PDA

צפה בגרסא המלאה : הגרעון הקלורי המקסימלי לאיבוד שומן ושמירת מסה רזה


gal.T
22-05-06, 13:54
המחקר הבא (1) בדק את היחס בין כמות השומן בגוף, הרכב הגוף, וקצב איבוד מסת השומן אל מול המסה הרזה. הכוונה היתה להראות שאותן המלצות פופולריות של 500 קלוריות מתחת לתחזוקה, או 20%, או למשל 11-13קל'\ליברה, הן כמובן השערות כלליות שדורשות ניסוי וטעייה, וכמובן שהן לא תקפות למקרים הקיצוניים (אדם שמן מאוד, או בחורה עם פעילות יומית נמוכה וחילוף חומרים נמוך).
רקע קצרצר; אם נסתכל על אדם שמן מאוד, או לחלופין על אדם רזה מאוד, היכולות השונות של גופם לנייד ולפרק שומן, החסינות\רגישות לאינסולין, בנוסף לרמות הלפטין ועוד כמה גורמים, שופכות אור שונה לגמרי על כל נושא יעילות הירידה במשקל. אדם שמן עם חסינות לאינסולין, ניוד ופירוק שומן יעיל על פני פחמימות\מסה רזה, ולפעמים היפרלפיטינמיה, יוכל לרדת במשקל יותר מהר ויותר ביעילות, לעומת חברו הרזה על 12% שומן שיאבד מסה רזה במהירות. אז אותן X קלוריות, לשני אנשים עם אותה מסה רזה, אך עם מסת שומן שונה, יניבו תוצאות שונות לגמרי. אפילו שלשניהם יש את אותה התחזוקה. אותם הבדלים שאני מדבר עליהם ידועים למדע, כמובן, אך בתור הנחייה כללית, תאורתית, ולא על ידי מספרים והתאמות אינדיוידואליות. ועדיין יש אנשים מטומטמים בכל חור שעושים שטויות ומשלמים עליהם ביוקר.

השאלה המתקבלת היא; מהו הקצב המקסימלי שבו הגוף יכול להפיק אנרגיה ממקורות השומן, כדי לכסות גרעון קלורי מדיאטה, תוך כדי שמירה על מסת הגוף הרזה?.
המחקר (1) בדק בעצם מספר גדול של עדויות (בינהן הסמי צום של מינסוטה), כלל מספר משוואות וחישובים מסובכים, והגיע לנוסחא עיקרית: 290 +- 25 kj/kg, או בעצם גרעון של 68קל'\קילו של שומן.
לדוגמא: אדם ששוקל 100 קילו, עם 20% שומן, יהיה בעל הרכב גוף של 80 ק"ג מסה רזה ו20 ק"ג שומן (20kg.Fat Mass\80kg.FfM). לפי הנוסחא 68קל'\20ק"ג = גרעון של 1360 קלוריות ביום מתחת לתחזוקה. ז"א שזה המקסימום בשבילו לירידה בשומן ללא פגיעה במסת השריר. לעומת זאת, לאותו אדם על 8% שומן (הוא יהיה 87ק"ג, 7kg.Fat Mass\80kg.FfM), המקסימום של הגרעון הקלורי לאיבוד שומן מקסימלי יעמוד על 476 קלוריות מתחת לתחזוקה. מתחת לזה הוא פשוט יאבד שריר ולא ירד ביותר שומן בצורה משמעותית. ז"א שבתחילת הדיאטה הבחור שלנו ירד כקילו וחצי בשבוע, ולקראת סופה, ככל שהוא יורד באחוזי השומן, הוא ירד בחצי קילו ואף פחות. שומן "טהור". זו הנקודה בדרך כלל שהסמים נכנסים לתמונה, בנוסף להרבה אירובי ומאזנים קלורים חריפים. הסמים מטפלים בנושא המסה הרזה, ובנוסף לאירובי, בהתגברות על הקשיים בניוד ופירוק השומן.
אני מניח שכולם כרגע מבינים יותר טוב כיצד הבהמות האלה שמתחרים בטלוויזיה, על מי מרזה הכי מהר, מצליחים להשיל מגופם קילוגרמים בזמן כלכך קצר. שזה גם ככה בעיקר נוזלים, גליקוגן וכל החרא ששכב להם בבטן.

בחזרה לסמים ולפעילות. הבעיה היחידה כאן, שמצויינת גם במחקר, היא שאימונים מסויימים וסמים מיוחדים מסוגלים לשנות את המקסימום של הגרעון הקלורי שהגוף יכול "לספוג", לפני שהוא מכלה את השרירים שלנו. אפילו הEC סטאק הפשוט, או רק קפאין, מוכחים מחקרית ומעשית כמגבירים ניוד\פירוק של שומן, זרימת דם, אלפא אנטגוניזם\בטא אגוניזם, והגברת ניצול של שומן לאנרגיה על פני חלבון\פחמימה = פחות איבוד מסה רזה. כמו כן, אימוני דילול מסויימים, אירובי, או שיטות דיאטות מתקדמות יכולות גם כן לשנות את המספרים הללו טיפה. ושלא נדבר על גנטיקה...

לסיכום,
הנוסחא הנ"ל יכולה לתת הנחייה מצויינת לגודל הגרעון הקלורי בדיאטה, בצורה מאוד אינדיוידואלית. נקודת התחלה, בעיקר. כמובן שאנשים עם גנטיקה עילאית יוכלו "לסבול" עוד קצת גרעון לפני שהדברים יחלו להסתבך, אך עדיף ללכת על בטוח. מי שמעוניין להגביר עוד קצת את הירידה בשומן, מסכן קצת מסה רזה, אך יכול לבהחלט לעשות זאת ע"י פעילות מוגברת (אירובי\אימוני הפוגות), או ע"י רכיבים שונים (רובם לא חוקיים) בצורה מבוקרת. יש לזכור, שמעבר לגרעון שקטן בזמן שאנו יורדים באחוזי השומן, יש את נושא חילוף החומרים. איבוד מסויים של מסה רזה יוריד את קצב חילוף החומרים, כמו כן, דיאטות ללא ימים חיוביים\עלייה בלפטין, או דיאטות ארוכות מדי וללא הפסקות שגורמת לבעיות מטבליות, גם כן יעשו זאת. כלומר שאנו נצטרך לכלול גם את התחזוקה החדשה שלנו בחישובינו.

גל.

***
קרדיט ללייל מקדונלד.
1. Alpert SS. A limit on the energy transfer rate from the human fat store in hypophagia. J Theor Biol. 2005 Mar 7;233(1):1-13.

גולן
22-05-06, 13:59
הסבר מעולה גל, ומחקר מאוד מעניין.

אור
22-05-06, 14:03
תודה רבה , הסבר מצויין.

Dr. Muscle
22-05-06, 14:04
יפה וחשוב.
לפי המנטרה שלי הגנטיקה משחקת 100% מהתפריט - לכל אחד מתאימים סוגי מאכלים אחרים, חלוקה שונה של הקלוריות וכמות קלוריות שונה. סה"כ נוסחא טובה בהרבה ללכת לפיה למתחילים מאשר ה"500 קלוריות המדוברות".

שאלה אחרת אם כבר עסקיננו בתזונת חיטוב ותוספיה - דעתך על יוהמבי. אני משתמש בנוסחא תרמוגנית ללא אפידרין מבית SAN, והיא מכילה יוהמבי בריכוז 100%.
ברמת התיאוריה, מדובר על חסימה של רצפטורי אלפא שנמצאים בעיקר בבטן וברגליים, אבל אני לא רואה שום שינוי בקצב רמת שריפת השומן שלי, או במקומות ממנו נשרף.
בזמנו אני זוכר שקראתי אזהרות מפיו של לייל (לדעתי בראיון איתו) על השילוב של אפידרין ויוהמבי וכמה הוא מסוכן ועלול להוביל להתקפי לב (לטענתו של לייל). אחרי שראיתי שבשימוש של מספר שבועות במוצר הוא לא שונה מקפאין רגיל, אני נוטה להאמין שזה פשוט חרטא והייתי צריך ללכת על EC/ECA STACK כמו כולם.
דעתך.

gal.T
22-05-06, 14:34
יפה וחשוב.
לפי המנטרה שלי הגנטיקה משחקת 100% מהתפריט - לכל אחד מתאימים סוגי מאכלים אחרים, חלוקה שונה של הקלוריות וכמות קלוריות שונה. סה"כ נוסחא טובה בהרבה ללכת לפיה למתחילים מאשר ה"500 קלוריות המדוברות".

זה בעיקר יחסי שומן\פחמימה וגודל הגרעון הקלורי שמשתנים מאדם לאדם. לגבי טקטיקות שונות, זה די תלוי באחוז השומן ההתחלתי והמטרה הכללית.

לגבי יוהימבין, הוא אכן אלפא 2 אנטגוניסט והוא עושה זאת מצויין. השילוב של אפדרה ויוהימבה יחדיו אכן מסוכן, בעיקר בגלל פעילותם המשולבת על שני סוגי האדרנוצפטורים בגוף, שקיימים גם בלב. הקטכולאמינים, בין היתר, מבצעים את פעילותם על זרימת הדם ופועלים על קולטני האלפא\בטא בלב. ללא התעמקות רצינית, אותה פעולה יכולה להוביל לכמה תקלות ברמה של ריפרוף חדרים. לא נעים בכלל.
לא הייתי ממליץ יוהימבין לכל אחד, אלא בעיקר לאנשים על אחוזי שומן נמוכים. מה שאני חושב זה, שההשפעה האנטגוניסטית באותם מקומות עם היחסים הגרועים של קולטני אלפא וביטא, אזורי השומן "העקשן", לא תהיה כלכך אפקטיבית כאשר הגוף יכול לנייד שומן אחר יותר בקלות. כלומר, עד למצב שבו השומן העקשן הוא הדומיננטי בגוף, זה יהיה די בזבוז ללכת על הYC סטאק במקום על הEC הרגיל. אני בטוח שאתה די תתפלא מזה, אבל דווקא משחות היוהימבין הן הכי אפקטיביות בשוק. למרות שזה נשמע כמו מוצר של ערוץ הקניות.

גל.

Dr. Muscle
22-05-06, 15:50
תן לי להמשיך להציק לך בנושא- למה הספיגה מהמשחה יותר יעילה מאשר דרך בליעה?

Daniel-Barak
22-05-06, 17:21
תודה רבה, גל.
מאוד מעניין

gal.T
22-05-06, 18:47
תן לי להמשיך להציק לך בנושא- למה הספיגה מהמשחה יותר יעילה מאשר דרך בליעה?
המשחות יותר יקרות, אך כל הרעיון הוא המיקוד האזורי של החומר. ללא לוקיליזציה, אנו פשוט מדברים כאן על דרך יקרה מאוד להכניס את היוהימבין למערכת. אבל אם היוהימבין אכן מגיע ישירות לאיזור הנדרש, ללא התפשטות, הוא יתגבר יותר על אחד הקשיים העיקריים. ניוד השומן.
אין הוכחות חד משמעיות כי אכן המשחה גורמת להתמקדות, כמובן שבעכברים, אך לא במחקרים על בני אדם. יש הרבה עדויות שזה עובד בצורה מקומית, אך יש גם עניין נוסף, שאנו בעצם נמנעים מהשפעה פריפראלית (כלל גופנית). למעשה נוכל לשלב בצורה הזאת את היוהימבין עם קפאין וחומרים חזקים כמו אפדרין\קלנביוטרול\DNP. זו פשוט צורה יותר מפתה של החומר, שבמקרה הכי גרוע היא תהיה זהה לצורה האוראלית.

גל.

m0she
22-05-06, 18:58
העליתי את הנקודה הזו מספר פעמים , אני שמח שארגנת את זה בצורה מסודרת ועם הסבר מפורט! ח"ח על ההשקעה.

nitim
22-05-06, 19:40
תודה גל , הסבר טוב.

ahtung
22-05-06, 20:59
אחלה מחקר,מעניין ביותר.
עכשיו נזכור רק את הנוסחא לתקופת החיטוב העתידה.

gal.T
22-05-06, 21:58
תודה על התגובות.

אך לפי דעתי, הבעיה העיקרית של אנשים, היא קליעה לכמות הקלורית שנדרשת לתחזק את גופם. לאו דווקא מאזנים חריפים מדי. אז ישנן שתי שיטות להגיע למספרים המדוייקים, לעצלנים ולרציניים;

1. לקחת שבוע מנוחה עם מאזן משוער ולבדוק את הרכב הגוף. הדרך הרצינית.
2. נוסחאות לעצלנים. אני לא אוהב להכנס למחשבונים מסויימים, נוסחאות מסובכות, או לכל מיני דברים אחרים שנותנים אחוזי טעייה של אלפי קלוריות. בהנחה שאנו לא פעילים באופן חריג (עבודה פיזית קשה, הרבה הליכות, שחקני פורנו או סתם ברי מזל), אנו ניפול על בין 31-36קל'\משקל גוף רזה בקילוגרמים. כלומר שחברינו ממקודם עם ה80 ק"ג FfM, יפול בין 2480-2880 קלוריות על מינת לא לעלות או לרדת במשקל, בהתאמה לחילוף חומרים מהיר או איטי. מי שלא יודע אפילו לקטלג את עצמו כבעל ח"ח מהיר או איטי, יכול ללכת על טווח הבניים של 33.5קל'\FfMק"ג. וכמובן שזה חישוב שמותנה במצב הורמונלי תקין, מפני שאדם עם רמות לפטין ברצפה ופלט נמוך של בלוטת התריס, שירד לאחוזי שומן קיצוניים או עשה דיאטה אידיוטית, אכן מקבל ערכים נמוכים ממה שתיארתי. לפחות עד שהוא יחזור לאחוז שומן תקין, או יבצע העמסת פחמימות\יום חיובי.

מי שתוהה לעצמו מה אותה תחזוקה מרכיבה, אז בעצם יש לנו שלושה משתנים שמרכיבים את הדרישה הקלורית היומית של גופינו:
BMR = הקצב המטבולי הבסיסי שנדרש על מינת לקיים את גופינו ללא תזוזה, לשם תפקוד מערכתי בלבד (הרוב הקלורי).
TEF = האפקט הת'רמוגני (מייצר החום) של המזון שמוערך על כ10% מהצריכה הקלורית היומית. שימו לב, לגבי החלק הזה, אדם שיאכל 3500 קלוריות למטרת עלייה במסה, או 1500 קלוריות לירידה בשומן, יקבל משתני TEF שונים עקב כמות קלוריות גבוהה או נמוכה בהתאמה. המדד הזה משתנה טיפה גם לגבי צריכות עצומות של חלבון, כהרוב הקלורי מהתפריט. דבר שהוא כמובן לא מציאותי, ולכן ההערכה של ה10% מסתדרת טוב בחישובים.
TEA = האפקט של הפעילות היומית שיכול להשתנות מיום ליום בכמות קטנה, למעט מצבים קיצוניים של עבודה פיזית קשה. אך יש לזכור שהאימונים הם אכן חלק מהמדד המסויים הזה, וכמובן שעל מינת לעלות\להשאר על משקל מסויים אנו נעדיף לחשב אותם כחלק מהתחזוקה, שתשתנה משמעותית בימים ללא\עם אימונים. לגבי ירידה במשקל, נעדיף להתייחס לאימונים כחלק נפרד מאותה פעילות יומית ומהתחזוקה, בדיוק בגלל הנוסחא (והמחקר) הקודמת שמראה שאימונים יכולים להגדיל את הגרעון הקלורי יותר, ללא איבוד מסת שריר. אך כמובן שאין לשכוח שהם חלק מההוצאה הקלורית היומית.

אני מקווה שיש לכם כאב ראש, כי לי יש.

גל.

orel
22-05-06, 22:00
יפה מאוד גל אהבתי את הכתבה \ מחר איך שלא תקרא לזה
גל תעשה מצווה ועל הדרך תגיב בדיבורים על הנושא שלי
מצטער שאני לא קשור אבל תגובה שלך תוכל לעזור

shpitz
22-05-06, 22:11
תודה רבה!
מעניין מאוד.

MaorLv5
22-05-06, 22:28
מעניין מאוד!
תודה רבה גל ;)

Bullet
22-05-06, 23:13
תודה רבה!
קבל ח"ח ענק!
זה דורש STICKIE!!!!!!!!!!!!

אגב, זה מוכיח אחת ולתמיד שאני עושה את הדבר הנכון-גרעון של 1000 קק"ל, או לפחות אני מנסה לשמור על גרעון כזה... זה לא קל חח

גולן
23-05-06, 13:50
אגב, זה מוכיח אחת ולתמיד שאני עושה את הדבר הנכון-גרעון של 1000 קק"ל, או לפחות אני מנסה לשמור על גרעון כזה... זה לא קל חח
זה ממש לא אומר שאתה עושה את הדבר הנכון...

הרי תבין, הגרעון הקלורי חייב להשתנות ככל שאנחנו יורדים במסת השומן בגופינו, קח לדוגמא מתאמן במשקל 100 ק"ג בעל 20 אחוזי שומן, משמע 20 קילו מסת שומן, הוא מתחיל חיטוב ולפי המחקר החדש 68 קלוריות כפול 20 קילו מסת שומן= 1360 קלוריות=הגרעון הקלורי הדרושלירידה מקסימלית במסת השומן ללא ירידה במסת השריר. בוא נחשב את ה-BMR על מנת להבין זאת לעומק, ניתוח קל ייראה כך, מסת השריר הרזה של אותו מתאמן= 80 ק"ג, נשתמש בנוסחא הבאה
14-16 כפול מסת השריר הרזה בפאונדים למציאת BMR.
לאותו מתאמן יש חילוף חומרים בינוני לכן הוא ישתמש ב-15 כמכפלה למציאת BMR!

80 כפול 2.2= 176 פאנוד מסת שריר רזה.
176 כפול 15= 2640, התוצאה הזו כוללת BMR+TEF+TEA, לתוצאה הזאת נוסיף בממוצע את כמות הקלוריות אשר אותו מתאמן שורף מדיי יום.

בוא נניח שהוא שורף מפעילות סופרטיבית ביום כ-500 ק"ל.
2640+500=3140 קלוריות.
3140-1360=1780
1780= כמות הקלוריות שאותו מתאמן יתחיל את החיטוב איתה.

אותו מתאמן נמצא בחיטוב כבר חודש, ירד 4 קילו בוא נגיד 3 אחוזי שומן, כעת הוא על 17 אחוזי שומן ומשקל של 96 קילו, כעת מסת השומן שלו היא 16.32 קילו לעומת 20 קילו.

68 כפול 16.32= 1109 קלוריות=הגרעון הקלורי הדרוש לאותו מתאמן לאבד מקסימום שומן ללא מסת שריר רזה...הבנת מה קורה פה? בניגוד למה שאנשים עשו עד היום ( הגבירו את הגרעון הקלורי ככל שהתקדמו בחיטוב עקב איבוד מסת שומן/מסת גוף ) יש צורך להפחית את הגרעון הקלורי ככל שמאבדים מסת שומן!

לכן, זה שאתה כל הזמן על גרעון של 1000 לא אומר שאתה עושה את הדבר הנכון, להיפך, אתה רק מאבד יותר ויותר שריר ככל שאתה יורד במשקל!

Bullet
23-05-06, 13:57
זה ממש לא אומר שאתה עושה את הדבר הנכון...

הרי תבין, הגרעון הקלורי חייב להשתנות ככל שאנחנו יורדים במסת השומן בגופינו, קח לדוגמא מתאמן במשקל 100 ק"ג בעל 20 אחוזי שומן, משמע 20 קילו מסת שומן, הוא מתחיל חיטוב ולפי המחקר החדש 68 קלוריות כפול 20 קילו מסת שומן= 1360 קלוריות=הגרעון הקלורי הדרושלירידה מקסימלית במסת השומן ללא ירידה במסת השריר. בוא נחשב את ה-BMR על מנת להבין זאת לעומק, ניתוח קל ייראה כך, מסת השריר הרזה של אותו מתאמן= 80 ק"ג, נשתמש בנוסחא הבאה
14-16 כפול מסת השריר הרזה בפאונדים למציאת BMR.
לאותו מתאמן יש חילוף חומרים בינוני לכן הוא ישתמש ב-15 כמכפלה למציאת BMR!

80 כפול 2.2= 176 פאנוד מסת שריר רזה.
176 כפול 15= 2640, התוצאה הזו כוללת BMR+TEF+TEA, לתוצאה הזאת נוסיף בממוצע את כמות הקלוריות אשר אותו מתאמן שורף מדיי יום.

בוא נניח שהוא שורף מפעילות סופרטיבית ביום כ-500 ק"ל.
2640+500=3140 קלוריות.
3140-1360=1780
1780= כמות הקלוריות שאותו מתאמן יתחיל את החיטוב איתה.

אותו מתאמן נמצא בחיטוב כבר חודש, ירד 4 קילו בוא נגיד 3 אחוזי שומן, כעת הוא על 17 אחוזי שומן ומשקל של 96 קילו, כעת מסת השומן שלו היא 16.32 קילו לעומת 20 קילו.

68 כפול 16.32= 1109 קלוריות=הגרעון הקלורי הדרוש לאותו מתאמן לאבד מקסימום שומן ללא מסת שריר רזה...הבנת מה קורה פה? בניגוד למה שאנשים עשו עד היום ( הגבירו את הגרעון הקלורי ככל שהתקדמו בחיטוב עקב איבוד מסת שומן/מסת גוף ) יש צורך להפחית את הגרעון הקלורי ככל שמאבדים מסת שומן!

לכן, זה שאתה כל הזמן על גרעון של 1000 לא אומר שאתה עושה את הדבר הנכון, להיפך, אתה רק מאבד יותר ויותר שריר ככל שאתה יורד במשקל!
אני קראתי את המאמר המלא :D
אני יודע על הקטע עם השינוי באחוזי שומן...
ו don't worry :lol: בחיים לא אבדתי מסת שריר... ואני יותר מדי זמן בחיטוב (נו מה, היה הרבה מה להוריד)

Bullet
23-05-06, 14:17
עוד שאלה למי שיודע...
לייל אמר שהקטע עם ה31 קל' לפאונד זה לאנשים נורמליים שלא מתאמנים ולא משתמשים בסמים...
אבל האם יש דרך להגדיל את הגרעון הקלורי המקסימלי?
למשל... האם לקיחת שורפי שומן חוקיים תוכל להגדיל את הגרעון הקלורי המקסימלי?

HotChizzy
23-05-06, 15:42
מעניין מאוד גל, תודה רבה.

יש לי שאלה בקשר לירידת הלפטין. אני נמצא בגרעון שלילי, אחת לשבועיים "העמסת" פחמימות קלה - קצת מעל המצב המאוזן.

כשהלפטין יורד - אני אמור להרגיש שונה? כלומר, להיות רעב מהר יותר?
איך זה בדיוק עובד? תודה. :)

Bullet
23-05-06, 15:51
מעניין מאוד גל, תודה רבה.

יש לי שאלה בקשר לירידת הלפטין. אני נמצא בגרעון שלילי, אחת לשבועיים "העמסת" פחמימות קלה - קצת מעל המצב המאוזן.

כשהלפטין יורד - אני אמור להרגיש שונה? כלומר, להיות רעב מהר יותר?
איך זה בדיוק עובד? תודה. :)
אני לא גל אבל אנסה לענות על שאלתך...
אתה תהיה הרבה יותר רעב, וגם המערכת החיסונית שלך לא תהיה משהו...
וגם החילוף חומרים שלך ירד, למרות שאין לי מושג איך מרגישים כשהוא יורד.

HotChizzy
23-05-06, 16:04
אני לא גל אבל אנסה לענות על שאלתך...
אתה תהיה הרבה יותר רעב, וגם המערכת החיסונית שלך לא תהיה משהו...
וגם החילוף חומרים שלך ירד, למרות שאין לי מושג איך מרגישים כשהוא יורד.
אתה בטוח בקשר ל"הרבה יותר רעב"?

ותודה על התגובה :sweatdrop:

erezg
23-05-06, 18:05
השאלה המתקבלת היא; מהו הקצב המקסימלי שבו הגוף יכול להפיק אנרגיה ממקורות השומן, כדי לכסות גרעון קלורי מדיאטה, תוך כדי שמירה על מסת הגוף הרזה?.
המחקר (1) בדק בעצם מספר גדול של עדויות (בינהן הסמי צום של מינסוטה), כלל מספר משוואות וחישובים מסובכים, והגיע לנוסחא עיקרית: 290 +- 25 kj/kg, או בעצם גרעון של 68קל'\קילו של שומן.
לדוגמא: אדם ששוקל 100 קילו, עם 20% שומן, יהיה בעל הרכב גוף של 80 ק"ג מסה רזה ו20 ק"ג שומן (20kg.Fat Mass\80kg.FfM). לפי הנוסחא 68קל'\20ק"ג = גרעון של 1360 קלוריות ביום מתחת לתחזוקה. ז"א שזה המקסימום בשבילו לירידה בשומן ללא פגיעה במסת השריר. לעומת זאת, לאותו אדם על 8% שומן (הוא יהיה 87ק"ג, 7kg.Fat Mass\80kg.FfM), המקסימום של הגרעון הקלורי לאיבוד שומן מקסימלי יעמוד על 476 קלוריות מתחת לתחזוקה. מתחת לזה הוא פשוט יאבד שריר ולא ירד ביותר שומן בצורה משמעותית

גל, אני לא בטוח שאני מסכים עם זה ב100%.
לפי מה שרשום הירידה בשומן מבלי לרדת במסת שריר תלויה במסת השומן בלבד.
האם ייתכן ששני אנשים - האחד שוקל 100 קילו על 30% שומן והשני 160 קילו על 20% שומן יירדו באותו אופן בשומן מבלי פגיעה במסת שריר, מאחר ולשניהם אותה מסת שומן.
לדעתי, התשובה שלילית והנוסחא צריכה להתחשב גם במסת השריר.

m0she
23-05-06, 18:48
אבל כן מתחשבים בזה , כי הצריכה הקלורית מחושבת על פי מסת הגוף הרזה.

gal.T
23-05-06, 21:43
עוד שאלה למי שיודע...
לייל אמר שהקטע עם ה31 קל' לפאונד זה לאנשים נורמליים שלא מתאמנים ולא משתמשים בסמים...
אבל האם יש דרך להגדיל את הגרעון הקלורי המקסימלי?
למשל... האם לקיחת שורפי שומן חוקיים תוכל להגדיל את הגרעון הקלורי המקסימלי?
דיברתי על זה. חומרים בנוסף ל\או אירובי יוכלו לתת עוד קצת עזרה בגרעון הקלורי. לגבי שורפי שומן חוקיים, זה תלוי, אבל כמובן שלא באותה הרמה. Being natural sucks.

gal.T
23-05-06, 22:04
הבנת מה קורה פה? בניגוד למה שאנשים עשו עד היום ( הגבירו את הגרעון הקלורי ככל שהתקדמו בחיטוב עקב איבוד מסת שומן/מסת גוף ) יש צורך להפחית את הגרעון הקלורי ככל שמאבדים מסת שומן!

לכן, זה שאתה כל הזמן על גרעון של 1000 לא אומר שאתה עושה את הדבר הנכון, להיפך, אתה רק מאבד יותר ויותר שריר ככל שאתה יורד במשקל!
אל תשכח שאותם אנשים היפותטיים נשארו על מאזן שלילי לאורך זמן. ככה שהירידה במטבוליזם שלהם, מפצה, ובעצם "מכריחה" אותם לבצע את פעולת הפחתת הקלוריות, במקום העלאתן. הרי מי יחשוב לעצמו, "אממ, אולי יש הורמון "מאסטר" (לפטין) שצונח במאזן שלילי, שדווקא דורש הגברת קלוריות על מינת להתגבר על הבעיות המטבוליות הללו"...

גולן
23-05-06, 22:26
אל תשכח שאותם אנשים היפותטיים נשארו על מאזן שלילי לאורך זמן. ככה שהירידה במטבוליזם שלהם, מפצה, ובעצם "מכריחה" אותם לבצע את פעולת הפחתת הקלוריות, במקום העלאתן. הרי מי יחשוב לעצמו, "אממ, אולי יש הורמון "מאסטר" (לפטין) שצונח במאזן שלילי, שדווקא דורש הגברת קלוריות על מינת להתגבר על הבעיות המטבוליות הללו"...
נכון, עכשיו בוא ניקח את הדוגמא של אותו אדם אשר שוקל 100 ק"ג בעל 20 אחוזי שומן, דרוש לו גרעון קלורי של 1360 קלוריות על מנת למקסם את הירידה בשומן, בוא נכניס לסיטואציה יום העמסה ( לפצות על המטבוליזם שירד ועל לפטין שצנח) כל 7 ימים למאזן חיובי של 1000 קלוריות מעל התחזוקה, מקורם יהיה אך ורק מפחמימות כמובן.

אותו אדם בעל BMR של 3140 קלוריות, יאכל ביום הזה 4140 קלוריות.
כלומר, יש לנו גרעון קלורי של 1360 קלוריות כפול 6 ימים= 8160 קלוריות ויום אחד של 1000 מעל התחזוקה.
כמה קילו שומן אותו מתאמן יירד בחודש הראשון?

Bullet
23-05-06, 22:46
לא נראה לי שעל 20 אחוז שומן צריך לבצע העמסה כל שבוע.

gal.T
23-05-06, 23:10
פאונד של שומן = 3500 קל'. ביום ההעמסה אתה ממשיך לרדת במסת השומן, ככה שזה עוד 100ג' שומן בערך. אז נגיד, 8160 קל' + 900 קל' (100ג' שומן) = 9060 קלוריות בשבוע, משומן, לחלק ב3500 = 2.588 חלקי 2.2 (ליברות) = 1.17 ק"ג של שומן בשבוע. כלומר שלחודש זה יצא כ 4.7 ק"ג של שומן.

כמובן שכל זה בהנחה שהמטבוליזם נשאר זהה, שכל הקלוריות באו משומן, שההעמסה אכן עבדה בצורה הזאת (אני נתקלתי בירידות של 75ג' שומן בהעמסה של כמה ימים), וללא החישוב של השומן שאבד, שבעצם מביא אותנו למאזן יותר נמוך במשך החודש ולפחות איבוד שומן.
שיעורים פרטיים במתמטיקה אצלי בבית.

גל.

אור
23-05-06, 23:40
גל הכל טוב ויפה על הנייר וכזה כתוב אבל ירידה 4.7 אחוז שומן בחודש זה דבר מטורף , בנאדם שיורד ככה קרוב לוודאי שהוא יורד משהו כמו 5 אחוז שומן בממוצע בחודש..

אתה יכול לדעת לחשב כמה שומן אני אמור לשרוף בחודש עם התפריט הזה
http://www.atraf-f.net/or/index.php?showtopic=5257
כשהתחזוקה שלי היא בערך 2200 קלוריות.. ואני עושה 3 אימוני אירובי בשבוע של בממוצע 40 דקות בנוסף לאימונים הרגילים שגם הם מצויינים בפוסט?

m0she
23-05-06, 23:55
מה זה משנה כמה אתה *אמור*? אתה רואה שינוי על המשקל , זה מה שאתה יורד.

gal.T
24-05-06, 08:27
ו... אנו מדברים כאן על אדם שהוא 20% שומן ממאה קילו, כלומר 20 ק"ג של שומן בגוף. שזה לא קצת.
הוא גם לא יגיע ל4.7 ק"ג, מפני שככל שהוא יורד, משבוע לשבוע, הוא ירק מחליש יותר את הגרעון. כנראה המקסימום יהיה 4.2ק"ג בערך. בהנחה שבאמת הכל זה שומן.

Bullet
24-05-06, 13:25
דיברתי על זה. חומרים בנוסף ל\או אירובי יוכלו לתת עוד קצת עזרה בגרעון הקלורי. לגבי שורפי שומן חוקיים, זה תלוי, אבל כמובן שלא באותה הרמה. Being natural sucks.
אז אם למשל אני נמצא בגרעון של 1200 למשל, אבל מתוכם אני שורף חצי או יותר מאירובי, למרות שלפי הנוסחה אני אמור לאבד שריר, האם יש סיכוי שכתוצאה מאירובי+הרבה קפה, שאני לא אאבד שריר בגרעון של 1200?

gal.T
24-05-06, 13:43
אז אם למשל אני נמצא בגרעון של 1200 למשל, אבל מתוכם אני שורף חצי או יותר מאירובי, למרות שלפי הנוסחה אני אמור לאבד שריר, האם יש סיכוי שכתוצאה מאירובי+הרבה קפה, שאני לא אאבד שריר בגרעון של 1200?
בדיוק. זה העניין פחות או יותר, אבל אתה צריך לקחת בחשבון שהלפטין שלך יצנח מהר מאוד מגרעון שכזה.

Bullet
24-05-06, 13:48
בדיוק. זה העניין פחות או יותר, אבל אתה צריך לקחת בחשבון שהלפטין שלך יצנח מהר מאוד מגרעון שכזה.
לא נורא... הוא יצנח- נעמיד אותו :lol:
או שפשוט אגנוב לפטין מלאכותי מאיזה מעבדה ואזריק לעצמי sbb4

gal.T
24-05-06, 16:02
שטויות, בסה"כ אמפולות של 1000$. זה אחד ההורמונים היקרים, אם לא הכי.

גולן
24-05-06, 16:09
שטויות, בסה"כ אמפולות של 1000$. זה אחד ההורמונים היקרים, אם לא הכי.
שלא נדבר על HFI...לא הכי נעים :o

Bullet
24-05-06, 18:28
נו בגלל זה אמרתי אגנוב ולא אקנה...
מה זה HFI?

erezg
24-05-06, 19:37
אבל כן מתחשבים בזה , כי הצריכה הקלורית מחושבת על פי מסת הגוף הרזה.
צודק

THE_JUGGERNAUT
25-05-06, 22:03
ביום ההעמסה אתה ממשיך לרדת במסת השומן, ככה שזה עוד 100ג' שומן בערך.
קודם כל קבל ח"ח על שהבאת מאמר של לייל לאתר....

(למי שמעוניין המאמר המלא, באנגלית כמובן: http://www.mindandmuscle.net/mindandmuscle...D=35&pageNum=1) (http://www.mindandmuscle.net/mindandmuscle/magpage.php?artID=35&pageNum=1))

ואתה יכול להסביר איך אתה מאבד שומן במאזן קלורי חיובי?!?!?

נ.ב.
לא כ"כ קשור, אבל מישהו מוכן להסביר למה מומלצץ ליצרוך אומגה 3 בזמן חיטוב אם הוא מגביר ת הרגישות לאינסולין?

gal.T
25-05-06, 22:25
ואתה יכול להסביר איך אתה מאבד שומן במאזן קלורי חיובי?!?!?
כי זה לא ממש מאזן קלורי חיובי, אתה ממלא גליקוגן. כמובן שבנוסף לתהליכים הורמונליים, רגישויות שונות של רצפטורים, אנזימים (CPT) וכו'..

דיברתי על אומגה 3 בשרשור הנעוץ על הקפאין.
לייל קיבל את הקרדיט עוד בהודעה הראשונה, למרות שאני זוכר את המחקר הזה עוד מהפרסום הראשון שלו בפורום, לפני חצי שנה בערך.

THE_JUGGERNAUT
25-05-06, 22:43
לייל קיבל את הקרדיט עוד בהודעה הראשונה, למרות שאני זוכר את המחקר הזה עוד מהפרסום הראשון שלו בפורום, לפני חצי שנה בערך.
אני יודע....

ותודה רבה על התשובות... :P

גולן
26-05-06, 12:15
מה בנוגע לתחזוקה שמשתנה בהתאם לאיבוד מסת הגוף, שינוי הורמונלי, מטבוליזם שנופל לרצפה לאחר תקופה לא קצרה של גרעון קלורי גדול...
לפי מה שהבנתי, רוב הסיכויים שלמרות הירידה במסת השומן והצורך בגרעון קלורי קטן יותר עקב יכולת איבוד שומן קטנה יותר עדיין נגיע למצב שאכן נגדיל את הגרעון הקלורי עקב הירידה בתחזוקה, לכן לא בהכרח נצטרך להפחית את הגרעון הקלורי ככל שנתקדם בחיטוב/נאבד מסת שומן!

m0she
26-05-06, 12:41
גולן , לא כל כך הבנתי אותך. התחזוקה נקבעת לפי מסת הגוף הרזה , והגרעון אמור לאפשר לנו לשמור על רובה ככולה , כך שהתחזוקה לא תשתנה ממש. עושים העמסה כל כמה ימים של דיאטה , אז אנחנו אמורים גם להתגבר על הבעיה ההורמונלית [ואחרי חודשיים יוצאים לשבועיים מאוזנים , דבר שיבטיח לנו שהמטבוליזם לא יפול בצורה דרסטית]. אז למה שלא נקטין את הגרעון?

גולן
26-05-06, 12:54
גולן , לא כל כך הבנתי אותך. התחזוקה נקבעת לפי מסת הגוף הרזה , והגרעון אמור לאפשר לנו לשמור על רובה ככולה , כך שהתחזוקה לא תשתנה ממש. עושים העמסה כל כמה ימים של דיאטה , אז אנחנו אמורים גם להתגבר על הבעיה ההורמונלית [ואחרי חודשיים יוצאים לשבועיים מאוזנים , דבר שיבטיח לנו שהמטבוליזם לא יפול בצורה דרסטית]. אז למה שלא נקטין את הגרעון?
At first glance, the above seems to be indicating that, as you get leaner, you’ll need to raise calories to compensate, so that the deficit isn’t as extreme. But that’s incorrect; it is saying that fat loss will need to slow (because the net deficit you can sustain will be smaller). By ‘net’ deficit, I mean the difference between your current maintenance requirements and your intake. This is important because, as you diet, your maintenance requirements go down due to the loss of bodymass along with the adaptive component of metabolic rate (due to insulin, leptin, ghrelin, peptide YY, etc). Let’s simplify this by looking at the math.

Our 180 lb man at 15% starts his diet. He has 27 lbs. of fat and can sustain a maximum deficit of 27 lbs. * 31 cal/lb = 837 calories. Assuming a maintenance of 15 cal/lb (2700), his starting calorie level will be 2700 cal - 837 calories = 1863 calories/day. He’ll be losing around 1.5 lb fat/week.

So now we check in 8 weeks later, he’s down 12 lbs., almost purely of fat (we’ll ignore any small LBM losses). His new numbers are 168 lbs. with 15 lbs. of fat = 9% bodyfat. Maximal sustainable deficit = 15 * 31 = 465 cal

Assuming his maintenance is still 15 cal/lb (not automatically a safe assumption), his maintenance requirements should now be 2520 calories. But the adaptive part of metabolic rate reduction has probably dropped him a good 10% below that. So let’s say his maintenance is 2250 cal/day or so. 2250 cal/day - 465 calories = 1785 calories. So, not much of a reduction from his previous 1863 calorie/day diet. Basically, the drop in his maintenance levels over the course of 8 weeks offsets the fact that he can’t sustain as much of a deficit and is now leaner. Of course, his fat loss has also slowed to just under a pound/week.

Now four weeks later, he’s dropped about 4 more pounds of fat. His new numbers are
164 lbs. with 11 lb of fat = 6.7% bodyfat. Maximal sustainable deficit = 11 * 31 = 341 cal

His maintenance will have dropped further, let’s say 14 cal/lb (people’s daily activity tends to go down due to the hormonal changes from extreme dieting) and a 15% adaptive reduction which brings him to 1951 calories/day. Reduce by 341 to get 1610 calories/day. He will need to reduce daily calories by a couple of hundred (from 1785/day to 1610/day) to achieve the maximum deficit but his fat loss will be down to 2/3rds pound per week.

במידה והתחזוקה לא משתנה אנחנו למעשה מגדילים את כמות האוכל ככל שאנחנו מתקדמים בדיאטה... למשל אם התחלנו על תחזוקה לש 3000 קלוריות וגרעון קלורי של 1000 קלוריות אנחנו אוכלים 2000 קלויות ולאחר חודשיים לדוגמא איבדו 5 קילו שומן כעת אנחנו צריך רק גרעון של 600 קלוריות לדוגמא אז נאכל 2400 אבל זה לא נכון, כי התחזוקה גם כן יורדת אז למעשה אנחנו בכל אופן ( למרות הקטנת הגרעון הקלורי ) אנחנו כן מפחיתים את כמויות האוכל.
(בהודעה הקודמת התכוונתי לכמות הקלוריות בדיאטה ולא לגרעון הקלורי )

m0she
26-05-06, 13:00
קראתי את הדוגמה , אבל יש בה בעיה אחת : החישוב שגל הביא לא נעשה לפי מסת גוף רזה , אלא לפי מסת גוף כללית. הוא אומר שתחזוקה של אדם ששוקל 180 לברות וצורך 15 קל' לק"ג היא 2700 - אבל לפי החישוב שגל הביא , צריך להפחית מלכתחילה 15% מ180 [זה השומן] = 153 ליברות , להכפיל ב14-16 ואז לחשב את הגרעון. נקח את הטווח האמצעי , כמו בדוגמא של החבוב פה - 153*15 = 2295 קלוריות מלכתחילה.

גל , אולי התבלבלת? כי אני זוכר שגם בUD2 אמרו לחשב לפי 14-16 קלוריות לכל ליברה , לאו דווקא של מסת גוף רזה.

אגב גולן הבנתי שהתכוונת לכמות הקלוריות בדיאטה , פשוט לפי השיטה של גל לא אמור להיות שינוי בתחזוקה - בהנחה שעושים העמסות בתדירות שמתאימה לגרעון ולוקחים שבועיים מאוזנים כל 8 שבועות של דיאטה [למרות שיש האטה מסויימת בגלל הדיאטה , אבל זה לא ממש קריטי].

גולן
26-05-06, 13:07
קראתי את הדוגמה , אבל יש בה בעיה אחת : החישוב שגל הביא לא נעשה לפי מסת גוף רזה , אלא לפי מסת גוף כללית. הוא אומר שתחזוקה של אדם ששוקל 180 לברות וצורך 15 קל' לק"ג היא 2700 - אבל לפי החישוב שגל הביא , צריך להפחית מלכתחילה 15% מ180 [זה השומן] = 153 ליברות , להכפיל ב14-16 ואז לחשב את הגרעון. נקח את הטווח האמצעי , כמו בדוגמא של החבוב פה - 153*15 = 2295 קלוריות מלכתחילה.

גל , אולי התבלבלת? כי אני זוכר שגם בUD2 אמרו לחשב לפי 14-16 קלוריות לכל ליברה , לאו דווקא של מסת גוף רזה.
בסדר, זה לא משנה, תחשב את התחזוקה כולל השומן או בלי השומן, עדיין תתרחש ירידה בתחזוקה במשך הדיאטה לכן אנחנו אכן נצטרך להקטין את כמויות האוכל למרות הפחתת הגרעון הקלורי!

לדוגמא, 100 קילו על 20 אחוז שומן זה 80 קילו מסה רזה כפול 2.2=176 כפול 15= 2640 בתחילת הדיאטה...לאחר חודשיים התחזוקה שלו תרד למרות איבוד מינורי של LBM!
מספיק שהוא לא מבצע העמסה בחודשיים האלה ( ועל זה לייל לא מדבר ) ואפשר להפחית 10 אחוז מהתחזוקה הנוכחית שלו בהתאם למסת הגוף הרזה!

m0she
26-05-06, 13:21
כמובן , בגלל זה דברתי על דיאטה עם העמסות מלכתחילה :) לייל מביא דוגמא של דיאטה רציפה , ללא העמסות , וירידה לאחוזי שומן נמוכים מאוד.

gal.T
26-05-06, 14:03
גם אני לא אהבתי את מה שהוא רשם במאמר שלו, אבל זה כהמלצה כללית והגיונית, מכיוון שאנשים אכן יורדים בתחזוקה בדיאטה. זה מוצדק.
אבל, כל עוד הדיאטה נעשית בצורה מושכלת (שליטה בלפטין\העמסת פחמימות), וללא איבוד של מסה רזה, התחזוקה תשמר בערך. בראייה כוללת כמובן. חשוב להבין שהתחזוקה מותנת במסת הגוף הרזה, כאשר מסת השומן תורמת כ3קל' לפאונד של שומן (ככה שיש משהו קטן בזה), למעט מקרים קיצוניים של אחוז שומן מתחת לסטפוינט --> רמות לפטין נמוכות --> ירידה מטבולית.

גל.

m0she
26-05-06, 14:07
זה המצב שתארתי .. לפי ההסבר שלך באמת נצטרך להוסיף קלוריות ככל שנתקדם.

gal.T
26-05-06, 14:20
אז אם ממש רוצים לדייק , הבחור שלנו ששוקל 100 ק"ג עם 20% שומן = 80 קילו מסת גוף רזה * 33.5 קלוריות נניח + 20 כפול 2.2 כפול 3 קלוריות ללברת שומן = 2812 קלוריות לתחזוקה?
החישוב של ה31-36 כבר כולל את זה, והוא ממש השערה כללית שכזו. גם הגיל שלנו, המין, כמות הפעילות היומית ועוד הרבה דברים משנים. ככה שהחישוב של השומן יכול לעזור בהנחה ואיבדנו שומן, אז תוריד עוד 7 קל' בערך מהתחזוקה שלך על כל קילו של שומן שירדת. אבל זה כלכך קטן שזה קצת חסר משמעות.

gal.T
26-05-06, 15:11
גל , אולי התבלבלת? כי אני זוכר שגם בUD2 אמרו לחשב לפי 14-16 קלוריות לכל ליברה , לאו דווקא של מסת גוף רזה.

זה מובן מאליו שחישובי התחזוקה הם לפי מסה רזה, כי כמו שאמרתי, התרומה של השומן לקצב המטבולי היא זניחה (ירידה של 50ק"ג של שומן, תוריד את המטבוליזם ב300 קלוריות). ככה שאם תחשב את ה31-36קל'\ק"ג (14-16קל'\ליברה), עם התחשבות במסת השומן, זה יהיה על אותו המשקל של העלייה במסת השריר. כשאנו רואים שFFM וFM הם בעלי צריכה אנרגטית שונה.

עריכה: עוד דבר, כל עוד אנו יודעים את המשקל שלנו, מסת השומן, מסת הגוף הרזה, הגיל והמין, אנו יודעים בוודאות 85% מהתחזוקה שלנו. כמובן שנצתרך לדעת גם כמה אנו פעילים במהלך היום, אך שאר ה15% הם פשוט משתנים גנטיים.

Bullet
26-05-06, 19:16
אגב (מצטער שזה לא ממש קשור)
אבל כמה קלוריות יש בקג שומן? שמישהו יגיד את זה סופית ויוכיח בבקשה...

AB6Killer
26-05-06, 19:40
אגב (מצטער שזה לא ממש קשור)
אבל כמה קלוריות יש בקג שומן? שמישהו יגיד את זה סופית ויוכיח בבקשה...
כמעט 9000
שמן זית תחשב...
וזה כמעט אותו משקל בק"ג ליטר הבדל של איזה 0.80 ..ככה שזה כמעט אותו דבר..


אגב עד עכשיו אני קורה ומאוד מעניין ..ניראה לי נתחיל להעמיק יותר בנושא .

Bullet
26-05-06, 19:42
כמעט 9000
שמן זית תחשב...
וזה כמעט אותו משקל בק"ג ליטר הבדל של איזה 0.80 ..ככה שזה כמעט אותו דבר..


אגב עד עכשיו אני קורה ומאוד מעניין ..ניראה לי נתחיל להעמיק יותר בנושא .
אז זהו שלא, כי בתא שומן הבנתי שיש 10% דברים שלא יורדים... ששיכים לתא ולא עשויים משומן.
אז זה יוצא 8100 אבל משה אמר שלא

gal.T
26-05-06, 20:50
כתבתי כבר, 3500קל'\שומן ליברה. או 7700קל'\שומן בקילוגרם.

Bullet
26-05-06, 21:27
כתבתי כבר, 3500קל'\שומן ליברה. או 7700קל'\שומן בקילוגרם.
התואיל בטובך להגיד למה?

gal.T
26-05-06, 22:12
התואיל בטובך להגיד למה?
קודם כל, תאי האדיפוציטס הנפוצים ביותר בגוף הם תאי השומן הלבנים (WAT), שמכילים כ90% טריגליצרידים בממוצע (השאר זה נוזלים ורכיבים מכניים שונים). פאונד = 454 גרם. אם נוריד את ה10% הנותרים ממשקל השומן, אז פאונד של רקמת שומן מכיל כ400 גרם של טריגליצרידים אגורים (שזה מה שנרצה לשרוף). חישוב פשוט, אם גרם של שומן מספק 9 קלוריות לגוף שלנו, אז 400 גרם של שומן יספקו 3600 קלוריות, שזה בעצם מה שנצתרך לשרוף על מינת להוריד פאונד של שומן. מחקרים הגיעו להערכה ממוצעת של 3500 (כמה סיבות שונות, אחת מהן הן תאי הBAT), אך אלה הן הערכות שלא ניתן לחשב בדייקנות מופלאה. 100-200 קלוריות למעלה ומטה כממוצע. יכול להיות שגם 8000 קל'\ק"ג שומן יעבוד לפעמים.
לפעמים קורים גם תהליכים מופלאים, שתא השומן מפצה על תכולת הטריגליצרידים שנעלמה בהחזרת נוזלים במקומם. התוצאה היא בעצם שמירה על נפח ומשקל התא, כאשר בהחלט תידרש לנו פחות השקעה אנרגתית על מינת להפטר ממנו.

גל.

Bullet
26-05-06, 22:38
קודם כל, תאי האדיפוציטס הנפוצים ביותר בגוף הם תאי השומן הלבנים (WAT), שמכילים כ90% טריגליצרידים בממוצע (השאר זה נוזלים ורכיבים מכניים שונים). פאונד = 454 גרם. אם נוריד את ה10% הנותרים ממשקל השומן, אז פאונד של רקמת שומן מכיל כ400 גרם של טריגליצרידים אגורים (שזה מה שנרצה לשרוף). חישוב פשוט, אם גרם של שומן מספק 9 קלוריות לגוף שלנו, אז 400 גרם של שומן יספקו 3600 קלוריות, שזה בעצם מה שנצתרך לשרוף על מינת להוריד פאונד של שומן. מחקרים הגיעו להערכה ממוצעת של 3500 (כמה סיבות שונות, אחת מהן הן תאי הBAT), אך אלה הן הערכות שלא ניתן לחשב בדייקנות מופלאה. 100-200 קלוריות למעלה ומטה כממוצע. יכול להיות שגם 8000 קל'\ק"ג שומן יעבוד לפעמים.
לפעמים קורים גם תהליכים מופלאים, שתא השומן מפצה על תכולת הטריגליצרידים שנעלמה בהחזרת נוזלים במקומם. התוצאה היא בעצם שמירה על נפח ומשקל התא, כאשר בהחלט תידרש לנו פחות השקעה אנרגתית על מינת להפטר ממנו.

גל.
מה שאתה מתאר בשורות האחרונות זה אפקט הWHOOSH? לא?
שהשומן שלך כזה רך מידי ומוזר כזה... ואז כשאתה נשבר מהדיאטה או משהו ואוכל יותר מהתחזוקה, הוא יורד בבוקר שלמחרת...?

gal.T
26-05-06, 22:44
see seniorita

אור
30-05-06, 15:56
אז בעצם נכון לומר שנאבד במהלך שבוע מסויים 3600 קלוריות באמצעות דיאטה,לא משנה איזו.. פשוט גרעון קלורי בתוספת של אירובי נגיד והגרעון הוא 1200 קלוריות מתחת לBMR
ואיבדנו 1200 קלוריות ב3 ימים ז"א שב3 ימים נאבד 3600 קלוריות ששקולות לירידה של 454 גרם שומן, ככה שבטוח גרעון של 3600 קלוריות יגרום לירידה של כפאונד שומן?

idodo
31-05-06, 03:23
היי גל וגולן!

קודם כל קראתי את כל השירשור וממש אבל ממש מעניין! המון תודה על המידע!

דבר שני תעזרו קצת בנוסחאות התבלבלתי...

בוא ניקח אותי לדוגמא אני שוקל 61 על 8-9 אחוז שומן...
עכשיו אני עושה לפי ה9 אחוז שומן... כלומר הגירעון שלי צריך להיות בערך 612 ק"ל ליום... ומתחת לזה זה כבר עלול לפגוע במסה השרירית שלי.
עכשיו זה לגבי הגירעון... עם החיטוב והירידה במסת השומן הגירעון קטן וקטן...
תקנו אותי אם אני טועה :wub:
כלומר מה שעשית זה 9X68=612 ק"ל.

עכשיו לגבי הנוסחאות הבאות:
עכשיו בוא נחשב את הBMR שלי... אז ככה מסת השריר היא 61-9=52 מסה שריר רזה.
51X2.2=114.4
114.4X15=1716
כלומר 1716 ק"ל הגוף שלי שורף ביום בלי קשר לאימונים...
נוסיף לזה 500 קלוריות כי אני מתאמן הרבה...
1716+500=2216
זוהי כעיקרון הכמות שאני אמור להיות איתה בזמן החיטוב הנוכחי הזה...
תקנו אותי אם טעיתי בנוסחאות בינתיים?
אגב לגבי הBMR עשיתי חישוב של חילוף חומרים בינוני...

עכשיו לגבי ה2216 ק"ל... זה כלל השריפה שלי... אז לא הבנתי בדיוק מהי הכמות הקלוריות שאני צריך לצרוך בהתאם לנוסחה שגל הציב בהתחלה?
גל, גולן... תעשו לי קצת סדר בראש... אני יודע שאין לכם כוח אבל יאללה :wub:

תודה,

עידו

גולן
31-05-06, 11:09
תראה עידו, ברוב החישובים צדקת אבל פספסת פה נקודה קטנה.

אתה שוקל 61 קילו על 9 אחוז שומן משמע מסת השומן בגופך היא 5.49 קילו ומסת השריר הרזה היא 55.51.

החישוב של התחזוקה שלך מתנהל בצורה הבאה :
55.51X2.2=122 LBS
122X15=1830
אמרת שאתה שורף כל יום מאימונים בממוצע 500 קלוריות אז נוסיף ל-1830 ויוצא לנו :
1830+500=2330.
זה ה-תחזוקה שלך כעת.

הגרעון הקלורי הדרוש לך על מנת לאבד מקס' מסת שומן ללא מסה רזה הוא:
5.49=מסת שומן
5.49X68=373
373 קלוריות.
2330-373=1957
1957 קלוריות אתה צריך לאכול כל יום.

כפי ששמת לב, ככל שיש לך פחות מסת שומן בגוף הגרעון הקלורי הדרוש פוחת ופוחת, אבל : זה לא אומר שאתה תאכל יותר ויותר, כי גם התחזוקה משתנה עקב מסת הגוף שיורדת, המטבוליזם, מאזן הורמונלי וכו...

עכשיו עצה אישית ממני עקב הכרותי עמך, אתה מספיק חטוב, אני לא בטוח מהם המטרות שלך אבל לפי מה שראיתי ושמעתי ממך יש לך גנטיקה טובה, אני מציע לך להכנס למאזן קלורי חיובי ולהתחיל לגדול.

בהצלחה.

idodo
31-05-06, 18:06
היי גולן!

1. תודה על התשובה ;)

2. לא הבנתי איך הגעת לחישוב של המסת השומן שלי ומסת השריר? תראה לי את החישוב? כאילו למה עשית ככה? חשבתי שפשוט מחסרים מהמשקל שלך את את אחוז השומן וככה אתה מקבל את מסת השריר הרזה והמסת השומן הולכים לפי האחוז שומן... אז תראה לי את החישוב אחי?

3. תשמע אחי... אני יודע שכרגע אני מאוד חטוב... אבל לעומת העבר יש לי גודל יחסית טוב... בעבר שקלתי על אותו גובה 51... הייתי כמעט תת משקל ועליתי בסביבות ה68-70 קילו עם עבודה קשה ועלייה בשומן אבל לא היה לי כרס... הייתה בטן קטנטנה... עדיין אם היו רואים אותי לא היו אומרים שמן...
כעיקרון אני כבר בחיטוב שלושה חודשים בעוד שבועיים... כלומר אני ממשיך קצת עוד שבועיים כי בשבועיים האחרונים שלי עשיתי ממש הרבה צ'יטים... בכל מקרה קבעתי עם גיל לעוד קצת פחות משבועיים ואז נתחיל לעלות במסה... אבל כמובן זו תיהיה עבודה קשה כי אני הולך לנסות לעלות כמה שיותר נקי... אני לא יוותר על החיטוב שעבדתי עליו לא קל שלושה חודשים... אני יודע שתיהיה עלייה איטית אבל תיהיה עלייה נקייה...אני סומך על גיל...
כעיקרון המטרה שלי... היא בערך לעלות ככה מקסימום עוד חמש קילו שריר נקי! שם דגש על נקי! ברור שזה לא יהיה נקי לגמרי... אבל יהיה בסדר... מקסימום אחרי זה נעשה עוד חיטובון קטן או משהו...
בכל מקרה אני רוצה להגיע ככה לסביבות ה66-67 עם אחוזי שומן נמוכים משהו כמו 10 אפילו 11...
אגב התוצאות מהחיטוב שלי:
את חלקי הגוף רואים בצורה ממש מחוטבת... בעבר הידיים שלי היו 35.5 במסה ועכשיו עם 32.5 ורואים אותן הרבה יותר טוב כי הן מחוטבות ללא שומן... ברגליים ממש רואים חיטוב טוב... החזה שלי יצא טוב והגב ממש פצצה... תבקש ממני מתישהו ואני אראה לך תגב שלי... אמרו לי שזה החלק הכי חזק אצלי למרות שגם החזה חזק...
טוב בכל מקרה הבטן... באמצע החיטוב התחילו לצאת הקוביות הראשונות.... והתלהבתי... לאחר שבוע רציתי יותר... והתחילו לאחר מכן לצאת השתיים התחתונות מהעליונות והתלהבתי... ונחש מה?!?!? רציתי יותר :) נותנים לך אצבע אתה רוצה את כל היד :)....
ב כל מקרה הצלחתי להוציא טוב את ארבע הקוביות העליונות ולהבליט יחסית את האלכסונים... אבל ה2 התחתונות לא יצאו לי... עכשיו אני מתלבט על כמה דברים... אולי בגנטיקה שלי הצורה התחתונה הולכת בצורת משולש כזה לכיוון המפשעה כי אני לא חושב שכל אחד יכול להוציא שם את הקוביות ללא חומרים או שזה בגנטיקה שלו... מצד שני גיל אמר לי לפני כמה זמן שיש מצב שחסרה לי מסה שם... אבל אני לא חושב שזו הסיבה... אני חושב שהסיבה הראשונה זה מה שנכון?
מה אתה אומר גולן?

שלך,

עידודו

גולן
01-06-06, 00:38
היי גולן!

1. תודה על התשובה ;)

2. לא הבנתי איך הגעת לחישוב של המסת השומן שלי ומסת השריר? תראה לי את החישוב? כאילו למה עשית ככה? חשבתי שפשוט מחסרים מהמשקל שלך את את אחוז השומן וככה אתה מקבל את מסת השריר הרזה והמסת השומן הולכים לפי האחוז שומן... אז תראה לי את החישוב אחי?

3. תשמע אחי... אני יודע שכרגע אני מאוד חטוב... אבל לעומת העבר יש לי גודל יחסית טוב... בעבר שקלתי על אותו גובה 51... הייתי כמעט תת משקל ועליתי בסביבות ה68-70 קילו עם עבודה קשה ועלייה בשומן אבל לא היה לי כרס... הייתה בטן קטנטנה... עדיין אם היו רואים אותי לא היו אומרים שמן...
כעיקרון אני כבר בחיטוב שלושה חודשים בעוד שבועיים... כלומר אני ממשיך קצת עוד שבועיים כי בשבועיים האחרונים שלי עשיתי ממש הרבה צ'יטים... בכל מקרה קבעתי עם גיל לעוד קצת פחות משבועיים ואז נתחיל לעלות במסה... אבל כמובן זו תיהיה עבודה קשה כי אני הולך לנסות לעלות כמה שיותר נקי... אני לא יוותר על החיטוב שעבדתי עליו לא קל שלושה חודשים... אני יודע שתיהיה עלייה איטית אבל תיהיה עלייה נקייה...אני סומך על גיל...
כעיקרון המטרה שלי... היא בערך לעלות ככה מקסימום עוד חמש קילו שריר נקי! שם דגש על נקי! ברור שזה לא יהיה נקי לגמרי... אבל יהיה בסדר... מקסימום אחרי זה נעשה עוד חיטובון קטן או משהו...
בכל מקרה אני רוצה להגיע ככה לסביבות ה66-67 עם אחוזי שומן נמוכים משהו כמו 10 אפילו 11...
אגב התוצאות מהחיטוב שלי:
את חלקי הגוף רואים בצורה ממש מחוטבת... בעבר הידיים שלי היו 35.5 במסה ועכשיו עם 32.5 ורואים אותן הרבה יותר טוב כי הן מחוטבות ללא שומן... ברגליים ממש רואים חיטוב טוב... החזה שלי יצא טוב והגב ממש פצצה... תבקש ממני מתישהו ואני אראה לך תגב שלי... אמרו לי שזה החלק הכי חזק אצלי למרות שגם החזה חזק...
טוב בכל מקרה הבטן... באמצע החיטוב התחילו לצאת הקוביות הראשונות.... והתלהבתי... לאחר שבוע רציתי יותר... והתחילו לאחר מכן לצאת השתיים התחתונות מהעליונות והתלהבתי... ונחש מה?!?!? רציתי יותר :) נותנים לך אצבע אתה רוצה את כל היד :)....
ב כל מקרה הצלחתי להוציא טוב את ארבע הקוביות העליונות ולהבליט יחסית את האלכסונים... אבל ה2 התחתונות לא יצאו לי... עכשיו אני מתלבט על כמה דברים... אולי בגנטיקה שלי הצורה התחתונה הולכת בצורת משולש כזה לכיוון המפשעה כי אני לא חושב שכל אחד יכול להוציא שם את הקוביות ללא חומרים או שזה בגנטיקה שלו... מצד שני גיל אמר לי לפני כמה זמן שיש מצב שחסרה לי מסה שם... אבל אני לא חושב שזו הסיבה... אני חושב שהסיבה הראשונה זה מה שנכון?
מה אתה אומר גולן?

שלך,

עידודו
היי

בנוגע למסת השומן החישוב הוא פשוט מאוד, אתה מחשב כמה אחוזי שומן יש לך ביחס למשקל הגוף, את התוצאה אתה מחסיר ממסת בגוף.

במקרה שלך זה 61 כפול 9 אחוז =5.49=מסת השומן
עכשיו אתה מחסיר 5.49 ממסת הגוף שלך שזה 61 קילו-5.49=55.51=מסת השריר הרזה

אני מקווה שהבנת!

עכשיו בנוגע לקוביות, ישר בטני, כפי שראית באיורים של האנטומיה, זה שריר אחד שבאמת מבחינה ויזואלית יש שם 6 קוביות, כמו שאמרת, הויזואליות שלו זה עניין גנטי, לדוגמא: יכול לבוא אדם על 10 אחוז שומן ויראו לו 6 קוביות ואחד על 6 אחוז שומן לא יראו לו אותם, אבל זה לא אומר שהם לא שם.
מסה בטנית היא חסרת משמעות ( בניגוד למה שחשבתי רוב הזמן ) כלומר 1-1.5 ס"מ נוספים של עיבוי סיבי השריר בבטן לא יהיו כל כך משמעותיים.

אם אתה מרוצה מהגודל שלך, אז תמשיך לחטב, אני חושב שלא תהיה לך בעייה לרדת מתחת ל-8 אחוז, רק כל בחשבון שזה יהיה קשה ויכלול איבוד מסה רזה ( שוב, זה כבר עניין גנטי, אולי אצלך האיבוד יהיה מינורי )


בכל אופן בהצלחה.

גולן

THE_JUGGERNAUT
08-06-06, 20:59
תראה עידו, ברוב החישובים צדקת אבל פספסת פה נקודה קטנה.

אתה שוקל 61 קילו על 9 אחוז שומן משמע מסת השומן בגופך היא 5.49 קילו ומסת השריר הרזה היא 55.51.

החישוב של התחזוקה שלך מתנהל בצורה הבאה :
55.51X2.2=122 LBS
122X15=1830
אמרת שאתה שורף כל יום מאימונים בממוצע 500 קלוריות אז נוסיף ל-1830 ויוצא לנו :
1830+500=2330.
זה ה-תחזוקה שלך כעת.

הגרעון הקלורי הדרוש לך על מנת לאבד מקס' מסת שומן ללא מסה רזה הוא:
5.49=מסת שומן
5.49X68=373
373 קלוריות.
2330-373=1957
1957 קלוריות אתה צריך לאכול כל יום.

כפי ששמת לב, ככל שיש לך פחות מסת שומן בגוף הגרעון הקלורי הדרוש פוחת ופוחת, אבל : זה לא אומר שאתה תאכל יותר ויותר, כי גם התחזוקה משתנה עקב מסת הגוף שיורדת, המטבוליזם, מאזן הורמונלי וכו...

עכשיו עצה אישית ממני עקב הכרותי עמך, אתה מספיק חטוב, אני לא בטוח מהם המטרות שלך אבל לפי מה שראיתי ושמעתי ממך יש לך גנטיקה טובה, אני מציע לך להכנס למאזן קלורי חיובי ולהתחיל לגדול.

בהצלחה.
גולן, האם אתה מוסיף 500 קלוריות בכל יום?!?? בהתחשב בזה שאתה מתאמן כ 3 פעמים בשבוע זה נראה לי הרבה

גולן
09-06-06, 09:21
גולן, האם אתה מוסיף 500 קלוריות בכל יום?!?? בהתחשב בזה שאתה מתאמן כ 3 פעמים בשבוע זה נראה לי הרבה
האם אני מוסיף 500 קלוריות לחישוב התחזוקה שלי?
התשובה היא כן.
אני מתאמן כל יום ושומר על שריפה של 500 קלוריות מפעילות אנ-אירובית+אירובית.

THE_JUGGERNAUT
09-06-06, 18:34
האם אני מוסיף 500 קלוריות לחישוב התחזוקה שלי?
התשובה היא כן.
אני מתאמן כל יום ושומר על שריפה של 500 קלוריות מפעילות אנ-אירובית+אירובית.
אז בוא נניח שאני מתאמן 3 פעמים בשבוע...אני צריך להוסיף את הקלוריות רק בימי האימון?

גולן
10-06-06, 12:45
אז בוא נניח שאני מתאמן 3 פעמים בשבוע...אני צריך להוסיף את הקלוריות רק בימי האימון?
בעיקרון זה מתאזן
לדוגמא אם התחזוקה שלך ביום של אימון היא 3000 כלומר 2500+500 מאימון אז ביום ללא אימון היא רק 2500...
בוא נניח שהגרעון הרצוי אצלך הוא 1000 קלוריות סתם לדוגמא, אז ביום עם אימון אתה אוכל 2000.
ביום ללא אימון אתה אוכל 1500 ואתה לא ממש צריך להתאמץ בשביל זה כי מספיק שאתה מוותר על הארוחה לאחר האימון כי אין לך אימון זה כבר מספק ת'סחורה אתה מבין?

vamosh
07-08-06, 07:19
אך לפי דעתי, הבעיה העיקרית של אנשים, היא קליעה לכמות הקלורית שנדרשת לתחזק את גופם. לאו דווקא מאזנים חריפים מדי. אז ישנן שתי שיטות להגיע למספרים המדוייקים, לעצלנים ולרציניים;

1. לקחת שבוע מנוחה עם מאזן משוער ולבדוק את הרכב הגוף. הדרך הרצינית.



גל
איך בעזרת שבוע חופש מאימונים אפשר לדעת את ה-BMR ?

פרט בבקשה

gal.T
07-08-06, 09:42
התשובה נמצאת בציטוט; תיכנס למאזן קלורי משוער לפי הנוסחאות שהבאתי (תכפיל את מסת הגוף הרזה שלך בפאונדים\14-16, ללא שומן, ובהתאמה השערתית לקצב חילוף החומרים שלך - איטי\בינוני\מהיר), ובאותו השבוע תבדוק אם המשקל שלך משתנה. אז לפי הגיון פשוט, אם הוא ירד קצת (והוא ירד מפני שמגרעון קלורי יומי קטן אפשר לרדת הרבה גליקוגן ונוזלים) אז אתה בגרעון וצריך להוסיף קצת קלוריות, ואם הוא לא השתנה או עלה קצת אז (הבדלים הנמדדים במאיות של הגרם) אז תקצץ בהתאם.

ועוד דבר, תוודא שמאגרי הגליקוגן שלך מלאים לפני שאתה מתחיל עם הבדיקות הללו. ועדיף שתתחיל מהשערה נמוכה על התחזוקה שלך, מפני שקל יותר להוסיף קלוריות ולראות ירידה, מאשר עלייה (יכול להיות שזה פיצוי גליקוגן, תגובה של הגוף להאכלת ייתר - Adt ועוד).

גל

vamosh
07-08-06, 19:34
אבל השתייה שאנו שותים יכולים לשנות את המשקל...
תודה לך

biggy
14-08-06, 20:26
יפה מאוד
חזק ואמץ !!!

-Bk
22-08-06, 11:37
תודה על התגובות.

אך לפי דעתי, הבעיה העיקרית של אנשים, היא קליעה לכמות הקלורית שנדרשת לתחזק את גופם. לאו דווקא מאזנים חריפים מדי. אז ישנן שתי שיטות להגיע למספרים המדוייקים, לעצלנים ולרציניים;

1. לקחת שבוע מנוחה עם מאזן משוער ולבדוק את הרכב הגוף. הדרך הרצינית.
2. נוסחאות לעצלנים. אני לא אוהב להכנס למחשבונים מסויימים, נוסחאות מסובכות, או לכל מיני דברים אחרים שנותנים אחוזי טעייה של אלפי קלוריות. בהנחה שאנו לא פעילים באופן חריג (עבודה פיזית קשה, הרבה הליכות, שחקני פורנו או סתם ברי מזל), אנו ניפול על בין 31-36קל'\משקל גוף רזה בקילוגרמים. כלומר שחברינו ממקודם עם ה80 ק"ג FfM, יפול בין 2480-2880 קלוריות על מינת לא לעלות או לרדת במשקל, בהתאמה לחילוף חומרים מהיר או איטי. מי שלא יודע אפילו לקטלג את עצמו כבעל ח"ח מהיר או איטי, יכול ללכת על טווח הבניים של 33.5קל'\FfMק"ג. וכמובן שזה חישוב שמותנה במצב הורמונלי תקין, מפני שאדם עם רמות לפטין ברצפה ופלט נמוך של בלוטת התריס, שירד לאחוזי שומן קיצוניים או עשה דיאטה אידיוטית, אכן מקבל ערכים נמוכים ממה שתיארתי. לפחות עד שהוא יחזור לאחוז שומן תקין, או יבצע העמסת פחמימות\יום חיובי.

מי שתוהה לעצמו מה אותה תחזוקה מרכיבה, אז בעצם יש לנו שלושה משתנים שמרכיבים את הדרישה הקלורית היומית של גופינו:
BMR = הקצב המטבולי הבסיסי שנדרש על מינת לקיים את גופינו ללא תזוזה, לשם תפקוד מערכתי בלבד (הרוב הקלורי).
TEF = האפקט הת'רמוגני (מייצר החום) של המזון שמוערך על כ10% מהצריכה הקלורית היומית. שימו לב, לגבי החלק הזה, אדם שיאכל 3500 קלוריות למטרת עלייה במסה, או 1500 קלוריות לירידה בשומן, יקבל משתני TEF שונים עקב כמות קלוריות גבוהה או נמוכה בהתאמה. המדד הזה משתנה טיפה גם לגבי צריכות עצומות של חלבון, כהרוב הקלורי מהתפריט. דבר שהוא כמובן לא מציאותי, ולכן ההערכה של ה10% מסתדרת טוב בחישובים.
TEA = האפקט של הפעילות היומית שיכול להשתנות מיום ליום בכמות קטנה, למעט מצבים קיצוניים של עבודה פיזית קשה. אך יש לזכור שהאימונים הם אכן חלק מהמדד המסויים הזה, וכמובן שעל מינת לעלות\להשאר על משקל מסויים אנו נעדיף לחשב אותם כחלק מהתחזוקה, שתשתנה משמעותית בימים ללא\עם אימונים. לגבי ירידה במשקל, נעדיף להתייחס לאימונים כחלק נפרד מאותה פעילות יומית ומהתחזוקה, בדיוק בגלל הנוסחא (והמחקר) הקודמת שמראה שאימונים יכולים להגדיל את הגרעון הקלורי יותר, ללא איבוד מסת שריר. אך כמובן שאין לשכוח שהם חלק מההוצאה הקלורית היומית.

אני מקווה שיש לכם כאב ראש, כי לי יש.

גל.
חתיכת דיליי רצחני כן אני יודע :1eye: למי שתוההה מאיפה זה זה מעמוד 2 חחח
אני מדבר על החלק המודגש, אז לפי זה אני אמור להבין שמי שיש לו 10 גרם שומן יכול לאבד 680 קל' (של שומן ) ביום ללא אימונים אם הוא לא אוכל אותן ...
אבל אם הוא מתאמן אימון של 320 קלוריות הוא יכולה לאבד 1000 קלוריות של שומן ? או שהוא חייב להחזיר אותן, כי הרי אמרת שאפשר להגדיל את הגרעון הקלורי ללא איבוד שריר ... אז זה כאילו אפשרי ??
וגם, הכוונה שלך היא לאימוני אנ-ארוביים וארוביים ? או רק אנ-ארוביים ???
ושאלה אחרונה, אני מתחיל כנראה מחר לקחת ליפו6 (אללה לסיים ת'כדורים ואיתם ת'חיטובבבבב סוף סוף ) אז איתם גם אם אני לא מתאמן מותר לי להיות במאזן קלורי יותר מ680 (בהנחה שיש לי 10 ק"ג שומן) בלי לאבד שומן ? האם הכדורים ההלו יגרמו לי לשרוף יותר קלוריות בזמן האימונים ? או שהם פשוט יקלו לי על האימונים (בגלל החומרים הממריצים שיש בהם כגון הקפאין ואנערף מה יש שם עוד), ואני לא מדבר על העובדה שהם גורמים לגוף להפיק יותר חום (אני מניח שהם גורמים לפעולת סרק של השרירים בשביל לשרוף מהם קלוריות אבל סתם השערה לא התעמקתי יותר מידי מה גורם לחימום של הגוף) אז חוץ מהקלוריות שנשרפות מייצור החום והאירובי, ישרפו לי עוד קלוריות מהאירובי ? לא יודע למה ניצול טוב יותר של שומן? משו ?
כולם מוזמנים לענות לא רק גל, אבל בבקשה מי שלא סגור 100% שיציין את זה שהוא לא בטוח ...
תודה רבה לעוזרים =)

PoweRule
22-08-06, 11:55
אני בספק אם הליפו 6 הוא תרמוגני ברמה שתרגיש אותה...

Bullet
22-08-06, 15:31
זה כולה ליפו6, לא סטרואיד סימפטומימטי!

-Bk
22-08-06, 15:56
לא חשבתי שאם אני יקח ליפו 6 אני יכול לא לאכול כלום והכל יירד משומן ...
השאלה היא עד כמה זה משפיע הבאנתי שזה כן משפיע עכשיו השאלה היא כמה ...
וגם שאלתי שאלה לגבי סוגי האימון שמשפיעים (כאילו שאפשר להגיע למאזן קלורי שלילי יותר בלי לאבד שריר)

Bullet
22-08-06, 16:03
חחחחחחחחחח מה קרה לך, זה כולה קפאין עם כמה עשבים זולים שסבתה קוטפת בשדה,
עלק יכול לאכול כלום והכל ירד בשומן.
בוא תנסה ואז כשתראה מה יקרה תתבע את החברה

-Bk
22-08-06, 16:06
:| :x
אמרתי שלא חשבתי חחחחחחח
אני לא עד כדי כך אהבל חחח הרגת אותי :)
אבל עדיין בקשר לאיבוד שומן, אימון אירובי גם כן מעלה את רמת המאזן השלילי שמותר להיות בו ?
ואיך ההשפעה של הליפו6 בכל זאת ... מוצר עם כלכך הרבה תגובות חיוביות אני מאמין שהוא עוזר ...

Bullet
22-08-06, 16:15
יאפ. אימון אירובי מעלה.
אני לא יודע לגבי ההשפעה, לא קניתי

m0she
22-08-06, 20:08
תעשה לעצמך טובה ואל תגדיל את הגרעון.

-Bk
22-08-06, 20:15
אבלל...אבל... אבל אני ימות עד שאני יגיע ל9% !#@!#!@ זה יקח שניםםםםם (אל תשגעו אותי שזה לא בריא אני לא מתכוון להשאר שם יותר משבועיים אני מגיע ל9% ומתחיל מסה נקיה נקיה עד 12 אחוז ואז שוב חיטוב ל9% ומההתחלה... )

kobi17
30-08-06, 07:05
Bk איך/איפה אתה בודק אחוזי שומן ?

-Bk
30-08-06, 11:26
אני בעיקרון בודק במכון שלי על מכשיר חשמלי, אבל לוקח את התוצאות שלו בערבון מוגבל !
לפי דעתי יותר חכם לקנות קליפר וכשאתה רוצה לבדוק תבדוק בוקר צהריים ערב ותעשה ממוצע זה יהיה הרבה יותר קרוב לאמת (כנ"ל לגבי החשמלי אבל עדיין)
אני הייתי עושה את זה, אבל אני קמצן.. חוצמזה שאני בגישה של איך שאני מרגיש אם עצמי בעיקרון יש לי מטרה (8%) אבל אם אני ירגיש נוח עם הגוף שלי לפניה אני יסתפק במה שיש ויעבור למסה

kobi17
30-08-06, 12:09
אהה
גם במכון שלנו יש משקל אחוזי שומן כזה
וכששאלתי מדריך שאני מכיר טוב הוא אמר שזה מזייף ולא קרוב למה שאתה באמת
וגם ככה זה לא עבד מתי ששאלתי אותו איך מפעילים

מה זה קליפר ?

-Bk
30-08-06, 12:20
קליפר זה מן מכשיר כזה שאתה צובט את עצמך בכל מיני מקומות מוגדרים מראש בגוף (ממש מזוכיזם חחח ) ולפי נוסחה מסויימת (זה בודק את עובי כפלי השומן שלך) זה אומרלך כמה אחוז שומן אתה ...
ולא צריך להסחף לא קרוב למה שאתה באמת... יש לו סטיה של 3% וגם ככה רובה נגרמת כתוצאה מכמות הנוזלים בגוף (אם לא תחליט לשחק אותה חכם ולשתות 5 ליטר לפני שאתה עולה בשביל להיות 5% שומן אז סביר להניח שלא תהיה סטיה יותר מידי גדול)

kobi17
30-08-06, 12:26
:):):):) סבבה

איפה אני יכול לקנות קליפר וכמה עולה ?

-Bk
30-08-06, 12:43
אני עד היום ראיתי רק בחנות של גיל (ברמת גן) אבל ת'אמת לא ממש חיפשתי ... עולה בערך 100-200 ...
אבל שמע כמה אחוז אתה שאתה באמת צריך את זה ?
אני אישית משתמש יותר בשביל הקטע של חישוב קלוריים (כן אני אוהב להתעסק בקקה =\ זה מעסיק אותי בתקופת החיטוב חח או שאני עסוק או שאני אוכל... אני מעדיף להיות עסוק )

עידן
31-08-06, 02:33
סבבה של נעוץ עזר לי מאוד בכל החישובים והסיבוכים בתפריט של החיטוב

Ori-Silver
12-09-06, 23:35
אחלה של מאמרון תודה רבה גל

iGotMilk
05-10-08, 16:09
מצוין.. עוזר מאוד =]

Bono
05-10-08, 19:35
Wtfמה ההקפצה הזו עכשיו?!חחח

Holy_Templar
05-10-08, 19:36
יש פה אנשים שבכלל לא בפורום יותר ...

מה זה ההקפצה העתיקה הזו מה זה

meni man

שוב ?