזברה
IsraelBody VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Nov 2006
הודעות: 648
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי ///Efi///
תקשיבו רגע...
אני הולך ברחוב פיתאום אני רואה שעון.
מה תגידו לי? שהיה המפץ הגדול ואז האטמוספירה של כדור הארץ והשמש, ואבולוציה ובסוף השעון הגיע. זה הרי לא נכון כי מישו בנה את השעון וזרק אותו שם!
אז איך שעון שמורכב בלחץ מ50 חלקים מישו היה חייב ליבנות אותו, אבל יקום שלם שצריך מאה ספרות רק בשביל לירשום את כמות האטומים שנימצאים בוא, כל זה קרה מעצמו...
לא נישמע הגיוני...
וגם ניוטון וגם אינשטיין וגם הרבה חכמים שהבינו איך העולם בנוי היו אנשים מאמינים

ואין טעם להיתווכח כי לאף אחד פה אין ידע של רב / כומר/ שייח/ נזיר בודהיסטי כדי להוכיח שיש אלוהים וגם אף אחד פה הוא לא פרופסור בעל פרסי נובל בפיזיקה שיכול להוכיח אחרת... זה פשוט טיפשי להיתווכח כשאין מספיק ידע
נעזוב רגע את בעיות האופי שלו , איינשטיין הפסיק להיות דתי יהודי בסביבת גיל 5 , בדיוק מהסיבה שמשה דיבר עליה: הוא ראה שיש סתירה בין מה שהוא ראה בעולם, למה שהיה כתוב בתנ"ך. הוא בחר להפוך להיות מיסטיקן שמאמין בכוח עליון, לא אל אישי ואנושי שמדבר ומעניש את מי שלא מציית לו, אלה פשוט כוח די שרירותי שעושה סדר ביקום בצורה שניראתה לו בסיסית ואסטתית. בדיעבד, אפילו האמונה הזאת גרמה לו לטעות את שתי הטעויות הכי גדולות בקריירה שלו (אלוהים לא משחק בקובייה והיקום לא דינמי).

ניוטון היה פסיכופט ששנא נשים ואיים על ההורים שלו שהוא ינסה לשרוף אותם . הוא עסק בכישוף ובאלכימיה(להזכירכם תורה שמנסה להפוך באורך פלא מתכות פשוטות לזהב) במשך שנים ולא פעם הלך מכות עם היריבים המדעיים שלו כדי לקבוע מי מבינהם צודק. הוא לא בדיוק האדם האידאלי להתלות על דעתו בדיון הזה .

אני לא חושב שצריך להיות רבי כדי להתווכח על דת ולא זוכה פרס נובל כדי לדבר על פיזיקה. דווקא להפך ,הרבה פעמים דווקא אנשים שטובים במשהו אחד בצורה מושלמת לא מסוגלים לעשות השלכות מספיק טובות על תחומים אחרים . אנשים מתווכחים על נושאים רבים בחיי היום יום בלי להיות מומחים בהם ואין בכך רע.


ציטוט:
פורסם במקור על ידי ///Efi///
עזוב אחי, אף אחד לא הולך שולל אחרי רבנים, וכל הבני זונות שהולכים ללמוד בישיבה בימקום לעשות צבא על הזין שלי.

אבל יש דברים שהיו:
כל מכות מיצרים הוסברו והוכחו על ידי מדענים, ארכאולוגים מצאו את סיפור יציאת מיצריים מנקודת המבט של המיצרים העתיקים- יציאת מיצריים זה עובדה היסטורית. מכות מיצרים כולל העובדה שהבן של פרעה באותה תקופה מת בגיל 12, זאת עובדה היסטורית. מה גרם ואיך גרם זה כבר עינין אחר, אבל אתה לא יכול להגיד שסיפורי התנך זה הכל מעשיות ואגדות.
אתה מדבר על הר הגעש סנטוריני שהתפרץ באזור?
שמעתי שזה הקביל לכמה מאות או אלפי פצצות מימן.

הרבה סבורים שזה מסביר את האגדה של המכות ואת רוב סיפורי התנ"ך ושאר הספרים של עמי האזור (כשכל אחד כמובן, מתאר את המאורע בהקשר לאלים שלו). חושך כשהשמיים התמלאו במשך ימים בפיח, דם כי המיים היו עכורים מסלע וולקני, עמודי עשן ואש שנשארו במשך ימים בשמיים בסביבת הזמן של ההתפרצות (אל תדאגו זה לא היה בכיוון של הארץ המובטחת, זה היה בכיוון כרתים).אאל"ט בגלל ההתפרצות שהגיעה בסוף ,התרחש צונאמי וחלק גדול ממצריים טבע באותה תקופה מתחת למיים (כמו בסיפור ים סוף). אחר כך הבקר מת, כי הוא שתה את המיים העכורים וחושבים שזה מה שהוביל למחלות ולצפרדעים. כל העמים באזור מספרים על הר ענקי שהרעיש והתפוצץ ועל זה נתלים רוב מגני הסיפור של הר סיני.

אחרי שהר געש מתפרץ ,בדרך כלל מגיעים חורפים קשים מאוד כי העשן מקרר את האזור בכדו"הא כשהוא לא נותן לשמש לעבור, אאל"ט יש עדויות שהיו שטפונות באזור ושמעתי כבר תאוריות שמקשרות את זה לסיפור המבול (הרבה כפרים טבעו אחר כך והיה אזור בטורקיה או ביוון שהוצף לגמרי ועדיין מדברים שם באזור על זעם האלים).

לא קשה לקבל את זה שנערים צעירים וחלשים לא כלכך שרדו באותה תקופה קשה .גם בנו של פרעה כנראה בינהם.
__________________
שמי הוא ברק, למי שנוח לו יותר לפנות אלי בשם נורמלי.
הזברה מנותק   הגב עם ציטוט