ישראלבודי
מתחייבים למחירים הזולים ביותר

חזור   ישראלבודי > ישראלבודי > פיתוח גוף-כללי

פיתוח גוף-כללי בפורום זה יהיו שיחות בנושא פיתוח גוף שאינם נכללים בפורומים האחרים

תגובה
 
הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 25-06-07, 07:35   #1
shikoLM
IsraelBody VIP - חבר יהלום
 
הסמל האישי שלshikoLM
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 1,900
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי Leo
האחד לא עובד


בשני לכאורה כתוב שלפי הטאורייה של וייט זה סותר את התנ"ך כי הם חצו אזור הנקרא שור על פיו ואילו הוא מצביע על אזור אחר , זה דווקא רק מחזק את הדעה שלי
כי לפי מה שאני זוכר שלימדו אותנו בבית הספר היראליטים לא חצו את סיני באופן ישר אלא סטו מהדרך והלכו באופן מעוקל , לכן כנראה עברו שמה וירדו למטה , או שבעצם הלכו לעוד מקום אפילו בדרך.
כל הטענה של וויאט נופלת על השאלה של מיקום, או שמא אתה סבור שבני ישראל חצו את ים סוף
פעמיים. ברגע שהמיקום עצמו שגוי אין לממצאים בנואיבה שום רלוונטיות בהקשר של יציאת מצרים.

אז כן אפשר לזרוק את זה לפח.
__________________

shikoLM מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-06-07, 13:57   #2
Leo
חבר ותיק
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 6,223
כללי:: אני אואב תרד
גיל:: לעשות ביד במשך 5 שעות.
עוסק ב:: סוחר תרד.
שלח הודעה דרך MSN אל Leo
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי shikoLM
כל הטענה של וויאט נופלת על השאלה של מיקום, או שמא אתה סבור שבני ישראל חצו את ים סוף
פעמיים. ברגע שהמיקום עצמו שגוי אין לממצאים בנואיבה שום רלוונטיות בהקשר של יציאת מצרים.

אז כן אפשר לזרוק את זה לפח.
אז איפה לכאורה הם אמורים היו לחצות פעם שנייה?
__________________

Leo מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-06-07, 16:15   #3
shikoLM
IsraelBody VIP - חבר יהלום
 
הסמל האישי שלshikoLM
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 1,900
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי Leo
אז איפה לכאורה הם אמורים היו לחצות פעם שנייה?
לכאורה לפי הגירסה של וואיט, שלא נתמכת על ידי שום מקור תנ"כי או מצרי, בני ישראל חצו את ים סוף בנואיבה. בעוד שמקום החצייה שכן מוזכר בתנ"ך, ונתמך על ידי מקורות מצריים, הוא באזור העליון של הזרוע המערבית של ים סוף.
__________________

shikoLM מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-06-07, 16:58   #4
OMRI-TURBO
מנהל ראשי
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 10,766
ברירת מחדל

"חרף חוסר הוודאות, לא ניתן לשלול את התקיימותו של המאורע: את לוחות הזמנים ניתן ליישב בכמה דרכים, וכמו כן, ישנן עדויות עקיפות במקורות המצריים המסבירות את הרקע להתיישבות העברים במצרים, לעבדותם בה, וליציאתם ממנה. אפשר גם כי טרם הוסר הלוט מעל הפרשה כולה; מדי כמה שנים ניצב העולם בפני חשיפה ארכיאולוגית שמשנה כליל את כל הערכותיו הקודמות. יתכן שעוד יתגלו ממצאים שישפכו אור על תקופה מעורפלת זו בהיסטוריה.
ירידת האבות מצרימה
בספר בראשית מ"ז, מסופר כי הרעב ששרר בכנען אילץ את משפחתו של יעקב אבינו לרדת למצרים, ושם ניתנה לה ארץ גושן כשטח למחיה. סיפור זה משתקף היטב במקורות מצוירים ובמקורות כתובים, על תנועת נדודים תמידית של שבטים שמיים-מערביים מכנען למצרים, אשר החלה בסוף האלף השלישי, ונבעה, בדרך כלל, ממניעים מסחריים-כלכליים:
  1. בציור קיר מקבר בני חסן שבמצרים התיכונה, מתוארת שיירת סוחרים היורדת למצרים, אם כי לא ברור אם זאת נעשה מחמת רעב או מפני שנמכרו לעבדות.
  2. ברשימה מאמצע המאה ה-15 לפנה"ס, נמנים נכבדים מארץ כנען אשר הגיעו לחצר פרעה על מנת לקבל תבואה ושיכר.
  3. בפפירוס אנסטאסי ו', מסוף המאה ה-13 לפנה"ס, מודיע פקיד אחד ממבצרי גבול מצרים, על נדידת שבט רועים מאדום למצרים בזו הלשון: "אני מוציא לפועל כל שליחות המוטלת עלי במסירות איתנה כנחושת. איני מתרשל... סיימנו להניח למשפחות השוסים מאדום לעבור את מבצר מרנפתח אשר בת'כו אל הבריכות של פיתום של מרנפתח אשר בת'כו להחיות את נפשותיהם ואת מקניהם, על פי רצון פרעה, שלום ובריאות לו, השמש הטובה של כל הארצות". אין אלא להסיק מכך שאם פקיד מבצר הגבול יכול להרשות כניסתם של רועים נודדים, הרי שתופעה זו היתה נפוצה בימים ההם.
  4. לפי הסיפור המקראי הגיע יוסף למשרה רמה במצרים, ומקרה שכזה אינו בלתי סביר או יוצא דופן, מאחר שבמקורות המצריים מסופר על אדם ממוצא אסייתי שהגיע למשרה רמה במצרים, אם כי אינו קשור ביוסף.
  5. מתבליטים מן האלף השני לפנה"ס, ידוע על שבטים שמיים שירדו למצרים לשם מקח וממכר ואף כדי להיאחז באדמתה.
שנאת פרעה כלפי העברים
בספר שמות ב', מביע פרעה את יראתו מפני התעצמותם והתרבותם של העברים בארצו, ואת הסכנה כי יתחברו אל אויביו ויעזרו להם להילחם בו. לפיכך מטיל הוא גזרת מוות על כל בן יילוד מביניהם. חששותיו של פרעה משתקפות היטב במקורות המצריים:

אסטלת יב, מן העשור הראשון או השני של המאה ה-12 לפנה"ס, דנה בנסיבות מדיניות עגומות במצרים, בגלל התערבותם של בני אסיה. הללו שוחדו על ידי פלג אחד במצרים, שמרד בפלג נאמן לפרעה. השוחד כלל כסף, זהב ונחושת. בסופו של דבר, סיכל פרעה את המזימה וגירש את בני אסיה ממצרים, וכך הכריח אותם לצעוד במדבר אל עבר ארץ כנען.
באשר לשוחד שניתן לידי בני אסיה, בספר שמות מופיעים מספר פסוקים המספרים כי בני ישראל זכו לקבל חפצי ערך בטרם נדדו במדבר:
  1. פרק ג' כא: ונתתי את חן העם בעיני מצרים והיה כי תלכון לא תלכו ריקם.
  2. פרק י"א ב: דבר נא באזני העם וישאלו איש מאת רעהו ואשה מאת רעותה כלי כסף וכלי זהב.
  3. פרק י"ב לה-לו: ובני ישראל עשו כדבר משה וישאלו ממצרים כלי כסף וכלי זהב ושמלות. וה' נתן את חן העם בעיני מצרים וישאלום וינצלו את מצרים.
באזכורים האלו פירושה של המילה "שאל" הוא, קרוב לוודאי, קבלת קניין, ולא במובן של "לקחו בהשאלה".
__________________
סינטרקס
סיינטרקס
OMRI-TURBO מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-06-07, 21:27   #5
shikoLM
IsraelBody VIP - חבר יהלום
 
הסמל האישי שלshikoLM
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 1,900
ברירת מחדל

חבל שלא העתקת את הפסקה האחרונה. מה גם שהוא סותר את עצמו בנושא חובת ההוכחה.
היה במקרה שמישהו יושב ובודה סיפור מליבו, כמו בדוגמא שהוא הביא, הוא טוען שחובת הוכחת או הפרכת הסיפור היא לא על הטוען לאמיתות הדברים. הזוי משהו.

ציטוט:
לנוכח הממצאים הארכיאולוגיים הללו, שמקבילים לכתוב במקרא, בלתי מתקבל על הדעת כי מחבר הטקסט בדה מליבו מלאי פרטים שכזה, הנשזרים זה בזה באופן מדויק להפליא. לפיכך, לא ניתן לדחות את מאורע יציאת מצרים. יתכן כי חציית ים סוף לא נתרחשה כפי שהיא מתוארת במקרא, קרוב לוודאי שהניסים שהתחוללו במדבר אינם אלא תופעות טבעיות, וכך גם אפשר שהדיאלוגים בין ה' למשה לא נתקיימו מעולם. ברם, לעצם הישיבה במצרים, העבדות בה והבריחה משם, יש ראיות נסיבתיות שתומכות בגרסה המקראית, ולפיכך כל הטוען שמדובר בסיפור בדים, יען ישב הסופר בביתו וטווה עלילה כיד הדמיון הטובה, מחויב להציג אסמכתא שתפריך את הסיפור כולו, דוגמת פפירוס שבו נכתב: "לא ישבו העברים במצרים, ולכן לא היו בה עבדים, ולפיכך לא ברחו ממנה, אולם סופר עברי בן התקופה חקר בפרטים וכתב על כך". בלא מילוי חובת ההפרכה, כל תיאוריה ספקנית היא בעצמה מוטלת בספק.

המקרא מונה את מספר יוצאי מצרים בשש מאות אלף נפש, אולם שיעור זה מופלג למדי. על הסברה הממעיטה ביותר להניח כי אירעה יציאת מצרים, והיא התרחשה בקרב כמה מאות איש או אלפים בודדים לכל היותר. במידה הפחותה ביותר היו אלה 3-4 חמולות משפחתיות שנמלטו מפני המצרים, וקורותיהן שימשו כגרעין הסיפור המקראי, אשר הלך והתרחב ברבות הימים. או אז יתכן כי מנוסות בעלות רקע דומה, שחזרו ונשנו באותה תקופה, ייצבו את הסיפור בתודעה, ואף הוסיפו עליו פרטים רבים שהואחדו לכדי עלילה אחת. ברם, את זאת אין לדעת לפי שעה לאשורה.
__________________

shikoLM מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-06-07, 22:07   #6
OMRI-TURBO
מנהל ראשי
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 10,766
ברירת מחדל

מה הטענה שלך עדיין לא הבנתי? על מה הויכוח כאן?
אם יש אלוהים או לא?
אם היו שבטים שמיים באיזור ארץ ישראל בתקופה קדומה?
אם המקור של היהודים הוא באמת באיזור ארץ ישראל?
כי לגבי השאלה הראשונה,זה תלוי באמונה, לגבי הדבר השני זה הוכחות היסטוריות/ארכיאולוגיות/גנטיות שקושרות את השבטים היהודים לאיזור זה וחברה יהודית קדומה שהתקיימה במקום ולאחר מכן פוזרה בעולם עקב כיבושים.
בלי קשר לאם התנך נכון או לא, או האם הדברים התרחשו בדיוק כמו שרשום או לא.
שאני אבין, הטענה שלך זה שאין לי ולך זכות כלשהי על הארץ בגלל שאתה טוען שלעולם בהיסטוריה לא היו יהודים במקום הזה או ממלכה יהודית שהתקיימה באיזור, ושאנחנו בעצם כובשים זרים שעושים עוול לפלסטינאים ושבחיים לא היינו ממקומים על האדמה הזאת?
__________________
סינטרקס
סיינטרקס
OMRI-TURBO מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 25-06-07, 22:22   #7
shikoLM
IsraelBody VIP - חבר יהלום
 
הסמל האישי שלshikoLM
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 1,900
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי OMRI-TURBO
מה הטענה שלך עדיין לא הבנתי? על מה הויכוח כאן?
אם יש אלוהים או לא?
אם היו שבטים שמיים באיזור ארץ ישראל בתקופה קדומה?
אם המקור של היהודים הוא באמת באיזור ארץ ישראל?
כי לגבי השאלה הראשונה,זה תלוי באמונה, לגבי הדבר השני זה הוכחות היסטוריות/ארכיאולוגיות/גנטיות שקושרות את השבטים היהודים לאיזור זה וחברה יהודית קדומה שהתקיימה במקום ולאחר מכן פוזרה בעולם עקב כיבושים.
בלי קשר לאם התנך נכון או לא, או האם הדברים התרחשו בדיוק כמו שרשום או לא.
שאני אבין, הטענה שלך זה שאין לי ולך זכות כלשהי על הארץ בגלל שאתה טוען שלעולם בהיסטוריה לא היו יהודים במקום הזה או ממלכה יהודית שהתקיימה באיזור, ושאנחנו בעצם כובשים זרים שעושים עוול לפלסטינאים ושבחיים לא היינו ממקומים על האדמה הזאת?
עומרי אין לי מושג איך הגעת למסקנה הזאת.
הויכוח שלי עם ליאו הוא על יציאת מצרים ואם אפשר להיות יותר ספציפים אז על חציית ים סוף.
__________________

shikoLM מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


חוקי משלוח הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 13:22.


תוספי תזונה אבקת חלבון קריאטין משקאות איזוטניים פגישות ייעוץ קוביות בבטן עלייה במסה פיתוח גוף אימונים אישיים פציעות ספורט דרושים טו בשבט
מופעל על: vBulletin Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
כל הזכויות שמורות לישראלבודי בע"מ
מערכת הפורומים מאוחסנת, מאובטחת ומתוחזקת ע"י אפטיים בניית אתרים