PDA

צפה בגרסא המלאה : מחקר על ממריצי ת'רמוגנזה, בנוסף לסידן. דיאטה היפו'.


gal.T
23-04-07, 13:26
Body fat loss achieved by stimulation of thermogenesis by a combination of bioactive food ingredients: a placebo-controlled, double-blind 8-week intervention in obese subjects.
Belza A et. al.
Int J Obes (Lond). 2007 Jan;31(1):121-30. Epub 2006 Apr 25.

BACKGROUND: A combination of tyrosine, capsaicin, catechines and caffeine may stimulate the sympathetic nervous system and promote satiety, lipolysis and thermogenesis. In addition, dietary calcium may increase fecal fat excretion. OBJECTIVE: To investigate the acute and subchronic effect of a supplement containing the above mentioned agents or placebo taken t.i.d on thermogenesis, body fat loss and fecal fat excretion. DESIGN: In total, 80 overweight-obese subjects ((body mass index) 31.2+/-2.5 kg/m(2), mean+/-s.d.) underwent an initial 4-week hypocaloric diet (3.4 MJ/day). Those who lost>4% body weight were instructed to consume a hypocaloric diet (-1.3 MJ/day) and were randomized to receive either placebo (n=23) or bioactive supplement (n=57) in a double-blind, 8-week intervention. The thermogenic effect of the compound was tested at the first and last day of intervention, and blood pressure, heart rate, body weight and composition were assessed. RESULTS: Weight loss during the induction phase was 6.8+/-1.9 kg. At the first exposure the thermogenic effect of the bioactive supplement exceeded that of placebo by 87.3 kJ/4 h (95%CI: 50.9;123.7, P=0.005) and after 8 weeks this effect was sustained (85.5 kJ/4 h (47.6;123.4), P=0.03). Body fat mass decreased more in the supplement group by 0.9 kg (0.5; 1.3) compared with placebo (P<0.05). The bioactive supplement had no effect on fecal fat excretion, blood pressure or heart rate. CONCLUSION: The bioactive supplement increased 4-h thermogenesis by 90 kJ more than placebo, and the effect was maintained after 8 weeks and accompanied by a slight reduction in fat mass. These bioactive components may support weight maintenance after a hypocaloric diet.

***
מחקר נחמד. בגדול התוצאות לא כלכך מפילות אותי מהכסא, הן לא משמעותיות כמו הממריצים הלא חוקיים שקיימים בשוק, אך הן אכן מחדדות קצת יותר את הדעות והאפקט של פורמולות 'שורפי השומן' בשוק ו\או תיסוף בודד של הרכיבים הללו.

רשימת התוספים, כולל מינונים;
תמצית תה ירוק: 1500 מ"ג (376 מ"ג קטצ'ינים פוליפנוליים)
חומצת האמינו טירוזין: 1218 מ"ג
קפאין: 302 מ"ג (חצי מהתה הירוק, חצי מקפאין רגיל)
תמצית פלפל חריף: 450 מ"ג
סידן: 3890 מ"ג (2 ג' מתיסוף)

הבדל של קילו שומן נראה בין קבוצת הפלצבו לבין קבוצת התיסוף, ולטובת האחרונים. ההבדל בין הירידה הכללית במשקל היה לא כלכך גדול (0.6 ליברות), ובנוסף להבדלים גם במדידות אחוזי שומן, הדבר מעיד על כך שקבוצת הפלצבו איבדה יותר מסה רזה ופחות שומן.

בחילוף החומרים נראו עליות של כ15 קק"ל לאחר כל תיסוף, כלומר, למשך 3 פעמים ביום זה 45 קלוריות. בנוסף, התיסוף בסידן גרם לפליטה של חלק מהשומן בצואה ועל ידי כך הוביל ל "איבוד" נוסף של כ40 קלוריות. נקודה חשובה כאן, במחקרים קודמים נראו עליות יותר גבוהות כשהסידן נצרך ביחד עם הארוחה.

אז בגדול יש לנו כאן כ 100 קלוריות נוספות ביום, אפקט קטן של Partitioning (כנראה בגלל הניוד המוגבר של הFFA's והגברת הליפוליזה), והבדלים שאף אחד לא היה מתנגד אליהם למשך שמונת השבועות של התיסוף. אותי היה מעניין לראות מחקר דומה המכיל בנוסף גם יוהימבין וסינפרין שקיימים בהרבה מוצרים כיום בשוק, אני מניח שהיינו רואים עוד הבדל קטנטן. ודבר נוסף שנראה כאן, בניגוד למה שרבים חושבים, זה שהיעילות של התוספים לא פוחתת לאורך זמן.

אז כמובן שאני לא אומר שזה הדבר הבא, נהפוך הוא. התוצאות במחקר הן בגלל הפעילות והדיאטה, התוספים רק הוסיפו עוד איזה אחוז מסויים, שאפשר לקבל מעוד הליכה קצרה וצמצום קטן בצריכת המזון. אבל יש כאן עדיין ערך מוסף מסויים, הוא יהיה יותר קריטי ושימושי באחוזים הנמוכים לעניות דעתי, ולא רק בגלל שהגרעון המקסימלי שלנו קטן. דיכוא רעב מסויים, המרצה קלה, והשינויים הקלורים שראינו כאן במחקר, אכן יכולים להיות שימושיים. אני אישית לא זונח חלק מהתוספים הללו בדיאטות קשות, ההבדלים הקטנים הם גם אלה שיכולים לשבור אותנו.

גל

Bullet
23-04-07, 13:57
בא לך לשלוח לי את המחקר המלא?

בכל אופן המחקר הוא חודשיים, וההבדל במסת השומן הוא 0.9 קג.
התרמוגנזיס מצחיק ולא משמעותי. אבל הקטע עם הסידן מאוד מעניין דווקא... זה 40 קל' אקסטרא ביום? זה יכול להצטבר לא רע חחח
תודה על המחקר.

נ.ב, זה לא מסוכן לבריאות לקחת 3 גרם סידן ביום?!

gal.T
23-04-07, 14:29
אבל הקטע עם הסידן מאוד מעניין דווקא... זה 40 קל' אקסטרא ביום? זה יכול להצטבר לא רע חחח

1. Int J Obes (Lond). (http://javascript<b></b>:AL_get(this, 'jour', 'Int J Obes (Lond).');) 2005 Mar;29(3):292-301. Effect of short-term high dietary calcium intake on 24-h energy expenditure, fat oxidation, and fecal fat excretion.

BACKGROUND: Observational studies have shown an inverse association between dietary calcium intake and body weight, and a causal relation is likely. However, the underlying mechanisms are not understood. OBJECTIVE: We examined whether high and low calcium intakes from mainly low-fat dairy products, in diets high or normal in protein content, have effects on 24-h energy expenditure (EE) and substrate oxidation, fecal energy and fat excretion, and concentrations of substrates and hormones involved in energy metabolism and appetite. DESIGN: In all, 10 subjects participated in a randomized crossover study of three isocaloric 1-week diets with: low calcium and normal protein (LC/NP: 500 mg calcium, 15% of energy (E%) from protein), high calcium and normal protein (HC/NP: 1800 mg calcium, 15E% protein), and high calcium and high protein (HC/HP: 1800 mg calcium, 23E% protein). RESULTS: The calcium intake had no effect on 24-h EE or fat oxidation, but fecal fat excretion increased approximately 2.5-fold during the HC/NP diet compared with the LC/NP and the HC/HP diets (14.2 vs 6.0 and 5.9 g/day; P < 0.05). The HC/NP diet also increased fecal energy excretion as compared with the LC/NP and the HC/HP diets (1045 vs 684 and 668 kJ/day; P < 0.05). There were no effects on blood cholesterol, free fatty acids, triacylglycerol, insulin, leptin, or thyroid hormones. CONCLUSIONS: A short-term increase in dietary calcium intake, together with a normal protein intake, increased fecal fat and energy excretion by approximately 350 kJ/day. This observation may contribute to explain why a high-calcium diet produces weight loss, and it suggests that an interaction with dietary protein level may be important.

2. Am J Clin Nut. (http://javascript<b></b>:AL_get(this, 'jour', 'Am J Clin Nutr.');) 2007 Mar;85(3):678-87. Effect of dairy calcium or supplementary calcium intake on postprandial fat metabolism, appetite, and subsequent energy intake.

"Dairy calcium significantly diminished the postprandial lipid response. The baseline adjusted area under the curve for chylomicron triacylglycerol was approximately 17% lower after the MC meal (P = 0.02) and approximately 19% lower after the HC meal (P = 0.007) than after the LC meal"

***
ב(1) נראתה פליטה של 14.2 גרם שומן!. כלומר 127 קלוריות משומן לא נספגו. ומצד שני, כאשר הכמות הגבוהה של הסידן נצרכה עם הרבה חלבון, האפקט היה זהה לכמות הסידן הבינונית (כמובן, וזה מה שרלוונטי יותר אלינו). מחקר (2) בדק את העלייה בכילומיקרונים, הנשאים של השומן התזונתי, לאחר האכילה. ירידה של 19% נראתה לאחר אכילה של ארוחה המכילה 172 מ"ג של סידן תזונתי.

אני בדיוק זז, אני אגיב לשאר הדברים יותר מאוחר.

Bullet
23-04-07, 14:42
מחקר-2, אז זה אומר ש20% מהשומן לא נספגו?
כתוב במחקר ה-1 של ההודעה מעל ההודעה הזאת שהסידן בעיקר מאוכל חלבי דל שומן.
מה לגבי תוסף תזונה של סידן? יכול להיות הבדל.

gal.T
23-04-07, 19:23
מחקר-2, אז זה אומר ש20% מהשומן לא נספגו?
כתוב במחקר ה-1 של ההודעה מעל ההודעה הזאת שהסידן בעיקר מאוכל חלבי דל שומן.
מה לגבי תוסף תזונה של סידן? יכול להיות הבדל.
אני לא יודע אם אפשר לעשות קורלציה ישירה בין רמות הכילומיקרונים לבין הכמות שנספגה. תאורתית זה נשמע הגיוני, אך זה גם בהחלט נשמע הרבה וצריך לבדוק את זה.

המחקר השני (תכנס לאבסטרקט) בדק את ההבדלים בין תיסוף לבין סידן תזונתי, והוא ראה שהתיסוף אינו משפיע באותה צורה. העניין הוא שבכל המחקרים על סידן, לאו דווקא על נושא הזה, יש לפעמים הבדלים ולפעמים אין. זה כנראה בגלל שיש גם כמה צורות שהתיסוף בסידן מגיע, אם זה גם בנוסף לויטמין D החשוב, ואם הוא סינטטי או לא.

3 גרם סידן ביום זה הרבה מאוד, והייתי מגדיר את זה כהUL הקיצוני ביותר. העניין הוא שבמצבים שונים היותר תקפים לנו, אם זה צריכה של הממריצים הללו, שתייה מרובה, הרבה חלבון וכו'... הכמות הזאת עוד איכשהו בסדר. אבל אני הייתי נזהר, יש תופעות לוואי חמורות מאוד כמו אבנים בכליות ואפילו סרטן הפרוסטטה באמתחתו של הסידן.

Bullet
23-04-07, 19:40
אוף... גם אני רוצה שייצא לי שומן שאכלתי דרך הקקי :sad:

m0she
09-05-07, 14:52
טוב , קראתי את המחקר המלא בנוגע לממריצי התרמוגנזה. עוד לא הספקתי לקרוא בנוגע לסידן ואיבוד השומן בצואה. כמה הערות על המחקר:

1. מדידת אחוזי השומן נעשתה על ידי משקל כמו שTANITA משווקים , לא בDEXA. החוקרים ניסו למדוד בDEXA אבל הוא התקלקל להם פעמיים והם טוענים שהתוצאות לא היו ברות השוואה מלפני התיקון ואחריו , בין היתר בגלל התקדמות הדיאטה של המשתתפים בזמן התיקון. מוזר מאוד. מי מסתמך על משקל כמו TANITA? יכולה להיות לו סטייה עצומה.
2. הם ערבבו יחד הרבה מוצרים. הם הציעו מכניזם שמדגים פעולה משולבת שלהם , אבל הם עדיין קפצו מעל הפופיק. זה כמו שאספירין בתאוריה נשמע טוב בשילוב עם EC. צריכים לבדוק כל דבר לגופו , במחקר הנוכחי לא ברור איזה תוסף גרם למה ובאיזו מידה. מתוך המחקר: The effect of these ingredients may be potentiated in a synergistic fashion when given in combination. להציע אפקט סינרגיסטי [שהוא סופר-אדיטיבי] על סמך הערכות זה מוגזם.
3. בשלב התחזוקה היה גרעון קלורי של 1250kJ/d , שהם כ300 קלוריות. החוקרים גם הסיקו שהתוספים עשויים לסייע בשמירה על המשקל. לא ברור , שוב , איך הם עושים את זה.
4. המשתתפים לא כל כך נענו לדרישה לאיסוף הצואה , אז החוקרים השתמשו רק בדוגמיות שהיו במרחק של 2 סטיות תקן מהממוצע של הוצאת שומן ואנרגיה בצואה. היו צריכים פשוט להוציא את זה מהמחקר לפי דעתי , כמו שהם הוציאו את הDEXA. מכל מקום , האפקט לא היה משמעותי אבל הם דאגו לציין שזה היה ב13% יותר מאשר בקבוצת הפלצבו. נראה קצת מוטה לפי דעתי.
5. בקבוצה שלקחה את ממריצי התרמוגנזה , הגיל הממוצע היה קטן ב4.8 שנים , מסת הגוף הממוצעת היתה גדולה ב4.2 ק"ג , מסת השומן קטנה בק"ג [לא משמעותי] , והמסה הרזה גדולה ב4.3 ק"ג מאשר בקבוצת הפלצבו. לא התחשבו כלל בפרמטרים האלה בניתוח התוצאות. כאשר נתחו את איבוד השומן , הוא לא היה משמעותי סטטיסטית ולאחר תיקון הוא נעשה משמעותי. התיקון היה התחשבות במסת השומן ההתחלתית ובמשקל ההתחלתי כמשתנים מתערבים - כאשר ברור לפי דעתי שלמסה רזה יש תפקיד חשוב כאן וגם לגיל עשויה להיות חשיבות כלשהיא. סה"כ , האפקט התרמוגני לא היה עצום והמשתנים האלה יכולים להסביר חלק גדול ממנו.
6. המחקר מומן על ידי Metabolife Inc. תוספי המזון סופקו על ידי Alpine health products. התוצרים לא משווקים מסחרית , אבל יש לי הרגשה שהם ישווקו בקרוב.
7. לא היה הבדל משמעותי באיבוד מסה רזה. ההבדל באחוז השומן עשוי לנבוע בחלקו [אולי אפילו בחלקו הגדול] ממסת השומן ההתחלית ומסת הגוף ההתחלתית שהיו שונות בשתי הקבוצות.

המחקר הזה מעלה תהיות שונות. אני מניח שהתוספים עוזרים במשהו , חלקם לפחות אם לא כולם , אבל המחקר הספציפי הזה הוא תמוה.

gal.T
09-05-07, 15:11
אם הוא מכור, אז הם עשו עבודה טובה. לפחות על זה מגיע להם קרדיט.

Yoggie
01-05-08, 16:58
הועבר מפורום Vip לכלל הגולשים. תהנו.